از شما خواهشمندیم این مطلب را به دقت مطالعه نمایید.

پس از حذف تخفیفات همراه اول (که دلیل افزایش قیمت پیامک بوده است) از روی پیامکهای تبلیغاتی انبوه، هزینه این پیامکها به میزان حدودی 35 درصد افزایش یافت. اما برخی سایتهایی که خرید خود را با افزایش 35 درصدی انجام می داده اند، هنوز تعرفه هایی فروش خود را به میزان قبلی اعلام می نمایند. این اتفاق باعث سردرگمی افرادی خواهد شد که در میان مشغله های زیاد کاری خود، نیاز به ارسال اس ام اس نیز دارند.

در سامانه های پیام کوتاه یا همان پنلهای اس ام اسی، متغیری تحت عنوان پایه قیمت وجود دارد. دلیل وجود این پارامتر ، تفاوت میان قیمتهای ارسال از هر یک از اپراتورهاست که با تعیین یک معیار کلی و قراردادن ضرایب، هزینه هر پیامک به ازای ارسال از هر اپراتور متفاوت خواهد بود.

متاسفانه برخی شرکتها در تبلیغات سایت خود، به جای هزینه نهایی تمام شده هر پیامک، قیمت پایه پیامک را به عنوان هزینه ارسال مشخص می نمایند، اما در واقعیت و در زمان ارسال ضریبی که به عنوان تراز برای آن اپراتور تعیین شده است در عدد ضرب شده و نتیجتا هزینه بیشتری از کاربر کسر می گردد. برای توضیح بیشتر به مورد مشابهی که در یکی از  همین سایتها درج شده است توجه نمایید:

SMSLowPrice

همانطور که در تصویر مشخص است، تعرفه هر پیامک 83 ریال به صورت کاملا برجسته و مشخص درج شده است و در توضیح کوچکی اشاره به جدول در زیر آن شده است.

جالب اینجاست که در جدول فوق هیچ اشاره ای به مبلغ 83 ریالی که در بالای آن درج شده است، نشده و تمامی مبالغ اعلام شده با اعمال ضریبهای مشخصی و با درصدهای مشخصی افزایش یافته است.

به عنوان مثال هزینه تعرفه در اپراتور 3000 با اعمال ضریب 1.444 بر روی 83 ریال، به ازای هر پیامک 119.852 ریال محاسبه می شود. پس در نهایت هزینه هر پیامک فارسی 120 ریال برای کاربر محاسبه می گردد،

اکثریت کاربران با توجه به مشغله ذهنی که دارند توجهی به جدول زیرین ندارند و حتی برخی با توجه به شلوغی آن، از محتویات آن سردر نمی آورند. درست است که تمامی امور با اطلاع خود کاربر صورت می پذیرد، اما آیا بهتر نبود به جای درج تعرفه 83 ریالی و اعمال ضرایب در زمان ارسال، تعرفه نهایی که همان 120 ریال بود را درج می کردند؟

به نظر شما چه دلیلی جز فریب کاربران و ترغیب آنها به خرید شارژ و پرداخت مبلغ به این سایت وجود دارد؟ آیا برداشت شما از این کار جز عدم صداقت و نداشتن شفافیت کاری است؟ به نظر شما آیا برای مدیران این سایتها افزایش تعرفه ها و اعمال ضرایب واقعی کار سخت  دشواری است؟ (در صورتی که تغییر ضرایب به مراتب زمانبرتر و سختتر از افزایش پایه قیمتهاست)

پاسخ دادن به این سوالها را به خود شما واگذار می کنیم و تنها از شما تقاضا داریم که قبل از اطمینان حاصل کردن از موارد اعلام شده در هر سایتی، اقدام به پرداخت مبلغ برای ارسال پیامک نکنید. چرا که پس از پرداخت هرگونه مبلغی به این قبیل سایتها، هیچ گونه تعهدی نسبت به بازگرداندن مبلغ نخواهند داشت.