راهکار ارسال انجام شده وب سرویس در سامانه های پیامکی می تواند به گستردگی پیاده سازی آن ها باشد اما دانستن آن جهت اقدامات بعدی بسیار مهم و حیاتی است. در مواجه با ارسال های وب سرویس به دلیل عدم وجود محیط سامانه ارسال پیامک و عدم نمایش رکوردهای ارسال ممکن است این طور برداشت یود که آیا به راستی ارسال پیامک انجام شده است یا خیر.

اهمیت وجود و اعلام راهکار ارسال انجام شده در وب سرویس زمانی مشخص می شود که برنامه نویس یک برنامه و یا پروژه ارسال های متوالی داشته باشد. جهت توالی ارسال ها اگر نیاز به دانستن انجام شدن ارسال قبلی باشد باید روشی جهت اطمینان از ارسال وجود داشته باشد. این روش در داکیومنت های ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده خدمات وب سرویس اعلام می شود. در اکثر مواقع نتیجه ارسال پیامک تکی و یا گروهی در مقدار بازگشتی به صورت متن ا فرمت STRING نمایش داده می شود. اما نمی توان ارائه گزارش نوشتاری را موثق و کاربردی دانست. بهترین علت آن این است که اگر قراردهیم مقدار بازگشتی وجود داشت مجددا ارسال انجام شود  ( به فرضب اینکه متن فرستاده شده حاوی خطا و یا هشدار باشد ) ممکن است محتواسالی اری حاوی ارسال صحیح و انجام شده باشد. در این حالت ارسال مجدد و یا تکراری رخ خواهد داد.

راهکار ارسال انجام شده وب سرویس

بهترین راهکار ارسال انجام شده وب سرویس:

بهترین راهکار ارسال انجام شده وب سرویس ارائه کد منحصر به فرد و یکتایی جهت شناسایی ارسال انجام شده می باشد. با استفاده از کد بازگشتی می توان متوجه شد که ارسال انجام شده است و رکورد دریافت درخواست ارسال در سامانه و قسمت گزارشات آن موجود است . البته باید این مورد را اعلام نمود کد شناسایی که بهتر است با توجه به خصوصیت های آن ID نامیده شود هیچ تضمینی جهت ارسال به گیرنده نمی باشد. وجود این نوع شناسایی ارسال کمک می کند تا در همان زمان در صورت دریافت ID ارسال بعدی انجام شود و ارسال های تکراری حذف شوند.

البته داشتن ID نیز کمک می کند تا ارسال انجام شده در سیستم ردگیری و قابل پیگیری باشد.

سامانه ارسال پیامک انبوه ایده پردازان در زمینه ارسال وب سرویسی پیامک قابلیت بازگشت ID را در ارسال های ثبت شده دارد و همین مورد جلوی بسیاری از خطاهای انسانی را گرفته است.