قابلیت ارسال پیامک در پلاگین و افزونه ها تقریبا در هر افزونه ای دیده می شود و توسط شرکت ها و یا افراد گسترش دهنده وب ایجاد شده است.

بسیاری از شرکت های ارئه دهنده پنل پیامک، به دنبال اتصال فروشگاه های اینترنتی، سامانه ها و یا سیستم های دیگر به پنل خود هستند تا بتوانند ارسال پیامک آن ها را پشتیبانی کنند. وجود API و وب سرویس در سامانه های پیامکی به همین دلیل است. برخی از فروشگاه های آنلاین و دارای مدیریت محتوا نیز به دنبال اتصال به سامانه های پیامکی هستند. به دلیل اینکه مدیریت محتوای( CMS )  این فروشگاه ها از قبل نوشته شده است و در برخی موارد کار گسترش آن سخت است و یا توسط برنامه نویسان انجام می شود، پنل های ارسال پیامک منحصرا برای اتصال به این cms ها خودشان پلاگین و افزونه معرفی می کنند. البته این کار توسط برنامه نویسان نیز انجام می شودو در یک پلاگین ارسال پیامک، وب سرویس چندین شرکت قرار می گیرد. به خودی خود این کار دست استفاده کننده را برای انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات پیامک باز می گذارد اما دو مشکل کلی دارد:

  • بعد از انتشار پلاگین، به ندرت به روز رسانی وب سرویس شرکت ها بررسی می شود و همین مورد باعث می شود استفاده کننده نهایی امکان استفاده از تمام امکانات و یا امکانات به روز رسانی شده را نداشته باشد.
  • برخی از امکانات به صورت انحصاری توسط شرکت خدمات پیامک ارائه می شود که تنها در پلاگین ارائه شده توسط آن ها قابل مشاهده و استفاده می باشد.

قابلیت ارسال پیامک در پلاگین و افزونه ها :

شرکت ایده پردازان در سامانه پیامک sms.ir با توجه به میزان محبوبیت و میزان استفاده و درخواست CMSها، پلاگین ارسال پیامک آن ها را با آخرین ورژن وب سرویس ها و امکانات مطابقت و گسترش می دهد. تمام افزونه ها در سایت برای استفاده قرار می گیرند و کاربران برای استفاده لازم است تا اطلاعات کاربری خود را وارد نموده و امکانات مورد نیازشان را فعال نمایند.

در حال حاضر علاوه بر ارسال پیامک تبلیغاتی، قابلیت ارسال پیام های اطلاع رسانی توسط ماژول باشگاه مشتریان در افزونه ها وجود دارد.

در به روز رسانی های آینده استفاده از سامانه پیامک سفید و وب سرویس ارسال سریع پیامک برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی، امکان پذیر خواهد بود.