تتنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک یکی از سری تنظیمات مهم برای وب مسترانی است که اپلیکیشن خود را از اپتو( یکی از ساده ترین اپلیکیشن سازها) تهیه کرده اند. اپتو یکی از ساده ترین اپلیکیشن سازهای در دسترس است و به راحتی می توان با استفاده از آن، اپلیکیشن متناسب با سایت یا فعالیت خود را ایجاد نمایید.

از آنجای که اپلیکیشن ها برای ارتباط با کاربران خود نیاز به ارسال پیامک دارند، وجود سامانه پیامک قوی و قابلیت ارسال تمام پیامک ها نیز در کنار این اپ ها دیده می شود.

اپتو با اتصال به سامانه ارسال پیامک ایده پردازان علاوه بر قابلیت ایجاد اپ به صورت ساده؛ قابلیت ارسال پیامک به تمام شماره ها حتی موبایل های مسدود را نیز ارائه نموده است و دانشنامه امروز به نحوه تنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک اختصاص دارد.

تنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک :

در ابتدا پس از تهیه اپتو برای دریافت سامانه پیامک خود در پنل پیامک  www.sms.ir، کلمه appeto را به شماره 300077 ارسال نمایید . بلافاصله اطلاعات ورود به سامانه که شامل نام کاربری و رمز عبور است برایتان پیامک می شود.

پس از تکمیل ثبت نام و فعال شدن سامانه می بایست ماژول ارسال سریع را خریداری نمایید.

استفاده ازین ماژول باعث می شود تا تمام پیام های ارسالی شما به تمام شماره موبایل ها، حتی شماره موبایل هایی که دریافت خود را مسدود نموده اند، ارسال شود.

تنظیمات سامانه پیامک : 

برای خرید ماژول ابتدا وارد سامانه شده و از منوی امکانات اولیه مورد نیاز، بخش فعالسازی امکانات پنل را انتخاب نمایید. سپس از بین ماژول های نمایش داده شده ماژول ” وب سرویس ارسال سریع پیامک” را خریداری نمایید.

پس از خرید در منوی برنامه نویسان به قسمت کلید وب سرویس بروید.

در این صفحه کد امنیتی را بر اساس حرف و اعداد ایجاد نمایید و با فشردن دکمه کد جدید می توانید “کلید وب سرویس” را بدست آورید.

در انتهای صفحه می توانید از بخش افزودن قالب دلخواه متن مورد نظرتان را درج نمایید.هر قالب یک شناسه منحصر به فرد دارد که شما برای تنظیمات اپتو به آن نیاز دارید.می توانید برای ورود، فراموشی رمز عبور و یا اعلام کد پیگیری قالب مورد نظرتان را ایجاد نمایید.

پس از انجام تنظیمات و ایجاد قالب های مورد نظرتان، وارد دسترسی اپتو شوید.

تنظیمات اپتو :

در همان صفحه اصلی شما می توانید نام و یا تصویر اپ ساخته شده برای خودتان را مشاهده نمایید. در قسمت پایینی آن گزینه ” ویرایش ” را انتخاب نمایید.

تنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک

در صفحه باز شده در سمت راست منوی مربوط به اپ شما قرار دارد. بر روی گزینه ” حساب کاربری ” کلیک نمایید.

تنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک

پس از باز شدن صفحه جدید، از قسمت منوی بالایی ” تنظیمات ” را انتخاب نمایید تا گزینه های مربوط به در همان قسمت به شما نمایش داده شود.

تنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک

تنظیمات امکان ثبت نام و فعال سازی را به صورت زیر قرار دهید.

تنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک

سپس در کادر پایینی تنظیمات را با استفاده از کارهای انجام داده شده در سامانه پیامک به صورت زیر وارد نمایید :

کلید امنیتی :

مقدار Security code را که خودتان در منوی برنامه نویسان – کلید وب سرویس با استفاده از اعداد و حروف ایجاد کرده بودید را وارد نمایید.

کلید وب سرویس :

کلید APIKey ساخته شده توسط سامانه sms.ir را وارد نمایید.

شناسه قالب های کد قعال سازی / ارسال کد تغییر رمز عبور / ارسال کد پیگیری خرید / ارسال پیام اطلاع رسانی خرید به فروشنده

از طریق منوی برنامه نویسان – ماژول های ارسال سریع می توانید قالب های مورد نیازتان برای ارسال متن های فعال سازی، ارسال پیامک کد تغییر رمز عبور، ارسال کد پیگیری خرید، ارسال پیام اطلاع رسانی خرید به فروشنده را ایجاد نمایید. برای هر قالب یک شناسه یکتا ایجاد می شود.همان شناسه را وارد نمایید.

موبایل موبایل فروشنده جهت ارسال پیام خرید:

می توانید شماره موبایل خودتان و یا ادمین اپ را وارد نمایید تا هر زمان خریدی انجام می شود آن فرد متوجه شود.

تنظیمات اتصال اپتو به سامانه پیامک