افزونه ایده پردازان یکی از پرکاربردترین افزونه ها برای مدیریت پیامک های ووکامرس ، گرویتی فرم ، فرم تماس 7 و ورود به پنل کاربری وردپرس از طریق ارسال پیامک می باشد.

در این جا می خواهیم نحوه نصب و فعالسازی افزونه پیامکی ایده پردازان را به شما آموزش دهیم.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

برای دانلود افزونه پیامکی ایده پردازان ابتدا باید به پنل کاربری سامانه پیامکی sms.ir مراجعه نماییم.

از بخش برنامه نویسان —> وارد کتابخانه ها می شوید. در اینجا می توانیم آخرین بروزرسانی افزونه پیامکی ایده پردازان را دانلود نماییم.

پس از اینکه دانلود به طور کامل انجام شد. وارد پنل کاربری سایت وردپرسی می شویم . از قسمت افزونه ها فایل دانلود شده را آپلود می کنیم و منتظر می مانیم تا به طور کامل نصب و آپلود آن انجام شود سپس بر روی دکمه فعال سازی کلیک می کنیم .

پس از نصب افزونه ایده پردازان به منو سمت راست ما مانند تصویر زیر اضافه خواهد شد.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

حال باید وارد بخش تنظیمات افزونه شده و کلید وب سرویس ، خط هدیه یا خط خریداری شده و شماره تماس مدیر را وارد نماییم.

برای کپی کردن کلید وب سرویس یا API مجددا به پنل کاربری سامانه پیامکی ایده پردازان مراجعه می نماییم . وارد بخش برنامه نویسان می شویم واز بخش لیست کلید های API اگر کلیدی ایجاد نکرده ایم آن را می سازیم و بعد از آن کلید وب سرویس را کپی کرده و مجدد وارد پنل وردپرسی خود می شویم و در بخش کلید وب سرویس بعد از آنکه شماره مدیر را وارد کردیم آن را قرار می دهیم.

خط هدیه  و یا شماره خطی که خریداری کرده ایم را هم از پنل سامانه پیامکی sms.ir وارد شماره پیامکی می شویم و با کلیک بر روی شماره های من خط خود را کپی کرده و در قسمت وارد شماره خط آن را قرار می دهیم.

بعد از آن تنظیمات را ذخیره سازی می کنیم. حال نوبت به تست کردن تنظیمات می شود که ببینیم آیا افزونه به درستی پیکربندی شده است یا خیر و باید یک پیام تست به خودمان ارسال کنیم.

از منو سمت راست —> افزونه پیامکی ایده پردازان —> ارسال پیامک کلیک می کنیم و شماره خط خودمان را جهت ارسال تست وارد می کنیم. پس از آن یک متن دلخواه می نویسیم و بر روی ارسال کلیک می کنیم.

همناطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اگر تنظیمات به درستی انجام شده باشد با پیغام ارسال با موفقیت انجام شد مواجه خواهید شد.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

حال به بررسی بخش های مختلف افزونه پیامکی ایده پردازان می پردازیم :

تنظیمات ارسال پیام کوتاه افزونه گرویتی فرم :

برای استفاده از این بخش حتما باید افزونه گرویتی فرم خود را نصب داشته باشید. بخش اول که یک کادر سفید را مشاهده می نمایید مخصوص زمانی است که شما فرمی را در افزونه گرویتی فرم ایجاد نموده اید. هر فرمی که در افزونه ایجاد شود به صورت اتوماتیک به این بخش اضافه شده و می توانید پیامک به مدیر و به کاربر را تنظیم نمایید.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

به صورت پیش فرض در اینجا یک نمونه از تنظیمات افزونه گرویتی فرم برای ارسال به مدیر و به کاربر آموزش داده می شود و مابقی فرم ها هم ساختاری مشابه با همین مورد خواهد داشت :

به عنوان مثال ارسال پیامک هنگام ایجاد فرم :

الف) به مدیر :

برای تنظیمات روی کادر کنار به مدیر کلیک می کنیم و یک صفحه به صورت پاپ آپ برای ما باز می شود . ابتدا شماره همراه یا شماره های مدیر را وارد می کنیم. برای آن که بیش از یک شماره وارد کنیم باید با کاما انگلیسی شماره ها را از هم تفکیک کنیم. ***یادمان باشد حتما صفر را برای شماره وارد کنیم***

بعد از آن به سراغ متن پیامک می رویم. در اینجا متن دلخواه خود را باید وارد کنیم .

