اولین سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود بیاید این است که پیامک منطقه ای یعنی چه؟ چه کاربردی دارد و در چه مواقعی بهتر است از آن استفاده کنیم؟ در ادامه می خواهیم به همین سوال پاسخ دهیم.

پیامک منطقه‌ای چیست؟

آیا تا به حال برای شماهم پیش آمده که پیامک تبلیغاتی کسب‌وکاری که در محله خودتان حضور دارد را دریافت کنید؟ حالا به نظرتان برای شمایی که برفرض مثال در محله شهرک غرب تهران سکونت دارید یک پیامک تبلیغاتی تخفیف 80 درصدی از رستورانی که در شهر اهواز است چقدر جذابیت دارد؟ قطعا همانطور که در حالت دوم پیامک برای شما جذابیتی ندارد برای آن کسب و کار هم تاثیری نخواهد داشت! این دو نمونه مثال ساده از کسب و کاری که با پیامک منطقه‌ ای آشنا بود و کسب و کار دیگری که آشناییتی با ارسال اس ام اس منطقه‌ ای نداشت بود. در ادامه این مقاله در مورد همین موضوع یعنی ” نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌‌ ای” خواهیم گفت.

ارسال پیامک منطقه ای با sms.ir

دریافت مشاوره رایگان با شماره 0212853

کاربرد و مزیت ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

تفاوتی ندارد که کسب و کار شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند، در هر صورت ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌‌ ای ویژگی‌های فراوانی برای کسب و کار شما خواهد داشت. در ادامه این مقاله به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ ای برای شما کسب و کار شما دارد خواهیم پرداخت:

بدون محدودیت در دسترسی: هیچ محدودیتی برای ارسال اس ام اس منطقه‌ ای به افراد یک منطقه ندارید. افراد برای دریافت پیامک منطقه‌ ای شما نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی ندارند. حتی اگر آنها دسترسی به اینترنت نداشته باشند باز هم پیامک شما را دریافت خواهند کرد. از آن جالب‌تر حتی نیازی به یک تلفن همراه هوشمند وجود ندارد چراکه پیامک شما به تلفن همراه معمولی و ساده هم ارسال می‌شود.

هدف‌گذاری دقیق: ارسال پیامک منطقه‌ ای به شما این امکان را می‌دهد تا به دقت به مخاطبان در یک منطقه خاص دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که می‌توانید پیامک‌های خود را به افرادی که واقعا مخاطب شما هستند ارسال کنید.

افرایش فروش: با ارسال پیامک انبوه منطقه‌ ای، می‌توانید فروش و معاملات خود را افزایش دهید. این پیامک به مخاطبان محدوده موردنظر شما ارسال می‌شود و مخاطبانی که در نزدیکی کسب و کار شما هستند، به احتمال بالاتری به پیشنهادهای شما واکنش نشان می‌دهند و مشتری جدید شما خواهند شد.

سامانه ارسال پیامک تلفن ثابت

افزایش شناخت برند: با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی منطقه‌ ای، می‌توانید شناخت برند خود را در منطقه و محله خود افزایش دهید. این به کسب و کار شما کمک می‌کند تا به عنوان یک برند محلی شناخته شود. در نتیجه ساکنان آن محل با برند شما آشنایی داشته باشند.

صرفه‌جویی در هزینه: ارسال اس ام اس منطقه‌ ای بسیار ارزان‌تر از روش‌های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات تلویزیونی و بسیار هدفمندتر از تبلیغات در فضای مجازی است. روش‌های دیگر مانند تبلیغ در روزنامه یا پخش براکت نیز بازدهی قبلی را ندارد. ارسال اس ام اس تبلیغاتی منطقه‌ ای به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند تا با بودجه محدود خود تبلیغات بسیار موثری داشته باشند.

پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

روش‌های متفاوت ارسال پیامک منطقه‌ای

روش‌های مختلفی برای ارسال پیامک انبوه منطقه‌ ای وجود دارد که شما باتوجه به استراتژی‌ها و نیاز کسب‌وکارتان می‌توانید بهترین روش را انتخاب کنید. در ادامه به صورت کامل به روش‌های متفاوت تبلیغات پیامکی منطقه‌ ای اشاره خواهیم کرد:

  • ارسال پیامک بر اساس کدپستی

یکی از این روش‌ها، تبلیغات پیامکی منطقه‌ ای بر اساس کدپستی می‌باشد. در این روش شما کدپستی منطقه موردنظرتان را در پنل پیامک انتخاب خواهید کرد و پیامک شما به افرادی که در آن منطقه سیم‌کارت خریداری کرده باشند ارسال خواهد شد. باتوجه به اینکه عموما افراد سیم‌کارت خود را از مناطق نزدیک به محل سکونت یا محل کار خود تهیه می‌کنند این روش ارسال می‌توانید بسیار مقرون به صرفه و پربازده باشد.

