استفاده از وب سرویس در سامانه های پیامک جزو محبوب ترین و پرکاربردترین دسترسی های کاربران جهت اتصال به سامانه های خودشان است. جهت استفاده نیز می بایست نکات طلایی استفاده از وب سرویس را در سامانه پیام کوتاه خود بدانید. هریک از پنل های پیامک تبلیغاتی و یا خدماتی می تواند دسترسی های متفاوتی را به همراه خدمات جداگانه ای در وب سرویس ارائه دهند. برخی از این مورد به صورت مشترک در تمام حالات برقرار هستند. این مقاله به برخی از این نکات اشاره خواهد نمود.

نکات طلایی استفاده از وب سرویس:

  • همیشه نوع وب سرویس مورد استفاده خود را مشخص نمایید. برخی از سامانه ها تنها یک نوع از وب سرویس را ارائه می دهند. وب سرویس ها را به دو دسته کلی SAOP و REST تقسیم می کنند.
  • میزان شارژ موجود در سامانه همان میزان شارژی است که در حالت استفاده از سرویس وب خود دسترسی دارید. قبل از هر ارسال از میزان اعتبار خود مطمئن شوید. در تمام متدهای وب سرویسی متدی بابت دریافت شارژ و موجودی وجود دارد. قبل از هر ارسال انبوه پیامک میزان شارژ خود را به همین طریق به دست آورید.
  • تست پیامک را قبل از هر ارسال به شماره همراه اول و ایرانسل داشته باشید. با انجام این تست می توانید از میزان تاخیر، متن ارسال شده و یا صحن متن تایپ شده اطمینان نمایید.
  • در زمان ارسال پیام، حتما کدی منحصر به فرد در پایان ارسال به ازای هر درخواست ارسال نمایش داده می شود. درصورتی که ارسال انجام نشود نمی توان به صحت ارسال اطمینان داشت. بنابراین وجود خطا و یا عبارت بازگشتی را مبنای ارسال پیامک نباید قرار داد.
  • در ارسال های تعداد بالا و هم چنین نوع ارسال پشت سر هم درصورتی که از انجام ارسال مطمئن نشدید هرگز دستو ارسال مجدد ندهید. گاهی ممکن است ارسال شما انجام شده باشد ولی هنوز لیست شناسه ها تکمیل نشده باشد و یا در گزارشات رکوردی مشخص نشود. بهترین روش اطمینان از کسر حساب، رزرو ارسال و یا بررسی صف ارسال توسط پشتیبانان شرکت ایده پردازان می باشد.
  • درصورتی که به رکوردهای ارسالی – دریافتی خود نیاز دارید، انتهای هر روز لیستی از آن را ذخیره نمایید. آرشیو ماهانه سیستم تنها چند ماه اخیر را در دسترس قرار خواهد داد.

دانستن این نکات طلایی استفاده ار وب سرویس باعث می شود شما استفاده راحت تری از سیستم داشته باشید هرچند در وهله اول این نکات ریز و یا ساده باشد.