نکته بسیار مهم برای این بخش استفاده از پارامتر های مورد قبول جهت استفاده در پیامک می باشد که مفهوم آن به این صورت است که ما هر فیلدی در فرم گرویتی خود ایجاد کنیم آیدی آن فیلد (id input) به صورت اتوماتیک به پارامترهای مورد قبول اضافه خواهد شد.

به عنوان مثال اگر فیلد شماره تلفن را وارد کنیم آیدی شماره تلفن اینجا اضافه می شود.

متن نمونه :

سلام فرم شماره #id# با شماره همراه کاربری #phone#  با موفقیت تکمیل گردید.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

در نمونه متن بالا ما شماره فرم و شماره کاربری که درفیلد تکمیل شده است را می گیریم و در پیامک برای مدیر ارسال می کنیم . باقی پارامترها هم بسته به نیاز به همین شکل قابل استفاده می باشد که در ویدیو آموزشی قابل مشاهده می باشد.

تنظیمات ارسال سریع به مدیر :

یکی از مهمترین مزایای ارسال سریع نسبت به ارسال ساده که در بالا توضیح داده شد امکان ارسال به خطوط بلک لیست است. برای اینکه بتوانید تنظیمات ارسال سریع را انجام دهید. وارد پنل پیامکی sms.ir می شویم از بخش برنامه نویسان وارد صفحه ارسال سریع می شویم . سپس بر روی دکمه آبی رنگ کلیک کرده و باید قالب مورد نظر خود را بسازیم.

دقیقا همان متنی که در  ارسال از طریق خط هدیه یا خط خودمان تنظیم کرده بودیم را کپی کرده و در این بخش وارد می کنیم و ذخیره را کلیک می کنیم. شناسه قالب مورد نظر را کپی کرده و در بخش ارسال سریع افزونه پیامکی ایده پردازان کلیک می کنیم تا شناسه قالب را بتوانیم وارد کنیم. تنظیمات را که ذخیره سازی کنیم حال ارسال سریع فعال می شود.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

ب ) به کاربر :

برای تنظیم این بخش مانند بالا روی چک باکس کنار به کاربر کلیک می کنیم و ابتدا همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید ورودی شماره کاربر برای آنکه به حالت داینامیک تبدیل شود از آیدی شماره تماس که در فرم از کاربر گرفته ایم باید استفاده کنیم. پارامتری که در این بخش وارد میکنیم باید دقیقا مطابق با آیدی شماره همراه در فرم باشد و به صورت #.phone# استفاده می کنیم.

پس از آن متن مورد نظرمان را مانند بخشی که برای مدیر ایجاد نموده ایم مینویسیم.

متن دلخواه بر اساس نوع گزارش فرم خود دسته بندی خواهیم کرد تا از پارامترهای مورد قبول استفاده نماییم. لازم به ذکر است مانند بخشی که برای مدیر ایجاد کرده ایم فرم های ایجاد شده برای کاربر هم ارائه خواهد شد و قابل تنظیم می باشد.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

تنظیمات ارسال سریع به کاربر :

تمامی مراحلی که برای مدیر در بخش ارسال سریع ایجاد کرده ایم در این بخش نیز صادق خواهد بود و متن هم در بخش قالب کپی می کنیم و تنظیمات قالب سریع را نیز انجام خواهیم داد.

