نحوه بازیابی رمز عبور سامانه پیامک روندی است که حداقل یک بار کاربران سامانه های پیامک با آن مواجه می‌شوند.

تمام سامانه ها برای ورود اطلاعات کاربری مانند نام کاربری و رمز عبور دارند و سامانه های پیامکی نیست از این قاعده مستثنا نیستند.

تمام کاربران سامانه پیامک برای ورود به سامانه خود می‌بایست اطلاعات کاربری خود را که به صورت شخصی در اختیارشان قرار داده شده است به یاد داشته باشند.

گاهی ممکن است کاربر سامانه ( ادمین ) تغییر یابد و یا به دلایلی اطلاعات پنل اس ام اس به نام فردی دیگری تغییر داده شود.

گاهی نیز ممکن است رمز عبور فراموش شود.

در این مواقع برای ورود به سامانه حتما می بایست رمز عبور بازیابی شده و سپس مجدداً ایجاد شود.

برای بازیابی رمز عبور در سامانه چندین راه مختلف معرفی شده است و این مقاله راهنمایی کامل برای بازیابی رمز عبور سامانه پیامکی شما خواهد بود.

نحوه بازیابی رمز عبور سامانه پیامک :

 از طریق ارسال پیامک :

می توانید با شماره موبایلی که شماره آن را در زمان ثبت نام در سامانه وارد نموده اید حرف p را به شماره 300077 ارسال نمایید.

در نظر داشته باشید حتما ارسال حرف p باید با شماره موبایلی انجام شود که در زمان ثبت نام به عنوان شماره موبایل خود، آن را در اطلاعات تان ثبت کرده اید، در غیر اینصورت رمز عبور فرستاده نخواهد شد.

بازیابی و ارسال از طریق سایت :

برای دریافت رمز عبور خود از طریق سایت، کافیست وارد قسمت ورود به سایت شوید.  در ابتدا کادر ورود اطلاعات نام کاربری و رمز عبور و مشاهده خواهید کرد. در انتهای قسمتی به عنوان بازیابی رمز عبور قرار داده شده است و شما می بایست بر روی این قسمت کلیک نمایید.

نحوه بازیابی رمز عبور سامانه پیامک

در صفحه باز شده شماره موبایل را اعلام کنید که در زمان ایجاد پنل آن را به عنوان اطلاعات تماس خود در قسمت شماره موبایل وارد نموده اید؛  سپس دریافت کد تایید را انتخاب کنید.

برای همان شماره موبایل ( که قبلا در اطلاعات خود اعلام شده بود )  کد تایید ای فرستاده خواهد شد که شما باید آن را به شماره ارسال   کننده مجدداً برگردانید.

نحوه بازیابی رمز عبور سامانه پیامک

پس از برگرداندن کد سیستم به صورت اتوماتیک, اطلاعات ورود به پنل شامل نام کاربری و رمز عبور را برایتان ارسال خواهد کرد.

 بازیابی رمز عبور از طریق پشتیبانی :

می توانید از طریق خدمات پشتیبانی نیز رمز عبور خود را بازیابی کنید. با توجه به اینکه رمز عبور ای را در اختیار ندارید که وارد پنل خود شده و درخواست خود را به صورت دیکته ثبت کنید، برای دریافت رمز عبور جدید از طریق پشتیبانی می بایست در ساعات اداری و به صورت تلفنی با بخش پشتیبانی سامانه پیام دهی در ارتباط باشید.

با اعلام نام کاربری خود و یا مشخصاتی که قابلیت یافتن اکانت شما را داشته باشد، سامانه شخصی شما پیدا شده و سپس رمز عبور جدیدی برایتان ایجاد خواهد شد.

در نظر داشته باشید رمز عبور جدیدی ایجاد شده تنها به همان شماره موبایلی که در اطلاعات ذکر شده است ارسال می شود و قابلیت ارسال رمز به شماره دیگری در آن زمان وجود ندارد.

البته در صورت تمایل و یا در دسترس نبودن شماره موبایل اعلام شده در سیستم رمز عبور به آدرس ایمیل اعلامی در اطلاعات نیز ارسال خواهد شد.

شما می توانید پس از دریافت رمز عبور جدیدتان و ورود به سامانه، از طریق قسمت تغییر رمز عبور؛ رمزی را برای خودتان انتخاب کنید که آن را راحت تر به یاد بسپارید.

به صورت کلی در مورد رمز عبور سامانه ارسال پیامک تان و روند بازیابی آن به نکات زیر بهتر است که بیش از قبل توجه داشته باشید :

  •  هرگز اطلاعات ورود به سامانه خود را در اختیار افراد دیگری قرار ندهید. شما مسئولیت سامانه خود و تمام ارسال ها را برعهده دارید بنابراین اگر اطلاعاتتان در اختیار افرادی دیگری قرار داده شود و اگر تخلفی صورت گیرد مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود.
  •  سعی کنید رمز عبور خود را به صورت ذخیره شده در مرورگر نگه ندارید.  می توانید رمز عبور را برای خودتان انتخاب کنید که آن را به راحتی به یاد آورید و نیازی نباشد که آن را به صورت ذخیره شده در مرورگر خود داشته باشید. در دسترس بودن اطلاعات ورود به سیستم به غیر از شما در اختیار افراد دیگر قرار خواهد داشت مسئولیت آن متوجه شما می باشد.

همچنین بروز رسانی های دوره ای سایت نیز در چنین مواقعی باعث می شود تا شما دیگر نتوانید با همان اطلاعات ذخیره شده قبل وارد اکانت کاربری خود شوید و مجبور به تغییر رمز عبور تان خواهید شد.

  •  اطلاعاتی را در سامانه ذخیره کنید که دقیق، معتبر و در دسترس باشد.  در زمان بازیابی رمز عبورتان هیچکدام از اطلاعات شما قابلیت تغییر ندارد و تنها می توان به همان اطلاعاتی که قبلا در سامانه اعلام شده است اطلاعات جدید را ارسال نمود. بنابراین اگر قصد استفاده از سامانه را دارید بهتر است اطلاعات مانند  شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید.
  • جهت ارتقاء امنیت سیستم خودتان، رمز عبورتان را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و برای انتخاب آن از ترکیب اعداد و حروف استفاده کنید.
  •  رمز عبورتان پیچیدگی خاص خود را داشته باشد و از اعداد رندی مانند ۱۲۳ و یا abc  استفاده نشود.

فرقی ندارد شما کدام روش را برای بازیابی رمز عبور تان انتخاب می کنید. رمز عبورتان باید کمتر از دو دقیقه در اختیار شما قرار داده شود. اگر بیش از این زمان برای دریافت رمز عبور و منتظر ماندید و یا حتی آن را دریافت نکردید، برای پیگیری اشکال ایجاد شده حتما با بخش پشتیبانی سامانه پیام دهی خود در ارتباط باشید.