راهنمای انتقال نمایندگان به سیستم جدید جهت سهولت و راحتی و پیش برد سریع انتقال کاربران به صورت کامل در اختیار نمایندگان محترم قرار می گیرد. با توجه به ضعف سیستم قدیم و عدم کارآمدی آن تمام کاربران به همراه نمایندگان پنل پیام کوتاه به سیستم جدید می بایست منتقل شوند. روند انتقال نمایندگی و کاربران آن ها در راهنمای انتقال نمایندگان به سیستم جدید و در پنج قدم آموزش داده شده است.

راهنمای انتقال نمایندگان به سیستم جدید:

قدم اول : ابتدا نمایندگان می بایست در سایتwww.SMS.ir ثبت نام کنند و در ابتدا سیستم کاربری خود را دریافت نمایند. جهت دریافت سیستم جدید کافیست عدد 1 را به شماره 300077 ارسال نمایید تا اطلاعات ورودی شما به سیستم جدید به همان شماره ارسال شود. سپس وارد سیستم خود شده و روند فعال سازی دو مرحله ای را انجام دهید. در زمان ثبت نام هیچ الزامی به خرید بسته های شارژ و یا امکانات سیستم نمی باشد اما این بسته ها و شارژها دارای تخفیف بوده و پس از فعال سازی این قابلیت دیگر وجود نخواهد داشت. پس از ارسال مدارک و فعال سازی کامل سیستم به منوی خدمات مشتریان درخواست پشتیبانی ارسال تیکت جدید وارد شده و درخواست فعال شدن نمایندگی جدید خود را با ذکر نام کاربری سیستم قدیم اعلام نمایید. پس از چند دقیقه سیستم کاربری جدید شما علاوه بر قابلیت کاربری دارای قابلیت نمایندگی نیز خواهد شد.

قدم دوم : وارد سیستم نمایندگی خود شده و از منوی تنظیمات اولیه نمایندگی امور مربوط به ثبت لوگو، متن های مربوط به ارسال تیکت و یا اطلاعات وروردی کاربران و از منوی تنظیمات مالی هزینه خط های اختصاصی، تعرفه های ارسال و بازه های واریزی را مشخص کنید. بر روی امکانات سیستم هزینه تعریف کنید و برای خود درگاه بانکی و شماره حساب معرفی کنید.

راهنمای انتقال نمایندگان به سیستم جدید

قدم سوم : برای کاربران سامانه پیامک خود دامنه و یا زیر دامنه ورودی ایجاد نمایید. جهت تنظیمات به شما IP و یا NS اعلام می شود و سپس می توانید آن دامنه و یا زیر دامنه را جهت درگاه جدید ورود کاربران خود تعریف نمایید.

قدم چهارم : پس از طی مراحل گفته شده در قدم اول وارد سیستم نمایندگی قدیم خود شده و تمام شارژ کاربرانتان را صفر نمایید. با درخواست مکتوب کل شارژ و لیست خطوط خود را اعلام نمایید تا به سیستم جدید منتقل شود.

قدم پنجم : وارد سیستم جدید خود شده و برای کاربران خود از منوی مدیریت کاربران، اکانت ایجاد نمایید. می توانید با تنظیمات کلید در منوی عضویت پیامکی واژه خاصی ( همانند ارسال 1 به 30077 ) برای ثبت نام کاربران خود مشخص نمایید. پس از آن با توجه به اعتبار هر کاربر در سیستم قبلی شارژ را به کاربر منتقل نمایید. از منوی مدیریت خطوط، لیست خطوط کاربران هر خط را به کاربر مورد نظر انتقال دهید. البته به تمام ثبت نام کنندگان در سیستم جدید یک خط هدیه نیز اعطا خواهد شد.

قدم ششم : اگر کاربر منتقل شده از سیستم قدیم دارای ماژول و یا امکانات خاصی است و هنوز دارای اعتبار کمی می باشد می توانید همان ماژول را در سیستم جدید از منوی مدیریت کاربران – کاربران – انتخاب کاربر مورد نظر – ماژول ها به آن شخص اختصاص دهید. تمام ماژول ها به مدت یکسال فعال است و اگر در قدم دوم هزینه انتخاب شده باشد در زمان انقضا کاربر مجددا هزینه ای که شما انتخاب نموده اید را پرداخت خواهد نمود.

جهت سهولت نمایندگان در زمان درج تیکت دریافت نمایندگی جدید خدمتشان جزئیات بیشتری ارائه خواهد شد.