golden webservice

نحوه دریافت خطای ارسال در وب سرویس نوع بازگشتی مهمی در ارتباط وب سرویسی می باشد که برنامه نویسان تمام ارسال های خود را بر روی آن تنظیم می نمایند. در زمان ارتباط و ارسال پیامک ها در اتصال وب سرویسی تمام نتیجه روند ارسال به مقدار بازگشتی وابستگی دارد.

نحوه دریافت خطای ارسال در وب سرویس:

ممکن است برنامه در زمان اجرا به تنهایی ارسال را به اتمام برساند اما برخی برنامه ها به صورت سریالی کارکرد دارند. برای مثال در زمان اجرای برنامه ای مشتریان کدی را به شماره ای ارسال می کنند و سپس کد فعال سازی دریافت می نمایید. مجددا می بایست کد فعال سازی ارسال شود. حال می تواند بقیه مواردی مانند ثبت ورود در سیستم ، پیامک خرید ، ارسال محصول مورد نظر و … نیز به این صف ارسال اضافه شود.

اگر همان ابتدای مرحله ارسال را در نظر بگیریم برنامه نویس می بایست منتظر دریافت پیامک از کاربر باشد. پس از انجام پروسه مورد نظر در ارسال جهت ورود به مرحله بعدی ارسال می بایست از ارسال قبلی اطمینان حاصل نمود.

در روند ارسال پیامک وب سرویسی نتیجه ارسال های انجام شده طی یک شناسه int به صورت یکتا سمت ارسال کننده درخواست بازگردانده می شود و پاسخ ارسال موفقیت آمیز نیز در یک متن بازگشتی به نام RefMessage ثبت خواهد شد.

به صورت عمومی اکثر برنامه نویسان ملاک ارسال انجام شده را دریافت string و یا همان رشته بازگشتی در refmessage قرار می دهند.

در اکثر اوقات دیده شده است که برنامه نویسان گرامی منتظر دریافت رشته هستند و تا زمان عدم دریافت آن به صورت تکراری دستور ارسال می دهند. همین موضوع باعث می شود تا دستور ارسال های متفاوت و پشت سرهم ارسال شده و به طبق شماره موبایل گیرنده تعداد بالایی از ارسال ها را دریافت نماید.

ملاک ارسال ها در تمام انواع وب سرویس های soap و restful دریافت ID ارسال می باشد . همین شناسه یکتا تمام خصوصیات و جزئیات ارسال را در خود داشته و در زمان دریافت گزارش ارسال می توان از آن استفاده نمود. علاوه بر اعلام موفقیت آمیز ارسال در مقدار متن بازگشتی به راحتی می توان خطا های ایجاد شده و مشکل عدم ارسال و یا اخطارها را دریافت نمود. در واقع نحوه دریافت خطای ارسال در وب سرویس را به راحتی می توان در refmessage جستجو نمود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حسین ظ ازچرام 1402/11/23 پاسخ

    سلام مشکل بروزخطادروب سرویس کی قراره که حل بشه الان حدود۶ماهه خطامیزنه .توروبه خدادرستش کنید.

    • 1402/11/29 پاسخ

      همراه گرامی
      مشکلی در وب سرویس سامانه وجود ندارد لطفا از طریق پنل اس ام اس درج تیکت نمایید تا همکاران فنی مشکل شما را برطرف نمایند.

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان