خطای ارتباط با دیتا بیس و یا نمایش خطا درارتباط با پایگاه داده خطایی است که اکثر کاربران در انتها و یا ابتدای هر ماه ممکن است در برخی از قسمت های پنل مشاهده نمایند. مقاله پیش رو علت خطا در ارتباط با پایگاه داده داخل سامانه ارسال پیامک را بررسی نموده و راه های حل را معرفی می نماید.

علت خطا در ارتباط با پایگاه داده :

  • در زمان ارسال پیامک

در صورتی که شما در زمان ارسال پیامک خطا در ارتباط با دیتا بیس مشاهده نمایید, علت آن در تاریخ و ساعت ارسال شماست. فرقی ندارد ارسال ساده پیامک را انتخاب نموده باشید و یا ارسال هوشمند و متناظر، در مرحله آخر شما این خطا را مشاهده خواهید نمود. سامانه ارسال پیامک SMS.IR تمام پیام های ارسالی و دریافتی خود را به صورت ماهانه آرشیو می نماید. در صورتی که شما ارسال مورد نظرتان برای ماه آینده تنظیم شده باشد به دلیل اینکه هنوز دیتابیس مربوط به آن ماه ایجاد نشده است ، سامانه نمی تواند متن پیام شما را در خود ذخیره نماید تا اگر به آن روز رسید ارسال را انجام دهد و همین علت خطا در ارتباط با پایگاه داده می باشد.

زمان ساخت دیتابیس ماه بعدی چند روز آخر ماه است. می توانید ارسال های مربوط به ماه آینده خود را در انتهای هر ماه تنظیم نمایید.

  • در زمان مشاهده گزارشات ارسال و دریافت

قسمت دومی که این خطا نمایش داده می شود در منوی گزارشات ارسال و دریافت است. همان طور که اشاره شد هر ماه تمام پیام های ارسالی و دریافتی آرشیو می شوند تا دسترسی به آن ها سریع تر و راحت تر باشد و جهت جلوگیری از کندی سیستم و دسترسی آسان به آرشیو تنها می توان ماه جاری و ماه قبل را دسترسی داشت. حال اگر ماه انتخابی شما از ماه های قبلی و یا حتی سال قبل باشد با این خطا مواجه خواهید شد. می توانید برای دسترسی به پیام های ارسالی و یا دریافتی خود در روز آخر هر ماه اقدام به دریافت خروجی اکسل نمایید و فایل را در سیستم خودتان ذخیره کنید.

اگر هم فراموش کردید که از فایل های خود ذخیره نگهدارید با ثبت یک تیکت تمام پیام های ماه مورد نظرتان از دیتابیس دریافت شده و به آدرس ایمیل ثبت شده در سیستم ارسال خواهد شد.