اشتراک اپراتورها در خدماتی سازی

در روال خدماتی سازی خطوط اختصاصی اپراتورها با توجه به شرایط و قوانین خودشان اقدام به ارائه شرایط و روال خدماتی سازی خطوط اختصاصی می نمایند. شرایط و الزامات هر کدام از اپراتورها بستگی به روال قانون گذاری از طرف خودشان را دارد اما در این بین برخی از قوانین بین تمام اپراتورها مشترک است. در ادامه به اشتراک اپراتورها در خدماتی سازی خطوط می پردازیم:

اشتراک اپراتورها در خدماتی سازی:

هویت حقوقی درخواست دهنده:
درخواست دهنده خدماتی سازی خطوط در ابتدا می بایست شرکت ثبت شده و یا یک هویت حقوقی باشد. هویت حقوقی مورد قبول اپراتورها شرکتی است که ثبت شده باشد و دارای شناسه ثبت باشد. علاوه بر این می بایست دارای کد اقتصادی و شناسه ملی هم باشد. هر سه شناسه در تعهدنامه می بایست قید شود و از طرف اپراتور بررسی خواهد شد. هرگونه نقص و یا کمبود در این زمینه باعث می شود تا درخواست خدماتی سازی مورد قبول واقع نشود.

لیست شماره مشترکتین:
اگر می خواهید به شماره مشتری خود پیامک اطلاع رسانی بفرستید باید تمام شماره های مشتریان خود را در قالب یک فایل اکسل به اپراتور تحویل دهید! شاید در ابتدا برخی از شرکت ها از این قانون متعجب شوند و یا حتی در مقابلش بایستند اما این شرط لازم خدماتی سازی است. تمام ارگان ها و دستگاه های اداری و دولتی نیز شامل این قانون هستند و به صورت دوره ای به روز رسانی شده و به اپراتور ارسال می شود. لیست مشتریان که توسط اپراتور بررسی می شود در یک فایل اکسل و در یک ستون شماره موبایل ها باید ارائه شوند. این شماره ها در هر بار ارسال از خط خدماتی بررسی می شوند و اگر شرح متن اعلام شده در تعهد نامه با متن ارسالی به شماره موبایل ها تفاوت داشته باشد با احتمال بالا خط خدماتی به حالت تبلیغاتی برگردانده خواهد شد.

شرایط خروج از تعهدنامه:
تمام اپراتورها جرایم خاص خود را برای حالت خروج از تعهدنامه دارند. شرکت خاطی خط اختصاصی خود را از دست خواهد داد و دیگر اجازه خدماتی سازی خط را ندارند. در صورت تخطی برای هر ارسال جریمه دریافت می شود و در صورت وجود تضمین تعهد، تضمین توسط اپراتور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در صورتی که خارج از متن تعهد داده شده پیامی ارسال شود و یا کاربری از دریافت متن شاکی شود و یا راهی برای لغو دریافت متن در خود متن نوشته شده وجود نداشته باشد، خط خدماتی بدون اطلاع به کاربر تبدیل به حالت خدماتی شده و اطلاعات درخواست دهنده خاطی به مراکز قضایی مربوطه تحویل داده می شود.

خدماتی سازی خطوط یک نکته مهم و یک ارزش در اختیار کاربران است و توصیه می شود تا کاربران خارج از تعهدات خود عمل ننمایند.