 

تنظیمات ارسال پیام کوتاه افزونه فرم تماس 7 :

افزونه فرم تماس 7 نیز یک افزونه برای ارسال فرم هایی مانند خبرنامه و… می باشد که در این بخش هم وقتی ما یک فرم در بخش فرم تماس 7 ایجاد کنیم به صورت اتوماتیک به این بخش اضافه خواهد شد. موارد ارسال به مدیر و ارسال به کاربر دقیقا مشابه با بخش تنظیمات ارسال پیامک به مدیر و کاربر افزونه گرویتی فرم می باشد. که می توانید در ویدیو آموزشی آن را نیز مشاهده نمایید.

تنظیمات ارسال پیام کوتاه افزونه ووکامرس :

یکی از پرکاربردترین بخش های افزونه پیامکی ایده پردازان بخش تنظیمات پیامک در افزونه ووکامرس می باشد.

قابلیتی که این بخش به کاربران ارائه می نماید بر این اساس است که وقتی خریدی در یک فروشگاه اینترنتی انجام می شود یک نوع وضعیت سفارش دارد که برای هر وضعیت می توان تنظیمات پیامک انجام داد.

وضعیت های در انتظار پرداخت ، در حال انجام و… تماما به یک شکل تنظیماتشان انجام خواهد شد و ما یک نمونه از تنظیمات را انجام خواهیم داد و مابقی بر این اساس قابل تنظیم شدن می باشد.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

بخشی که کمی در پارامترهای قابل قبول با مابقی بخش ها فرق دارد برای موجود شدن کالا و انبار است که در پارامترهای قابل قبول می توان تعداد کم شدن کالا ، موجود شدن و … را تنظیم نمود.

به عنوان مثال برای بخش درانتظار پرداخت برای تنظیم پیامک به مدیر و به کاربر دقیقا فرآیند تنظیم شدن همانند تنظیمات افزونه پیامکی گرویتی فرم می باشد و فرق آن تنها در انتخاب پارامترهای قابل قبول می باشد که این پارامترها را از صورتحساب مشتری که در هنگام خرید پر می کند خروجی می گیرد.

نصب و فعال سازی افزونه پیامکی ایده پردازان :

به عنوان مثال orderedId یا firstname و… پارامترهایی هستند که در این بخش می توان ملاحظه نمود ، مربوط به آیدی سفارش نام خریدار و …است که در زمان خرید کاربر در بخش صورتحساب آن ها را پر می کند و بر اساس اطلاعاتی که از کاربر می گیریم می توانیم آن ها را در پیامک ارسالی نیز استفاده نماییم.

تنظیمات ارسال سریع دقیقا مشابه با موارد بالاتر خواهد بود. اما باید دقت کنیم که پارامترهای ارسالی را به درستی در متن استفاده می نماییم.

نکته : فرق دیگری که این بخش با بخش های بالاتر دارد گرفتن شماره تلفن از کاربر در هنگام تنظیم ارسال به کاربر بوده که این فیلد به صورت اتوماتیک در صورتحساب و کاربری مشتری که با آن شماره ثبت نام کرده است خروجی می گیرد و به سمت افزونه ایده پردازان ارسال می کند و پیام به همان شماره کاربر ارسال می گردد.

تنظیمات ارسال پیام کوتاه ورود به پنل کاربری وردپرس:

برای این بخش باید افزونه دیجیتس ایده پردازان را نصب داشته باشید که در آموزش های بعدی نحوه فعالسازی و نصب آن را به کاربران خواهیم گفت. چنانچه آن افزونه را نصب نمایید می توانید برای ورود خود و یا کاربران به پنل کاربری وردپرس پیامک ورود و کدتایید دریافت نمایید.

دو بخش دیگری که در افزونه پیامکی ایده پردازان باقی می ماند پیامک های ارسالی و دریافتی است که می توانید  با استفاده از آن بخش پیامک هایی که در روز ارسال کرده اید یا دریافت نموده اید را مشاهده نمایید.