نحوه ارسال پیامک سفید توسط وب سرویس راهکاری است که به برنامه نویسان گرامی کمک می کند تا بدانند برای ارسال پیامک در این سامانه چه روندی وجود دارد.

پیامک سفید یک سامانه ارسال پیامک خدماتی است که قابلیت ارسال اس ام اس اطلاع رسانی را به تمام شماره ها حتی شماره های مسدود را دارد. ارسال های انجام شده در پیامک سفید از طریق خط خدماتی شده ای انجام می شود که تمام کاربران دسترسی به آن دارند.

سامانه پیامک سفید تحت وب است و برای استفاده ازآن می توانید وارد سایت شده و با وارد نمودن شماره موبایلتان و دریافت کد احراز هویت، وارد حساب کاربری خود شوید. علاوه بر این وجود اپ های اندرویدی، ios و ویندوزی باعث می شود کاربران به راحتی با این سرویس کار کنند.

قابلیت اتصال به وب سرویس نیز مورد نیاز برنامه نویسان است تا بتوانند به راحتی از امکانات پیامک سفید در برنامه و پروژه استفاده نمایند. نحوه ارسال پیامک سفید توسط وب سرویس براساس قوانین پیامک سفید است و دانستن آن می تواند پاسخ بسیاری از سوالات برنامه نویسان باشد.

نحوه ارسال پیامک سفید توسط وب سرویس :

نحوه ارسال پیامک سفید توسط وب سرویس پیرو قوانین حاکم بر این سامانه است. در ابتدا می بایست شماره موبایل کاربر در گروه مخاطبین مورد نظرتان اضافه شود تا بتوانید اقدام به ارسال پیامک نمایید. البته پس از ورود شماره موبایل در گروه مخاطب، برایشان پیامکی اطلاع رسانی مبنی بر عضویت آنان در سامانه اطلاع رسانی شما و نحوه عدم دریافت ارسال خواهد شد. هزینه ارسال از اعتبار شما کم خواهد شد.

این روند در اضافه شدن شماره موبایل کاربر به صورت وب سرویسی نیز وجود دارد. نحوه ارسال پیامک سفید توسط وب سرویس به ترتیب به صورت زیر می باشد:

  • در ابتدای هر عملیاتی لازم است کد امینتی توکن دریافت شود. با استفاده از اطلاعات کد امنیتی و کلید وب سرویس و متد GetToken می توانید توکن دریافت نمایید.
  • سپس می بایست گروه موردنظرتان را ایجاد نمایید. هر گروه دارای شناسه منحصر به فرد می باشد. اطلاعات هر گروه را می توانید با استفاده از متد GetContactsFromLastId دریافت نمایید.
  • برای ورود شماره موبایل کاربر ابتدا شماره را اضافه کنید. متد AddContacts شماره موبایل را در گروه مورد نظرتان وارد می کند.
  • اگر قصد ارسال پیامک به صورت گروهی را داشته باشید از متد sendو برای ارسال به یک یا چند شماره موبایل از متد SendByMobileNumbers استفاده نماید.