وب سرویس گروه های مخاطبین پیامک سفید با توجه به محور اصلی پیامک سفید که همان مخاطبین هستند بخش عظیمی از وب سرویس را به خود اختصاص داده اند. براحتی می توان گروه ایجاد نمود و یا عملیات کار با گروه مخاطبین را از طریق وب سرویس مدیریت نمود. با توجه به داکیومنت کامل و جامع ارائه شده، مقاله پیش رو لیستی ساده از متدهای مربوط به گروه های مخاطبین را همراه عملکرد هریک خدمت شما و برنامه نویسان محترم شرح خواهد داد:

وب سرویس گروه های مخاطبین پیامک سفید :

در لیستی که ارائه خواهد شد بیشترین پارامتر مورد نیازتان مربوط به ContactGroupRelationId و GroupId می باشد. این دو شناسه را می توانید به راحتی از طریق متد GetContactsByPageId دریافت نمایید. البته به جز دو مقدار بازگشتی اعلام شده اطلاعات کاربر و جزئیات زمان ورود و … نیز بازگردانده خواهد شد.

 

AddOrUpdateContactGroup

با استفاده ازین متد می توانید به راحتی گروه های مورد نظرتان را ایجاد نموده و یا نام آن ها ویرایش نمایید.

TransferContactsToGroup

براحتی مخاطب مورد نظرتان را می توانید از گروه فعلی خود به گروه دیگری منتقل نمایید. البته در نظر داشته باشید با این انتقال دیگر پیام اطلاع رسانی اولیه برای این شخص ارسال نخواهد شد. برای انتقال کاربران ارایه ای از شناسه کاربری و شناسه گروه مقصد لازم است.

GetContactGroups

ممکن است کاربری در چند گروه عضو باشد. این متد لیست آن گروه ها را برای شما باز خواهد گرداند. کافیست شماره شناسه کاربرتان را بدانید تا بتوانید لیست گروه ها را بدست آورید.

DeleteContactGroup

این متد گروه مورد نظرتان را به صورت کلی حذف خواهد نمود اما قبل از آن لازم است مخاطبین آن گروه حذف شوند.

DeleteGroupContacts

با این متد می توانید تمام مخاطبین داخل گروه مورد نظرتان را یکجا پاک نمایید. البته باید شناسه گروه موردنظرتان را حتما اعلام کنید و این پارامتر نمی تواند خالی (  null)  باشد.

GroupContactsDistinctCount

به راحتی می توانید با استفاده ازین متد، کاربران فعال و کاربران غیر فعال یک گروه را بدست آورید. اعلام شناسه گروه برای بدست آوردن خروجی مورد نظرتان الزامی است.