دوران بازاریابی به روشهای قدیمی گذشته است. بازاریابان اکنون به ابزارهای بسیار مختلفی دسترسی دارند. از طرفی مشتریان انتظار دارند که کسبوکارها بهترین تجربه را در اختیار آنها قرار دهند. اساماس مارکتینگ یا همان پیامک تبلیغاتی یکی از روشهایی است که امروزه برای بازاریابی و با اهداف مختلفی انجام میشود. در همین راستا ارسال لینک در متن پیامک اهمیت پیدا میکند زیرا مخاطب را سریعاً به سمت مسیر خرید هدایت میکند. در ادامه این مطلب با ایده پردازان همراه باشید که قصد داریم به آموزش ارسال لینک در پیامک و مزایای آن بپردازیم.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی روشی برای ارسال پیامهای بازاریابی از طریق پیامک است. نمونههای رایج بازاریابی پیامکی عبارتند از:
- تبلیغات شخصی
- پیشنهادات یا تخفیفها
- بازاریابی مجدد
- نظرسنجیها
مصرفکنندگان از طریق تلفن همراه خود با مشاغل مختلف ارتباط برقرار میکنند. صاحبان کسبوکار نیز با توجه به هدفی که از ارسال پیامک تبلیغاتی دارند، از نتایج پیامک مارکتینگ بهرهمند میشوند. بنابراین جای تعجب نیست که حتی در سال 2020، قبل از همهگیری کرونا که راههای تعامل کسبوکارها با مشتریان را دچار تغییر کرد، بیش از نیمی از خرده فروشان آمریکایی قصد داشتند سرمایهگذاری بازاریابی دیجیتال خود را در پیامک افزایش دهند. بازاریابی پیامکی میتواند مکمل مؤثری برای انواع دیگر بازاریابی و تبلیغات باشد و به شما امکان میدهد با پیامهای هدفمند و مؤثر به مشتریان در زمان واقعی دسترسی پیدا کنید.
آنچه باید قبل از ارسال لینک در متن پیامک بدانید
معمولاً لینکها طولانی هستند. شما میتوانید از برخی ابزارها برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید. برخی از وبسایتهای رایگان هستند که خدمات کوتاه کردن لینک را برای کسبوکارها ارائه میدهند. همچنین برخی از نرمافزارهای مخصوص به ارسال پیامک انبوه به صورت خودکار این کار را برای شما انجام میدهند. بنابراین دیگر نیاز به استفاده از ابزار دیگر نخواهید داشت.
طول متن پیام
بر این باید بدانید که طول متونی که در پیامک ارسال میکنید محدود است. بنابراین پیش از اضافه کردن لینک به متن پیامک باید به اندازه نوشته خود نیز توجه کنید. یک پیامک میتواند تا 160 کاراکتر را در خود جای دهد که حدود 20 تا 40 کلمه میشود. تعداد کاراکترها در اکثر لینکها به طور متوسط بین 60 تا 70 است، تقریباً به نصف کاهش مییابد. بهتر است که برای بازاریابی پیامکی متنهایی کوتاه، تأثیرگذار و دقیق بنویسید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است مجبور به ارسال چند پیامک شوید تا همه نوشته شما در آن جا شود. با اضافه شدن پیامکها، هزینه شما نیز افزایش پیدا میکند.
اجتناب از زبان هرزنامه
هنگامی که لینک را در پیامهای متنی قرار میدهید، مطمئن شوید که از زبان هرزنامهای اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، مردم اغلب در مورد کلیک کردن روی لینکها محتاط هستند مگر اینکه به فرستنده آن اعتماد کنند. از آنجایی که ممکن است این اولین بار باشد که پیوندهایی را در پیامهای متنی ارسال میکنید، خطر از دست دادن مشتریان را با استفاده از زبانی که آنها را به متنهای شما مشکوک میکند، انجام ندهید.
مهم است که پیامها را فقط برای افرادی ارسال کنید که با شرکت شما آشنایی داشته یا از قبل از شما خرید کرده باشند. اگر یک پیام لینک دار را به شخصی ارسال کنید که هرگز با برند شما تعاملی نداشته است، احتمالاً آن شخص پیام شما را نادیده گرفته و حذف میکند. حتی ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید. هیچ کس دوست ندارد از افرادی که نمیشناسد یا اصلاً با آنها ارتباطی نداشته پیام دریافت کند.
به همین ترتیب، باید در پیامهای متنی خود یک گزینه انصراف درج کنید. شما نمیخواهید گیرندگان شما احساس کنند که پیامهای خود را به آنها تحمیل میکنید. پیامهای بازاریابی باید گزینهای برای انصراف داشته باشند.
نرخ کلیک لینک خود را دنبال کنید
یکی از مهمترین دادههایی که میتوانید ردیابی کنید، نرخ کلیک است. نرخ کلیک (CTR) به درصدی از گیرندگان پیامک که روی پیوند شما کلیک میکنند از کل افرادی که پیام را مشاهده کردهاند، اشاره دارد. میتوانید از بینشهایی مانند (CTR) برای تعیین میزان قوی بودن متن پیام تبلیغاتی در پیام خود استفاده کنید. فراموش نکنید که میتوانید از کوتاه کننده کلیک استفاده کنید.
