شناسایی مشتریان راغب توسط سامانه پیامک با توجه به امکانات سامانه پیامکی، برای قیف فروش بسیار راحت و ساده قابل پیاده سازی و اجراست. همان طور که در مقاله اول سری دانشنامه قیف فروش توضیح دادیم، ردیف دوم قیف فروش به مشتریان راغب تعلق دارد. اینکه به چه صورت متوجه رغبت مشتریان شویم و یا از چه طریق پی به رغبت آنان ببریم ممکن است نیازمند راه های متفاوتی باشد. راهی بسیار آسان توسط سامانه پیامک به شما پیشنهاد می شود.

شناسایی مشتریان راغب توسط سامانه پیامک :

مشتریان راغب کسانی هستند که به نحوی می توان متوجه شد با توجه به خدماتی که به آنان معرفی کرده اید و یا از طریق بازاریابی با شما آشنا شده اند برایشان جالب بوده است. این گونه مشتریان احساس می کنند به خدمات شما نیاز دارند و یا شما خدماتی ارائه می دهید که می تواند بخشی از احتیاج آنان را برآورده نماید.

اینکه به چه صورت این مشتریان شناسایی شوند بسیار مهم است.

در واقع شما اقدام به معرفی و تبلیغ خود نموده اید و حال باید منتظر پاسخ باشید. شما گفته اید و باید منتظر شنیدن باشید. اگر در این قسمت راهی برای فهمیدن میل مشتریان پیش پای آنان نگذاشته باشید ، عملا آنان را از دست داده اید.

مثلا تبلیغ یک نرم افزار کاربردی را تصور کنید که نه لینک دانلود معرفی می شود و نه در دسترس قرار دارد. به راحتی مشتریان این نرم افزار از دست می روند و یا به سمت دیگر نرم افزارها کشیده می شوند.

برای مشتریان بالقوه ارسال از طریق بانک اطلاعاتی پیشنهاد شد. می توانید متن و عبارت خود را برای گروه خاص گیرندگان ارسال کنید و برای اینکه بدانید کدامیک تمایل به دانستن اطلاعات بیشتر دارد از آنان بخواهید عبارت و یا عددی را برایتان ارسال کنند.

در این حال شما از قابلیت دریافت پیامک خط اختصاصیتان استفاده می نمایید.

می توانید با استفاده از منشی پیامکی پاسخ های هوشمندی به آنان ارسال کنید. برای مثال اگر اعلام نموده اید برای دانستن آدرس عدد 1 ارسال شود، می توانید مشخص نمایید هرشخص عدد 1 ارسال نمود آدرس ارسال شود.

عدد 2 را می توانید به روزهای حضورتان اختصاص دهید و یا با استفاده از پاسخ تبلیغاتی متن ثابتی مانند ” کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت ”  ارسال شود.

حتی می توانید با انتقال دریافتی ها به ایمیل، موبایل و یا آدرس سایتتان آنان را به صورت های مختلف دسته بندی نمایید و با آن ها در ارتباط باشید.

اگر صاحب فروشگاه و یا رستوران باشید می توانید با استفاده از عضویت مخاطب در دفترچه تلفن بدون اینکه لازم باشد اطلاعات تماسی افراد را در گروه خاصی عضو کنید تا برای مرحله بعدی قیف فروش آماده شوید.