خدمات ارزش افزوده تلفن همراه یا همان VAS اختصار سه کلمه Value Added Service می باشد ، از سرویس های مخابراتی هستند و شرکت های نظیر همراه اول و ایرانسل به این روش به مشترکین خود خدمات ارزش افزوده ارائه می دهند .
از جمله این سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه پیامک می باشد ، علاوه بر اینکه اپراتورها در قبال پیامکی که به سمت مشتری ارسال می شود ، سود دریافت می کنند و بابت هر پیامک هزینه ای چندبرابر یک پیامک عادی دریافت می کنند ، مشترک نیز بر اساس نیاز خود خدماتی دریافت می کند ، بنابراین در این مدل از خدمات مخابراتی هر دو طرف یعنی گیرنده و فرستنده پیامک سود دریافت خواهند کرد ، اما سود فرستنده به صورت ریالی و سود گیرنده دریافت خدمات درخواستی می باشد .
بقا در بازار مخابراتی برای اپراتورها در جهان ، با ارائه خدمات ارزش افزوده ممکن است ، این خدمات ارزش افزوده فقط پیامک نیست ، بلکه GPRS یا همان اینترنت ، صندوق صوتی و … نیز وجود دارند ، اما از بارزترین و پر استفاده ترین این خدمات VAS می توان پیامک و اینترنت را نام برد .
خدمات ارزش افزوده پیامکی باعث می شوند که خدماتی در حوزه پیامک به مشتری ارائه شود که به مراتب ارزش بیشتری نسبت به یک پیامک معمولی دارد و از این بابت است که خود پیامک یک سرویس پایه است ، چون مانند مکالمه عادی از خدمات پایه سیم کارت ها هستند .
امروزه تعداد سرویس هایی که روی خدمات ارزش افزوده پیامکی ارائه می گردد بسیار زیاد هستند ، مثلا : دریافت اخبار و اطلاعات روز ، دریافت آخرین رویدادهای ورزشی ، دریافت راه های تندرسی و سلامت و … که این سرویس ها همواره در حال افزایش هستند و از خاصیت این نوع خدمات ، این است که مشترک می تواند بر اساس نیاز خود پیامک ارزش افزوده مخابراتی دریافت کند و درصورتی عدم تمایل یا عدم علاقه به موضوع می تواند پیامک را غیرفعال نماید .
روزانه سرویس های پیامکی زیادی توسط همراه اول و ایرانسل معرفی می شوند که این سرویس ها در دنیا به عنوان اکوسیستم های اپراتورها یاد می شوند ، یعنی اگر این سرویس ها از چرخه اپراتورها خارج شوند ، قطعا اپراتورها از بین خواهند رفت ، با گذشت زمان و ارائه خدمات بیشتر و افزایش تعداد اپراتورها ، راه حل اساسی برای اینکه یک اپراتور بتوانید در این بازار موفق فعالیت داشته باشد ، ارائه خدمات ارزش افزوده با توجه به نیاز مشتریان می باشد ، البته این خدمات ارزش افزوده فقط پیامک نیست و می توانید USSD ، انتقال شماره در صورت تغییر اپراتور ، ارسال فکس از تلفن همراه ، MMS و … باشد .
فعال یا غیر فعالسازی این سرویس ها باید توسط خود مشترک و بر اساس درخواست وی باشد ، در خدمات پیامکی که اکثرا فقط از طریق ارسال پیامک فعال می شوند ، با ارسال یک عدد مشخص می توانید سرویس را فعال کنید و با ارسال عدد یا کلمه منحصر به فردی که مربوط به آن سرویس می باشد می توانید آنرا غیرفعال کنید .
شرکت ایده پردازان نیز در حال حاضر امکانات و شرایط لازم را برای اعطای سرویسهای ارزش افزوده دارد و درحال حاضر در حال افزایش پتانسیل و امکانات لازم به منظور ارائه خدمات مطلوب در این حوزه دارد .
سلام خسته نباشید برای دریافت ای نوع پنل باید شرایط خاصی داشته باشیم چون همه که از اول مشتری ندارن جون بعضی از همکاراتون میگن حتما باید مشتری داشته باشید
سلام
برای دریافت سرویس های ارزش افزوده نیاز مند ارائه طرح هستید که توسط شرکتهای ارائه دهنده نیاز به تایید دارد، معمولا یک از جوانب قابل بررسی طرحهای ارائه شده میزان مشتری مستفیم و تجربه کاری قبلی نسبت به موضوع مطروحه هستید.
سلام رایط داشتن پنل ارزش افزوده چیه؟