  • ارسال پیامک زنده از طریق دکل همراه‌اول (LBS)

احتمالا دیده‌اید که به محض ورود به یک شهر، خیابان یا مکان خاصی، پیامک مرتبط با همان مکان را دریافت کرده‌ باشید. این ارسال‌ها از طریق دکل همراه‌اول انجام می‌شود که به پیامک زنده یا LBS به معنی Location Based Service معروف است. در این روش ارسال پیامک در همان ساعت مدنظر به منطقه‌ای که مشخص کرده باشید تا شعاع مدنظرتان ارسال می‌شود. عموما این روش ارسال برای محل برگزاری نمایشگاه‌ها، مراکز خرید، فرودگاه‌ها و… بیشترین بازدهی را دارد.

  • ارسال پیامک از طریق دکل ایرانسل (BTS)

اپراتور ایرانسل هم با کمی تفاوت امکان ارسال پیامک را فراهم کرده که به آن ارسال پیامک BTS مخفف Base Transceiver Station گفته می‌شود. این روش ارسال هم پیامک شما را به افرادی که در یک محدوده حضور داشته باشند ارسال خواهد شد. اما با این تفاوت که دیگر پیامک شما به صورت زنده ارسال نمی‌شود. باتوجه به اینکه دکل‌های ایرانسل طی بازه‌های 10 الی 15 روز بروزرسانی می‌شود، پیامک به افرادی که حدودا در دو هفته گذشته در آن مکان حضور داشتند ارسال خواهد شد.

  • ارسال پیامک از طریق نقشه گوگل

دیگر روش ارسال اس ام اس منطقه‌ ای، ارسال از طریق نقشه گوگل می‌باشد. این روش ارسال تقریبا مشابه ارسال پیامک از طریق کدپستی می‌باشد با این تفاوت که برای برخی از شهرهای پراستفاده نقشه گوگل هم قرار گرفته است. در نتیجه بتوانید به سادگی هرچه بیشتر ارسال خود را انجام دهید. این روش ارسال هم پیامک شما را به افرادی که در آن محدوده سیم‌کارت خریداری کرده باشند ارسال خواهد کرد

ارسال اس ام اس تبلیغاتی منطقه‌ای

ارسال پیامک از روی نقشه

روش ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای در سامانه شرکت ایده‌ پردازان

برای ارسال اس ام اس انبوه منطقه‌ ای، شما باید از ماژول ارسال بانک شماره سامانه پیامک ایده‌پردازان استفاده نمایید. بسیاری از شهر و استان‌های بزرگ نظیر تهران، مشهد، اصفهان، گیلان، شیراز، خوزستان و… امکان ارسال SMS منطقه‌ای، یا ارسال پیامک بر اساس کدپستی را دارند.

برای ارسال اس ام اس منطقه‌ ای، شما باید وارد سامانه پیام کوتاه شوید، پس از ورود به سامانه پیام کوتاه ، به بخش ارسال به بانک شماره مراجعه نمایید، در این بخش شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مثلا برای ارسال پیامک منطقه‌ ای به شهر تهران، تهران را از لیست انتخاب می‌کنید، زیرمجموعه‌های این شهر باز می شود، به طور مثال نوشته شده است، منطقه11پستی، منطقه12پستی و… (منطقه پستی دو رقم کدپستی هر منطقه می باشد). فرضا اگر کدپستی یکی از خانه‌های محله مورد نظر شما 191846981 می‌باشد ، منطقه پستی مورد نظر شما برای ارسال پیامک، منطقه 19 پستی می‌باشد، پس از باز کردن این شاخه، زیرمجموعه آن نوشته شده است (1911 ظفرپایین) این شاخه را انتخاب می‌کنید و در صفحه بعد متن پیامک خود را تایپ می‌کنید، نوع ارسال پیامک تصادفی یا ترتیبی را انتخاب می کنید و دکمه ارسال را می‌زنید، پیامک اطلاع رسانی شما به مخاطبین شما ارسال خواهد شد.

مراحل کار در صورت مشاهده، خیلی ساده‌تر از توضیحات فوق می‌باشد و برای ارسال SMS منطقه‌ای نیازی نیست که دانش فنی خاصی داشته باشید. کارشناسان ماهم راهنمای شما خواهند بود .

ارسال SMS منطقه‌ ای، برای اصنافی که کارشان محدود به محیط اطراف می‌باشد، یا بیشترین تعداد مشتریان خود را از محدوده اطراف خود دارند مانند سوپرمارکت‌ها، خشکشویی‌ها، خیاطی‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات کامپیوتر یا کافی‌نت‌ها و… کاربرد بیشتری خواهد داشت. البته شما می‌توانید به کل شهر مورد نظر ارسال پیامک داشته باشید، اما با ارسال منطقه‌ ای، زمانبندی و نظم بهتری برای ارسال خواهید داشت. در نتیجه می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق به کل شهر مورد نظر خود پیامک ارسال کنید. این در حالی است که اگر به صورت رندوم پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، بعد از مدت به برخی اشخاص تکراری پیام کوتاه ارسال کرده‌اید.

ارسال پیامک منطقه ای

برای کسب اطلاعات در مورد ارسال پیامک منطقه ای به شهرهای مختلف ایران می توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: