عدم کارکرد وب سرویس دلایل بزرگ و یا حتی کوچکی دارد که وقوع آن می تواند موجب ضررو زیان های زیادی در یک کسب و کار شود. ارتباط سیستم ها از طریق وب سرویس و بر اساس هر کدام از انواعش می بایست سریع، مطمئن، دقیق و بر اساس استانداردهای جهانی باشد.

تمام سیستم و نرم افزارها یا پروژه ها تمام ارتباطات مبتنی بر وب خود را در بستر وب سرویس تجربه می کنند و اولین و مهمترین شرط همکاری را ارتباط مستمر و بدون قطعی عنوان می کنند. این مقاله سعی دارد دلایل عمده عدم کارکرد وب سرویس را بر اساس سیستم های ارسال پیامک شرکت ایده پردازان شرح دهد تا به راحتی در چنین زمان هایی بتوان مشکل را برطرف نمود.

 

دلایل عدم کارکرد وب سرویس

دلایل عمده عدم کارکرد وب سرویس:

انقضای سامانه : تمام سامانه های ارسال پیامک ایده پردازان سالانه نیازمند تمدید و فعال سازی مجدد هستند و اگر این فعال سازی در مدت زمان طولانی انجام شود به علت عدم تایید هویت و یا اطلاعات کاربر استفاده کننده به طبع ارسال های وب سرویس پیامکی نیز قطع خواهد بود. مدت زمان فعال سازی هریک از اکانت های کاربری در نهایت 15 دقیقه بیشتر نخواهد بود که می توان از یک روز قبل و در زمانی که همچنان سیستم فعال است درخواست تمدید و اشتراک مجدد را اعلام نمود.

انقضای خط ارسال کننده : در تمام ارسال های داخل سامانه و ارسال های تحت وب برای ارسال و یا دریافت نیازمند خط اختصاصی هستیم . انقضای این خط و عدم درخواست تمدید آن و یا عدم احراز هویت کاربر استفاده کننده می تواند منجر به عدم ارسال تحت وب پیامک ها شود. خطوطی که از سمت اپراتور مربوط به خودشان فعال نباشند هیچ ارسال و یا دریافتی را در سیستم و یا وب خود نخواهند داشت. می توان قبل از انقضای خط درخواست تمدید آن را در سیستم نمایش داد و در طی مدت 5 دقیقه خط تمدید خواهد شد.

اتمام شارژ سامانه : زمان اتمام شارژ در سیستم پیامکی ارسال نخواهد شد. تمام اپراتورهایی که در زمان حال بر روی سامانه پیامک ایده پردازان فعال هستند send base بوده و در زمان ارسال حتما مبلغ را دریافت خواهند نمود. به همین جهت نمی توان بدون داشتن شارژ ارسالی انجام داد. می توان با استفاده از تابع بررسی شارژ سامانه قبل از هر ارسال از میزان موجودی داخل سیستم اطمینان حاصل نمود.

خطای عدم ارتباط : تمام ارتباطات می بایست درخواست دریافت شده و به همان درخواست پاسخ داده شود. در این بین اگر ارتباطی برقرار نشود به صورت کلی ارسالی انجام نخواهد شد. ارتباطات ارسال و دریافت وب سرویس در هر زمان که قطع باشد و یا اختلالی داشته باشد با اعلام خطا به درخواست دهنده و یا پاسخ دهنده مشخص خواهد شد. در سامانه ارسال پیامک ایده پردازان لیستی از خطاهای ممکن پاسخ به درخواست دهنده موجود است که به استناد آن می توان خطا را پیدا و برطرف نمود.