بازاریابی پیامکی میتواند راهی موثر برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان شما باشد. داشتن یک ارتباط مستقیم به آداب معینی نیاز دارد. به همین دلیل توصیه میشود قبل از راه اندازی کمپین بازاریابی پیامک، بایدها و نبایدهایی را در نظر بگیرید. اشتباهات بازاریابی پیامکی میتواند کمپین شما را از بین ببرد.
پیامکهای تبلیغاتی، تقریباً 100٪ نرخ کلیک دارند. اگر بازاریابی پیامکی به شکل صحیح انجام شود، این روش به یکی از موثرترین روشهای بازاریابی و پربازخوردترین آنها تبدیل میشود. پیشتر مزایای بازاریابی پیامکی را به طور کامل شرح دادهایم. برای کسب اطلاعات در مورد بهترین شیوههای بازاریابی پیامکی و آنچه نباید در این مسیر انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.
اشتباهات بازاریابی پیامکی
در اینجا به چندین اشتباه در کمپینهای بازاریابی پیامکی اشاره میکنیم تا در کمپین پیام کوتاه بعدی از انجام آن خودداری کنید:
۱- محتوای غلط پیامک ارسالی
محتوایی که برای مشتری باید ارسال شود از اهمیت زیادی برخوردار است. تمام پیامکهای تبلیغاتی با هدف خاصی به مخاطب ارسال میشوند. برای مثال اغلب برندها و فروشگاههای اینترنتی اگر جشنوارهی فروش ویژه داشته باشند، کد تخفیف خود را در متن پیامک قرار میدهند. برخی از آنها نیز لینک خرید را به محتوا اضافه میکنند. اما نکتهی مهم این است که اگر در این متن اطلاعات غلطی نوشته شود باعث گمراهی مخاطب خواهد شد.
در محتوای پیامک باید دقیقا هدف خود از پیامک تبلیغاتی را بنویسید. اگر کد تخفیفی که به آن اشاره کردید در هنگام خرید اعمال نشود، مشتری را از دست خواهید داد. اگر لینک قرار داده شده خراب باشد، مشتری نمیتواند از شما خرید کند. بنابراین به تک تک کلمات و لینکی که در محتوای پیامک قرار میدهید اطمینان داشته باشید. پیشنهاد میکنیم که پیش از ارسال به تمام مخاطبان، یکبار پیامک را برای خود بفرستید. با این کار میتوانید اشتباهات موجود در متن پیامک را اصلاح کنید.
۲- ارتباط یکطرفه با مخاطب
این روزها، ارتباط شخصی با یک برند تا حد زیادی با مشتریان آن پیش میرود. به عنوان صاحب کسبوکار باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان احساس کنند وقت و پول آنها ارزش زیادی دارد و شرکت شما به طور فعال پشتیبان آنها خواهد بود. اگر میتوانید بیشتر وقت و انرژی خود را به کاربران اختصاص دهید. در نظر بگیرید که با پیامکی که به آنها ارسال میکنید، یک ارتباط دوطرفه با مشتریان خواهید داشت. به مشتری اجازه دهید تا به عنوان یک کانال تعاملی با شما در ارتباط باشد.
معمولا مشتریان متوجه میشوند که شما با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به فکر فروش بیشتر خود هستید و یا منافع آن ها را نیز در نظر گرفتهاید. یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی پیامکی قطعا این مورد است. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم همواره از طریق پیامک ارسالی ارتباطی دوجانبه با مخاطبان خود داشته باشید.
۳- بیاحترامی به مخاطب و نقض حقوق آنها
اگرچه یکی از مهمترین اهداف ارسال پیامک انبوه به مخاطب این است که آنها را از آخرین اخبار و تخفیفها آگاه کنند. اما در نظر داشته باشید که کاربران نیز متوجه آن میشوند. اگر تعداد پیامکی که در طول روز و یا هفته از سوی شما ارسال میشود، بیش از اندازه باشد، قطعا مشتری خود را از دست خواهید داد.
برای اینکه مخاطب را از این نظر آزار ندهید، باید گزینهای مبنی بر لغو پیامک برای او در نظر بگیرید. این یکی از بدیهیترین حقوق کاربران است که از سوی شما باید رعایت شود. اگر چنین امکانی برای مخاطبان اعمال نکنید به نوعی به حقوق آنها بیاحترامی کردهاید.
همچنین زمان ارسال پیامک نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در مقالات پیشین گفتهایم که هر نوع محتوایی نیاز به زمانبندی ارسال دارد. اگر در ساعات پایانی و نیمهشب به مشتری پیامک ارسال کنید، آنها از پیامک شما احساس خوبی نخواهند داشت و ممکن است از شما شکایت کنند.
بنابراین پیشنهاد میکنیم به این نکات مهم و ابتدایی توجه کنید تا بازخورد مناسبی از مشتریان خود دریافت کنید.
نظرات کاربران