مهارت خدمات مشتریان در دو مقاله بخش اول و دوم برای شما عزیزان شرح داده شد. امروز باقی موارد را تشریح خواهیم کرد.

۹.حضور آرامبخش

تشبیهات بسیاری برای این تیپ شخصیتی وجود دارد : “آرام ماندن” ، “آرامش داشتن هنگام فشار”، و بسیاری دیگر، اما همگی یک چیز را بیان می کنند: توانایی ای که برخی از افراد در هنگام نا آرامی، برای آرام ماندن و حتی تاثیرگذاری روی بقیه افراد دارند.

بهترین نمایندگان خدمات مشتریان می‌دانند که نمی‌توانند به یک مشتری عصبانی اجازه بدهند که آرامش آنها را به هم بزند. در حقیقت وظیفه ی آنهاست که سعی کنند در مقابل یک مشتری که فکر می‌کند به خاطر مشکل فعلیش دنیا در حال از هم پاشیدن است، همانند یک سنگ محکم باشند.

بنابراین سعی کنید در تمامی لحظات آرامش خود را حفظ کنید و حتی اگر مشتری به نظر عصبانی بود و برخورد تندی داشت، ایشان را به آرامش دعوت کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است مشتری روز بدی را گذرانده باشد و یا خدمات شایسته ای را دریافت نکرده باشد، بنابراین با شخص شما مشکلی ندارد و شما به راحتی می توانید آرامش خود را به ایشان منتقل کنید، دقت کنید که شما با انتخاب هوشمندانه کلمات و عبارات می توانید تاثیر به سزایی در ادامه مکالمه داشته باشید، حتی شاید تا جایی که در آخر مکالمه حس خوب خود را به مشتری منتقل کرده باشید و روز بهتری را برایشان ساخته باشید.

۱۰.تمرکز بر هدف

بودن این مهارت خدمات مشتریان در این لیست ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما به شما اطمینان می دهم که بسیار مهم است.

بسیاری از متخصصان خدمات مشتریان نشان داده اند که چطور دادن قدرت بی قید به کارمندان برای شگفت زده کردن مشتریان همیشه نتیجه ی مورد انتظار کسب و کار ها را به دنبال نخواهد داشت.

زیرا این کار کارکنان را بی هدف می گذارد، اهداف کسب و کار و رضایت مشتریان می‌توانند در کنار هم به دست بیایند بدون اینکه خدمت رسانی ضعیف را نتیجه بدهند.

تکیه کردن بر فریم ورک هایی مانند شاخص خالص ترویج کنندگان(NPS) می‌تواند به کسب و کار ها کمک کند تا دستورالعمل‌هایی برای کارکنانشان به وجود آورند که برای اداره مشتریان به صورت مورد به مورد، آزادی بسیاری داشته باشند، اما در عین حال برایشان راه حل هایی که در اولویت هستند و راهکارهایی برای مشکلات رایج، هم بگذارند.

بنابراین وظایف کارمندان خود را به درستی تعیین کرده و برای آنها شرح دهید و از آنها بخواهید اهداف خود را با توجه به وظایف تعیین شده مشخص نمایند و تمام تمرکز خود را بر روی آنها بگذارند.

۱۱.مهارت متقاعدسازی

کارکنان با تجربه خدمات مشتریان می‌دانند که اغلب پیام‌هایی در صندوق دریافتشان خواهند داشت که بیشتر در مورد کنجکاوی از محصولات شرکت هستند تا اینکه مشتری مشکلی با آن داشته باشد.

(مخصوصا اگر ایمیل شما در وب سایت در دسترس باشد، مانند ایمیل ما).

برای ارتقای واقعی مهارت‌هایتان در حوزه خدمات مشتریان،  باید استاد متقاعد سازی باشید تا بتوانید مشتریان علاقه‌مند را قانع کنید که محصول شما برای آنها مناسب است (اگر واقعا هست).

این در مورد سخنرانی کامل و طولانی در هر ایمیل نیست، بلکه در مورد این موضوع است که تنها به این علت که شما نتوانستید یک متن متقاعدکننده درمورد ارزش خرید محصول شرکتتان بنویسید، اجازه ندهید مشتری بالقوه تان را از دست بدهید.

بنابراین وظیفه شما این است که درخواست مخاطب و علاقه آنها را تحلیل و ارزیابی کرده و در کوتاه ترین عبارات ممکن، خدمات و محصولاتی که فکر میکنید به درد آنها می خورد را برایشان معرفی کنید.