پیام آخر تور پیامکی:

از اینکه تا پایان سفر همراه ما بودید، ما را از عیب هایمان آگاه ساختید متشکریم و امیدواریم لایق لطف نگاه شما باشیم، سفر ما در این مرحله به اتمام خواهد رسید اما در صورتی که تمایل داشتید ارتباط با شما همچنان از طریق تارنمای پیامکی ایران و سامانه پیامکی ایده پردازان الکترونیک ادامه خواهد داشت و در انتها شما را به مطالعه سایر مقالات عمومی تارنمای پیامکی ایران و همچنین راهنمای اطلاعات تخصصی سامانه ایده پردازان الکترونیک دعوت می نماییم…

پیامک های تبلیغاتی و اصول مشتری مداری

یکی از خدمات شرکت های ارائه سرویس های پیامک، ارسال پیامک تبلیغاتی به کاربران گوشی های همراه می باشد. با توجه به اهداف تبلیغات، متوجه این می شویم که تبلیغات زمانی مؤثر است که در وهله اول باعث آزار و اذیت و نارضایتی مشتری نگردد؛ در همین راستا در هر کشوری برای رعایت اصول مشتری مداری، قوانین مخابراتی تنظیم می گردد تا در صورت بروز هرگونه تخلفی، امکان پیگیری حقوق کاربران از طریق مراجع قانونی فراهم شده باشد. لازم به ذکر است که در کشور ما نیز قوانین و فعالیت هایی در جهت رعایت حقوق کاربران تنظیم شده است. به همین منظور در اواخر سال 1391 نظرسنجی برای تعیین میزان رضایتمندی کاربران از پیامک های تبلیغات انجام شده است و به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات ایران 13 درصد مخاطبان پیامک های تبلیغاتی از این پیامک های ناخواسته ناراضی هستند. ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون جلب رضایت مشتریان ممنوع است. در همین راستا، شرکت ارتباطات سیار ایران در بند 14-1-6 قرارداد مربوط به انتخاب پیمانکاران پیامک انبوه، ارسال پیامک‌های تجاری بدون رضایت مشترکان را ممنوع اعلام کرده است. بنابراین شکایت از پیامک تبلیغاتی از لحاظ قضایی قابل پیگیری می باشد و شکايت از ارسال پيامک تبليغاتي در هر دادگستري به عنوان جرايم رايانه اي قابل پیگیری می باشد.

همچنین شرکت های اپراتور خدمات مخابراتی ایران نیز، از طریق شماره های تماس و سایت رسمی خود بخشی را برای درخواست حذف شماره کاربران از لیست شماره های تبلیغاتی در نظر گرفته اند و به همین دلیل هر کاربری که تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی نداشته باشد می تواند از طریق سایت اپراتور سیم کارت خود، اقدام به قطع دریافت پیامک های تبلیغاتی کند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد نحوه غیرفعالسازی دریافت پیامک های تبلیغاتی می توانید به بخش مقالات عمومی تارنمای پیامکی ایران (SMS.ir)، مقاله (دریافت یا عدم دریافت اس ام اس تبلیغاتی) مراجعه نمایید. علاوه بر این نرم افزارهایی نیز برای گوشی های اندروید طراحی شده اند که با نصب بر روی گوشی های همراه، پیامک های تبلیغاتی را ممنوع (Block) می کنند. لازم به ذکر است اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه شرایط و ضوابطی را برای مشتریان خود مبنی بر ساعات مجاز ارسال اس ام اس تبلیغاتی، قوانین محتویات مجاز برای ارسال و… در نظر گرفته اند و در صورتی که کاربران شرکت های خدمات پیام کوتاه پیامکی ارسال کنند که به هر دلیلی از قوانین شرکت ها تجاوز کرده باشند، این شرکت ها مطابق قوانین با آنها برخورد خواهند کرد؛ البته اکثر اوقات هم، نارضایتی مردم از پیامک های تبلیغاتی به دلیل همین تخلف های کاربران شرکت های پیامک می باشد نه خود شرکت ها، اما به هر حال هر تخلف پیامکی از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری می باشد.