دلایل ارسال لینک در پیامک
پیوندها همیشه برای یک کمپین متنی موفق ضروری نیستند و در نهایت بستگی به این دارد که پیامک چه نقشی در کمپینهای شما داشته باشد. با این حال، اگر میخواهید تعامل را افزایش دهید و مصرفکنندگان را تشویق کنید تا زمان بیشتری را در سایت خود صرف کنند یا اقدامات خاصی انجام دهند، پیوندهای متنی میتوانند تأثیر بسیار خوبی داشته باشند. از ارسال لینک در متن پیامک میتوانید به دلایل زیر استفاده کنید:
- استقبال از مشتری جدید در فروشگاه شما: پیامهای متنی خوشآمدگویی، پیوندهایی با اطلاعات شخصیشده ارائه میکنند که تجربه مشتری را بهبود میبخشد.
- پیامهای سبد خرید رها شده: این پیامها میتوانند به پیوندهایی که کاربر پشت سر گذاشته است اشاره کنند. این نوع پیامک میتواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش فروش شود.
- جزئیات تأیید سفارش: مشتریان با دانستن اینکه کالاهایشان ایمن و در راه هستند، آرامش بیشتری خواهند داشت و از طرفی اعتماد بیشتری نسبت به برند شما پیدا خواهند کرد.
- جزئیات تحویل سفارش: تقریباً 80 درصد از مشتریان انتظار دارند بهروزرسانیهای تحویل سفارش را دریافت کنند. این بهروزرسانیها به آنها امکان میدهد بستههای بین مسیر را زیر نظر داشته باشند.
- ارسال پیامهای تبلیغاتی: ارسال پیامک تبلیغاتی یک روش بسیار مؤثر برای اطلاعرسانی از کمپینها و تخفیفهاست.
قراردادن لینک در پیامک
تا به اینجا با اهداف ارسال لینک در متن پیامک آشنا شدید. حال باید بدانید که این کار چگونه انجام میشود. شما میتوانید لینک صفحههای مختلف مانند صفحه اینستاگرام، آدرس وب سایت، آدرس سبد خرید، لینک تلگرام، پرسشنامه و بسیاری موارد دیگر را درون متن پیام قرار دهید تا کاربران پس از باز کردن پیام در صورت تمایل به صفحه مورد نظر شما هدایت شوند.
قرار دادن لینک سایت در پیامک
یکی از کاربردهای ارسال لینک در متن پیامک هدایت کردن افراد به سوی وب سایت شماست. شما برای این کار میتوانید آدرس وب سایت خود را با فرمت (https: //sms.ir) در متن پیام قرار دهید. توجه داشته باشید که این فرمت از دو بخش (//:https) و دامنه شما تشکیل شده است.
قرار دادن لینک اینستاگرام در پیامک
یکی دیگر از کاربردهای ارسال لینک در متن پیامک، ارسال آدرس اینستاگرام است. این آدرس میتواند صفحه شخصی شما در راستای پرسونال برندینگ یا آدرس فروشگاه اینستاگرامی شما باشد. برای قرار دادن لینک اینستاگرام در پیامک باید آن را به فرمت زیر وارد کنید. توجه داشته باشید که پس از اسلش (/) باید نام کاربری صفحه خود را وارد کنید.
(https://instagram.com/sms.ir)
قرار دادن لینک تلگرام در پیامک
تلگرام یکی از محبوبترین شبکههای پیامرسان در دنیا محسوب میشود. این نرمافزار به دلیل قابلیتهای بسیار زیادی که دارد و همچنین امکان ایجاد کانال، پتانسیل خوبی برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی یا کانال شخصی دارد. شما میتوانید لینک تلگرام را نیز در متن پیامک ارسال کنید. برای این کار باید از فرم زیر استفاده کنید.
(https: //t.me//sms.ir)
قرار دادن لینک واتساپ در پیامک
لینک واتساپ را نیز برای هدایت مستقیم افراد به برقراری ارتباط با شما میتوانید در متن پیام قرار دهید و برای مخاطب هدف خود ارسال کنید. برای قرار دادن لینک واتساپ در متن پیام باید از فرمت زیر استفاده کنید.
(wa.me/98)
برای مثال:
(wa.me/989121234567)
جمعبندی
- در این مطلب با آموزش ارسال لینک در متن پیامک آشنا شدید. در ادامه از فواید این کار گفتیم.
- شما میتوانید برای ارسال پیامک انبوه شامل لینک از پنل اسام اس ایده پردازان استفاده کنید.
- فراموش نکنید که طول متن پیام محدود است. در همین راستا میتوانید از کوتاه کننده لینک یا پنلهایی که این قابلیت را در اختیارتان قرار میدهد استفاده کنید.
پرسشهای پرتکرار
- بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی روشی برای ارسال پیامهای بازاریابی از طریق پیامک است. این کار با اهداف مختلفی از جمله تبلیغات، نظرسنجی، اطلاعرسانی و بسیاری موارد دیگر انجام میشود.
2. چگونه لینک را در متن پیام وارد کنیم؟
برای این کار باید از فرمتهای خاصی برای ارسال لینک استفاده کنید.
- (https: //sms.ir)
- (https: //t.me//sms.ir)
- (https: //instagram.com/sms.ir)
- (wa.me/989121234567)
نظرات کاربران