“کاربر گرامی با توجه به عضویت شما در باشگاه مشتریان تا تاریخ x  می‌توانید از کد تخفیف 123456 استفاده کنید” .”تیم فوتبال استفلال به مسابقات لیگ آسیا راه یافت.” احتمالا پیام‌هایی با این محتوا یا مشابه به این پیام را تا به امروز دریافت کرده‌اید. برخی از شرکت‌ها و پایگاه‌های خبری برای راحتی کاربران خود از خبرنامه پیامکی استفاده می‌کنند. ویژگی مثبت خبرنامه پیامکی خوب این است که اخبار را به صورت کوتاه و مختصر برای کاربر ارسال می‌کند.

خبرگزاری‌ها و شرکت‌ها با استفاده از خبرنامه پیامکی به علت ارسال کوتاه اخبار گیرندگان را از خود راضی نگه می‌دارند. همچنین آن‌ها یک سری بازخورد مثبت بعد از ارسال خبرنامه پیامکی از سمت گیرندگان دریافت کنند. برای داشتن بهترین بازخورد لازم است، یک سری نکات رعایت شود.

7 راهکار تا دریافت بهترین نتیجه از خبرنامه پیامکی

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم راجب 7 ویژگی یک خبرنامه پیامکی موفق صحبت کنیم، تا بتوانید یک نتیجه عالی از ارسال پیامتان بگیرید. در مقاله‌‌های دیگر سایت نیز راجب نکات نوشتن یک پیام تبلیغاتی خوب نوشته شده است. شما می‌توانید با توجه به نیازتان که می‌خواهید یک پیام تبلیغاتی، خبرنامه پیامکی و یا اطلاع رسانی ارسال کنید، از مقاله‌های موجود در سایت استفاده کنید.

خبرنامه پیامکی

  1. کوتاه بودن خبر پیامکی: خبرنامه پیامکی خوب شما باید کوتاه باشد. در حدی که در 70 یا 140 کاراکتر خلاصه شود. پیامک‌های خبری با تعداد کاراکتر بیشتر مخاطب را جذب نمی‌کنند.

کاربر نیازمند خبرهای کوتاه و خلاصه شده داشته است که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده است. به طور حتم اگر هدف آن شخص مطالعه خبرهای طولانی بود، از امکان خبرنامه پیامکی استفاده نمی‌کرد.

  1. رساندن مفهوم خبر در sms: شما باید بتوانید در این تعداد کاراکتر خلاصه و چکیده خبر خود را به طوری که قابل فهم باشد، یادداشت کنید. به طور مثال:”تیم ملی والیبال در لیگ جهانی رتبه چهارم را کسب کرد.” را با پیام”تیم ملی والیبال در لیگ جهانی متاسفانه نتوانست رتبه یک تا سوم را بگیرد.” مقایسه کنید.

در پیام اول متن پیام به طور کامل واضح است. در متن دوم با اینکه مفهوم پیام اول توضیح داده شده است، اما به وضوح مشخص نیست که دقیقا نتیجه مسابقات برای تیم ملی والیبال چه بوده است.

  1. ارائه لینک در اس ام اس : اگر خبر پیامکی شما متن کامل‌تری در سایت شما دارد، حتما لینک خبر را در انتهای پیامک ذکر نمایید. شخص گیرنده در این صورت می‌تواند متن کامل خبر را در سایت شما مطالعه کند.
  2. امکان عضویت در خبرنامه پیامکی : این امکان را به مشتریان خود بدهید که بتوانند با ارسال یک پیامک، یا استفاه از یک قسمت در سایت در پنل کاربری شما عضو شوند. اگر مخاطب با میل خود در خبرنامه پیامکی شما عضو شود، قطعا نتایج بهتری خواهید گرفت.

به طور مثال سایت خبرگزاری ایرنا برای هرکدام از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل یک کد در نظر گرفته است. شما می‌توانید وابسته به اپراتورتان کد مشخص شده را ارسال کرده و اخبار را به صورت پیامکی دریافت کنید.

  1. امکان لغو عضویت در خبرنامه پیامکی : لغو عضویت در یک خبرنامه پیامکی خوب باید خیلی ساده باشد. کاربر به همان راحتی که در خبرنامه پیامکی عضو می‌شود، بتواند از آن نیز انصراف دهد. این کار باعث می‌شود از تعداد کاربران ناراضی کم شود.
  2. ارسال پیامک منظم : اگر قرار است که روزانه، هفتگی و ماهانه یا به هر شکل دیگری برای افراد پیامک ارسال کنید. حتما طبق برنامه ریزی اعلام شده پیامک خود را ارسال کنید. از ارسال نامنظم جلوگیری کنید. برای این امر می‌توانید از ماژول ارسال زماندار پیشرفته sms.ir استفاده کنید.
  1. ارسال پیامک های خبری لحظه ای : ارسال پیامک‌های خبری به صورت لحظه‌ای بسیار جذاب هستند. اگر بتوانید در لحظه وقوع برخی از اخبار را به دست مخاطبان برسانید، مخاطبان شما بسیار از این بابت خرسند خواهند شد. اگر خبرگزاری هستید، پیام‌هایی مانند برد تیم فوتبال را می‌توانید به صورت لحظه‌ای ارسال کنید.

کلام آخر

یکی از بهترین‌ راه‌های مارکتینگ و معرفی برند استفاده از ارسال انبوه پیام‌های خبری است. اگر این کار هوشمندانه انجام شود، بهترین نتیجه را بر روی فروش و شناسایی شرکت شما دارد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا نتایج بهتری از پیام‌های ارسالی خود دریافت کنید.

اگر پیام شما هوشمندانه و با اطلاعات کافی نوشته‌ شود، تاثیر مثبتی بر روی کار شما خواهد داشت.