دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز نقش مهمی در بازاریابی برندها و کسب‌وکارها دارد. بنابراین ایجاد محتوای جذاب که مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید کند برای برندها بسیار مهم‌تر از گذشته شده است. همچنین برقراری ارتباط با مشتریان به عنوان بخشی از یک استراتژی ارتباطی تاثیرگذار از اهمیت حیاتی برخوردار است. اگر صاحب سرمایه هستید٬ پیشنهاد ما این است که این متد را بکار ببرید و آن را جدی بگیرد. روش‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که یکی از موثرترین‌ها استفاده از پیامک در دیجیتال مارکتینگ نام دارد.

شما با ارسال پیام کوتاه، می‌توانید یک تجربه تعاملی برای مشتری ایجاد کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که این پیامک‌ها بدون برنامه‌ریزی قبلی ارسال شوند. از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که یک استراتژی مناسب داشته باشید و مشتریان هدف خود را بشناسید. 
بازاریابی پیامکی (بازاریابی خدمات پیام کوتاه) روشی است که از پیام کوتاه متنی مبتنی بر مجوز برای انتشار پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. شیوه‌ای که سالیان سال است برای تبلیغات و شناسایی برندها بکار می‌رود و مزایای خاص خود را دارد.

مزایای استفاده از پیامک در دیجیتال مارکتینگ

اکنون بیش از هر زمان دیگری برای برندها مهم است که یک محصول مناسب را در زمان مناسب و با روشی تاثیرگذار به مخاطبان هدف شناسایی کنند. با وجود امکان انتخاب از طریق رسانه‌های دیجیتال، ضروری است که بازاریاب‌ها برای جذب مخاطب احتمالی، تبلیغات چند کاناله داشته باشند. هر روش ارتباطی یک سری مزایا دارد که اگر با همدیگر و طبق اصول صحیح بکار روند٬ نتایج قابل توجه‌ای خواهند داشت. در ادامه می‌خواهیم بدانیم چرا باید از پیام کوتاه در بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم و آیا این روش مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

  • دستیابی به مشتریان بالقوه

یکی از مزیت‌های استفاده از پیامک این است که در مقایسه با تکنیک‌های سنتی تبلیغات، پیامک به مخاطبان خاصی می‌رسد. برخلاف تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌ها (که اغلب در پوشه هرزنامه قرار می‌گیرند)، بسیاری از مشتریان دریافت پیام کوتاه را دوست دارند و این به شما کمک می‌کند تا با مشتریان بالقوه خود تعامل برقرار کنید.

همان طور که اشاره کردیم با ارسال پیام کوتاه، یک تجربه تعاملی برای مشتری ایجاد می‌کنید که نیاز به استراتژی خاصی دارد. اگر می‌خواهید به درستی از این روش استفاده کنید، اتوماسیون کلید دستیابی به اهداف شما است.

  • اتوماسیون و بازاریابی

دلایل زیادی برای اهمیت استفاده از اتوماسیون وجود دارد. در مرحله اول، اتوماسیون به شما کمک می‌کند تا در وقت صرفه جویی کنید. شما می‌توانید برای ارسال پیام کوتاه به طور منظم برنامه‌ریزی داشته باشید، و شانس خود را برای رسیدن به بازار هدف خود افزایش دهید. با این کار از بروزرسانی پایگاه داده و انتخاب مشتریانی که قرار است هر بار پیام را برای آن‌ها ارسال کنید، جلوگیری می‌شود و شما را مجبور نمی‌کند هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید، همان مراحل استراتژی ارتباطی را تکرار کنید.

یکی دیگر از مزایای مهم اتوماسیون، امکان استفاده از فیلترها و شخصی سازی پیام‌ها است. علی رغم اینکه به نظر ساده می‌رسد، این قسمت مهمی از تجارت شما است. تصور کنید پیشنهادی دارید که می‌خواهید فقط به مشتریانی که نوع خاصی از محصول را خریداری کرده‌اند ارسال کنید. یک فیلتر در عرض چند ثانیه به شما اطلاع می‌دهد که چه کسی به این بازار هدف تعلق دارد و کار انتخاب دستی همه مشتریان را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توانید فیلترها را برای معیارهای دیگر مانند سن و جنسیت ایجاد کنید. بنابراین پیام شما به مخاطبان مورد نظرتان ارسال می‌شود. این مورد تنها حجم کاری شما را کاهش نمی‌دهد، بلکه مشتریان و مشتریان بالقوه شما احساس می‌کنند که پیام وارده شخصی است و شما آن‌ها را به دقت می‌شناسید. اتفاقی که در نهایت به سود برند شرکت شما تمام می‌شود.

خودکارسازی استراتژی بازاریابی با پیامک٬ همچنین به شما امکان می‌دهد مشتریان و فعالیت آن‌ها را ردیابی کنید. اگر پیشنهادی مانند کد تخفیف در حال انقضا است و برخی از مشتریان هنوز از آن استفاده نکرده‌اند، می‌توانید به راحتی یک پیامک یادآوری برای آن‌ها ارسال کنید.

در نتیجه …

ارسال پیام کوتاه به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی تحت هر شرایطی می‌تواند نتایج مورد قبولی برای برندها داشته باشد. صرفه‌جویی در زمان٬ هزینه‌ی کم٬ سرعت بالای ارسال و دریافت٬ امکان ردیابی و تحلیل عملکرد کمپین٬ استفاده از لینک کوتاه و … از مزایای استفاده از پیامک در دیجیتال مارکتینگ و کمپین‌های تبلیغاتی است که این روزها شرکت‌های مختلف از آن بهره می‌برند.