بررسی تراکنش های ناموفق

در سامانه پیامک انبوه ایده پردازان کاربران می تواندد جهت شارژ سامانه ی پیامکی خود به دو روش اقدام نمایند:

1. پرداخت آنلاین

2. درج فیش واریزی ( ثبت فیش های واریز به حساب و یا پرداخت کارت به کارت)

در هر دو روش پرداخت امکان اینکه تراکنش شما ناموفق باشد وجود دارد. با رخ دادن تراکنش ناموفق برای کاربران این سوال برای آنان به وجود خواهد آند که چرا از حساب من مبلغ کسر شده اما سامانه ی پیامکی من شارژ نشده است. در ابتدا می بایست به نکات زیر بعد از شارژ توجه نماییم :

زمانی که شارژ را انجام دادید و یا فیش بانکیتان را درج نمودید از طریق منوی اطلاعات مالی گزینه ی تراکنش های مالی را انتخاب نمایید. در صورتی که وضعیت تراکنش شما قرمز رنگ باشد معنی آن تراکنش ناموفق می باشد. در صورتی که وضعیت سبز رنگ به معنای تراکنش تایید شده و موفق می باشد و شما با رفرش کردن مرورگرتان می توانید افزایش اعتبارتان را مشاهده نمایید. رنگ زرد نیز به معنی در دست بررسی بوده و وضعیت دقیق تراکنش تا دقایقی بعد مشخص خواهد شد.

همچنین در صورتی که فیش واریزی درج می نمایید حتما اطلاعات از قبیل حساب مقصد ( حسابی که به آن واریز را انجام داده اید ) ، تاریخ و زمان واریز را دقیق درج نمایید.

بررسی تراکنش ناموفق

 حال اگر اطلاعات را صحیح وارد نمودید و یا تراکنش مالی شما قرمز رنگ بود مبلغ می بایست از طرف بانک شما به حساب شما بازگشت داده شود. این مبلغ طی 24 الی 48 ساعت به حساب شما بازگشت داده خواهد شد.

نکته ) دقت نمایید در تراکنش های ناموفق هزینه توسط بانک مبدا به حساب مقصد واریز نمی گردد و مشکل از درگاه و یا حساب بانک مقصد نمی باشد. بنابراین حتما از بانک مبدا ( بانک خود کاربر ) این مورد را پیگیری نمایید.

در صورتی که مبلغ به حساب شما بازگشت داده نشد و یا بانک مبدا شما اعلام نمود که هزینه به حساب مقصد واریز شده است اقدامات زیر را مبذول نمایید :

  1. وارد سامانه ی پیامکیتان شوید
  2. از طریق منوی خدمات مشتریان 0 درخواست پشتیبانی بر روی گزینه ی درج تیکت جدید کلیک نمایید.
  3. تاریخ واریز ، مبلغ و بانک مقصد را به همراه شماره پیگیری در تیکت اعلام نموده و در تیکت اعلام نمایید که تراکنش شما توسط بانک تایید شده و یا هنوز بعد از گذشت 24 الی 48 ساعت به حساب شما بازگشت داده نشده است.
  4. تیکت شما توسط واحد مالی بررسی گشته و نتیجه ی آن در سریع ترین زمان خدمت شما اعلام خواهد گشت.
    • به حساب مقصد واریز شده است : در صورتی که مبلغ شما به حساب شرکت واریز شده باشد طبق درخواست شما مبلغ تراکنش به شماره کارت شما و یا به صورت شارژ به حساب شما انتقال داده می شود. روند انجام این عملیات نهایتا 24 ساعت کاری به طول خواهد انجامید.
    • به حساب مقصد واریز نشده است : در صورتی که مبلغ به حساب شرکت ایده پردازان واریز نشده باشد پیگیری می بایست حتما به صورت مجدد از بانک مبدا شما انجام گردد.

نکته ) در تراکنش های ناموفق بانک مبدا پس از انکه انتقال شارژ را با عدم موفقیت انجام داد مبالغ را طی 24 الی 48 ساعت بعد به حساب دارنده ی حساب و یا به حساب مقصد منتقل می نماید .  انتقال به شماره حساب مقصد معمولا بسیار به ندرت اتفاق خواهد افتاد. پس برای دقیق مشخص شدن سعی نمایید پس از گذشت 24 ساعت پیگیری را انجام دهید.