ارسال کد تایید در وردپرس با استفاده از ماژول ارسال سریع پنل sms.ir انجام می شود که کاربران بسیاری از آن استفاده می کنند.

در مقاله های قبلی ماژول ارسال سریع و نحوه استفاده از آن در وب سرویس شرح داده شد. در این مقاله قصد داریم برای کسانی که از cms وردپرس استفاده می کنند و قصد ارسال کد تایید از طریق خط خدماتی ماژول ارسال سریع را دارند، نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم.

ارسال کد تایید در سایت های وردپرسی از دو طریق انجام می شود که در ادامه شرح داده خواهد شد.

استفاده از قالب پیشفرض وردپرس

در صورتی که در سایت خود از قالب پیشفرض وردپرس استفاده می کنید می توانید مطابق تصویر زیر ثبت نام سایت را روی فرم پیشفرض قرار داده تا کاربران بتوانند شماره موبایل خود را وارد کرده و رمز یکبار مصرف یا پیامک احراز هویت برایشان ارسال شود.برای این کار از بخش تنظیمات تیک عضویت را بزنید.

ارسال کد تایید در وردپرس

در این حالت نمی توانید تمپلیت خاصی در سایت خود داشته باشید.همچنین در نظر داشته باشید که در این حالت شما نمی توانید متن ارسالی را تعیین کنید و متن زیر به صورت پیشفرض برای کاربران سایت ارسال می شود :

کد تایید عضویت شما :[VerificationCode]

در صورتی که در سایت خود از قالب پیشفرض وردپرس استفاده نمی کنید، و می خواهید از این قابلیت استفاده کنید می بایست حتما صفحه ثبت نام را روی حالت پیشفرض قرار داده و می توانید استایل صفحه ثبت نام پیشفرض را با کد css تغییر دهید.

استفاده از افزونه Digits

بسیاری از کاربران از افزونه دیجیتس (افزونه ثبت نام و ورود با موبایل) برای ارسال رمز یکبار مصرف در سایت خود استفاده می کنند. در حال حاضر افزونه دیجیتس از سایت های ژاکت و راست چین قابلیت اتصال به ماژول ارسال سریع در پنل sms.ir را دارند.

بنابراین کاربران در صورت تمایل می توانند با خریداری ارسال سریع و این افزونه، کدهای تایید خود را به راحتی با خط خدماتی برای همه افراد ارسال کنند. افزونه دیجیتس تنظیماتی دارد که در ادامه برای شما شرح داده خواهد شد.

افزونه دیجیتس راست چین:

برای استفاده از این افزونه و ارسال با خط ماژول ارسال سریع، ابتدا افزونه را خریداری و فعال نموده و سپس در پنل پیامکی sms.ir از بخش برنامه نویسان، قالب های ماژول ارسال سریع یک قالب ایجاد نمایید. طریقه ایجاد قالب و قوانین آن در این مقاله ذکر شده است.

سپس مطابق با عکس زیر تنظیمات را انجام می دهید :

ارسال کد تایید در وردپرس

درگاه را روی sms.ir قرار دهید.

apikey و secretkey را از داخل پنل پیامک خود از منوی برنامه نویسان، کلید وب سرویس ایجاد نموده و در این بخش کپی کنید.

خط ارسال کننده : 300077

ارسال سریع : بله

شماره الگو : شناسه قالب شما می باشد که از منوی برنامه نویسان، قالب های ماژول ارسال سریع می توانید شناسه قالب خود را ببینید.

متغیرها : همان متغیری که در قالب تعریف نموده اید را به صورت VerificationCode:%OTP% قرار دهید.

ارسال گروهی : خیر

نمونه متن ارسالی : %OTP%

پس از آن تنظیمات را ذخیره کنید.

افزونه دیجیتس ژاکت:

برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را خریداری و فعال نموده و سپس از منوی برنامه نویسان، قالب های ماژول ارسال سریع یک قالب جدید ایجاد نمایید سپس همانند تصویر زیر تنظیمات را انجام دهید :

ارسال کد تایید در وردپرس

درگاه را روی sms.ir قرار دهید.

apikey و secretkey را از داخل پنل پیامک خود از منوی برنامه نویسان، کلید وب سرویس ایجاد نموده و در این بخش کپی کنید

خط ارسال کننده : 300077

ارسال سریع : بله

شماره قالب : شناسه قالب شما می باشد که از منوی برنامه نویسان، قالب های ماژول ارسال سریع می توانید شناسه قالب خود را ببینید.

متغیرها : همان متغیری که در قالب تعریف نموده اید را به صورت VerificationCode:%OTP% قرار دهید.

نمونه متن ارسالی : %OTP%

پس از آن تنظیمات را ذخیره کنید.

در هر دو افزونه برای اطمینان از درستی تنظیمات و کارکرد صحیح افزونه می توانید از بخش تست یک پیامک تستی برای خود ارسال کنید :

ارسال کد تایید در وردپرس

کد ایران را انتخاب کرده ، شماره موبایل خود را وارد نمایید اگر پاسخ 1 بازگردانده شود یعنی تنظیمات درست است و شما باید پیامک را دریافت کنید.