ایمیل مارکتینگ که اصطلاحا پایه گذاری فروش بر مبنای ارسال ایمیل است؛ حوزه ای پویا، مفید، آشنا و پرکاربرد در بین حوزه های بازاریابی دیجیتال می باشد. بازاریابی دیجیتال حوزه های متفاوتی دارد که آشناترین و همگانی ترین آن ایمیل مارکتینگ است.  ارسال ایمیل را جدا از ارسال ایمیل های شخصی در ارسال ایمیل های تبلیغاتی نیز دیده ایم. امکانات و دسترسی هایی که ایمیل مارکتینگ در اختیارتان قرار می دهد آن را جزو محبوب ترین ابزارهای تبلیغاتی قرار داده است.

از بین حوزه هایی که در دیجیتال مارکتینگ مطرح می شود، جایگاهی که در اختیار ایمیل مارکتینگ قرار می گیرد غیر قابل چشم پوشی است.

ویژگی هایی که موجب می شود تا ایمیل مارکتینگ برتر باشد

ارزانی

فراگیر بودن

بدون محدودیت کاراکتر در ارسال متن

استفاده از تصاویر و ویدئو های اثر گذار

سرعت ارسال بالا

قدرت بالای تولید محتوا

همان طور که از دیجیتال مارکتینگ در حوزه های متفاوت از جمله فروش تا وفاداری مشتریان صحبت می شود در ایمیل مارکتینگ هم می توان حوزه های متفاوتی از بازاریابی و فروش و وفاداری مشتری پیاده سازی نمود.

فروش با استفاده از ایمیل مارکتینگ، هوشمندانه است. ارسال تصاویر به همراه متن، ارسال لینک سایت و اطلاعات فروشنده، نوشتن لیست تفاوت ها و برتری های خدمات و محصولات شما و … می توان نکته مثبتی در فروش باشد. استفاده از گوشی های هوشمند نیز موجب شده است دسترسی به نت و بررسی صندوق ایمیل از همیشه راحت تر و در دسترس تر باشد.

حتما در مشاهده سایت های متفاوت، قسمت هایی که برای ورود آدرس ایمیل و عضویت در خبرنامه سایت است را دیده اید. وجود خبرنامه ها در سایت به دلیل جمع آوری آدرس ایمیل ها و ارتباطات بعدی آن است. ارسال ایمیل های خبرنامه با محتواو مضمون های تخفیفات محصولات، معرفی محصولات و یا خدمات جدید، یادآوری ورود و یا حتی پیشنهاد محصولات مکمل است. وجود لینک های ” عدم عضویت ” در انتهای خبرنامه ها نیز نوعی مشتری مداری محسوب می شود تا اگر گیرنده تمایلی به ادامه دریافت ایمیل ها نداشت، ارسال لغو شود. اینگونه ایمیل ها با بالا بردن رضایت مشتریان ضریب وفاداری آن ها افزایش خواهند داد.

اما شاید بد نباشد مقایسه ای بین ایمیل مارکتینگ و ارسال پیامک صورت گیرد. شاید انتخابمان برای جذب مشتری و یا وفاداری کاربران تغییر یابد.