تنظیمات ارسال پیامک ووکامرس

افزونه پیامک ووکامرس یکی از پلاگین های پرکاربرد ارسال پیامک برای خریدار و مدیر محصول می باشد که در سایت فروشگاهی ووکامرس استفاده می شود.

فروشگاه ساز ووکامرس یکی از ساده ترین و محبوب ترین فروشگاه سازهای آنلاین است و لزوم ارسال متن های اطلاع رسانی به خریداران محصول و یا ارائه دهندگان، باعث ارائه افزونه  پیامک ووکامرس در جهت ارسال پیام کوتاه شده است.

نمونه های بسیاری از افزونه های ارسال پیامک ووکامرس، ارائه شده است که قابلیت انصال به اکثر درگاه های ارسال پیامک را دارد. راهنمایی که در دسترس شما قرار دارد روند تنظیمات افزونه ارسال پیامک ووکامرس sms.ir را نمایش خواهد داد.

در ابتدا برای استفاده از افزونه ارسال پیامک ووکامرس ابتدا آخرین نسخه پلاگین ارائه شده را از طریق سایت sms.ir – بخش برنامه نویسان دریافت نمایید.

سپس در ادمین سایت خود و در بخش افزونه ها آن را در لیست افزونه های جدید بارگذاری نموده و نصب نمایید و پس از اتمام نصب، آن را فعال کنید.

پس از فعال سازی پلاگین، در منوی سمت راست قسمت ووکامرس – تنظیمات پیامک نمایش داده می شود.

افزونه پیامک ووکامرس

با فعال شدن افزونه بخش های زیر در دسترس قرار می گیرد :

همگانی

خریدار

مدیرکل

مدیر محصول

اطلاع رسانی

ارسال پیامک

همگانی :

در بخش همکانی شما می بایست اطلاعات و تنظیمات کلی را برای فعال شدن و کارکرد پلاگین وارد نمایید.

حتما درهمان ابتدا بخش فعال سازی کلی افزونه پیامک را فعال نمایید زیرا حتی اگر اطلاعات شما صحیح ثبت شود ولی این قسمت فعال نباشد، پلاگین کلا کارایی نخواهد داشت.

افزونه پیامک ووکامرس

ابتدا در سامانه ارسال پیامک خود وارد بخش برنامه نویسان شوید و بخش کلید وب سرویس را انتخاب نمایید.

کد امنیتی را خودتان تنظیم می نمایید و می توانید کد را با استفاده از ترکیب اعداد و حروف ایجاد نمایید و با انتخاب ” ایجاد کلید ” کلید وب سرویس تولید خواهد شد.

افزونه پیامک ووکامرس

اکنون برای تنظیمات به صورت زیر عمل نمایید :

دامنه :

https://ws.sms.ir/

کلید وب سرویس :

همان کلیدی که از طریق سامانه ایجاد شده است

کد امنیتی :

همان مقداری را قرار دهید که خودتان بر اساس ترکیب اعداد و حروف ایجاد نموده اید.

شماره ارسال کننده :

خط اختصاصی شما در سامانه پیامکتان و در منوی تنظیمات بخش تمدید خطوط قابل مشاهده می باشد.

افزونه پیامک ووکامرس

*** انتخاب حالت ” لینک ارسال پیامک در ادمین بار” دسترسی به افزونه ارسال پیام کوتاه ووکامرس را برایتان در همان منوی بالای صفحه به صورت دسترسی سریع فعال خواهد نمود.

افزونه پیامک ووکامرس افزونه پیامک ووکامرس

خریدار :

در بخش ارسال پیامک به خریدار؛ در تمام حالات مختلف سفارش که در صفحه قرار داده شده است می توانید انتخاب نمایید کدام حالات در ارسال پیامک استفاده شود.

برای مثال می توانید مشخص نمایید در وضعیت های خرید درانتظار پرداخت و یا مسترد شده و … به خریدار پیام کوتاه فرستاده شود.

برای ارسال پیامک می بایست حداقل یک حالت انتخاب شده با شد و در همان ابتدای صفحه بخش ” ارسال پیام به خریدار ” انتخاب شده باشد.

افزونه پیامک ووکامرس

با توجه به شورت کدهایی که تعریف شده است می توانید متن های مربوط به هر دسته از پیامک ها را مدیریت نمایید اما در حالت کلی و ابتدایی متن های پیش فرض در بخش های ارسال ذخیره شده است.

افزونه پیامک ووکامرس

با توحه به لیست شورت کدها در انتهای صفحه نیز می توانید متغییرهای مختلفی که در زمان ثبت نام کاربر و یا ثبت خریدش در سامانه شما ثبت می شود را تغییر دهید و یا متن ارسالی را با اطلاعات متغییرهای مختلف تنظیم نمایید.

افزونه پیامک ووکامرس

مدیرکل :

در این قسمت می توانید شماره موبایل ادمین سایت و یا فردی که قرار است از تمام سفارشات مطلع شود را وارد نمایید.

با فعال بودن حالت انتخاب ارسال به مدیر، هر نوع سفارشی که از قبل مشخص شده باشد، به اطلاع مدیر خواهد رسید.

افزونه پیامک ووکامرس

همانند حالت ارسال خریدار متنهای وضعیت های مختلف سفارش به صورت پیش فرض تنظیم شده اند. در صورت تمایل می توانید با استفاده از شورت کد ها متن های ارسالی را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

مدیر محصول:

مدیر محصول برای سایت های فروشگاهی بزرگ که ممکن است برای خدمات ومحصولاتشان تامین کنندگان متفاوت داشته باشند کارایی بسیار دارد.

می توانید با استفاده از این حالت ( شماره مدیران محصول در زمان ثبت محصولات وخدمات وارد می شود و در این قسمت قابلیت ورود شماره موبایل وجود ندارد. )

افزونه پیامک ووکامرس

قابلیت تغییر متن و استفاده از شورت کدها نیز برای این قسمت نیز فعال است.

اطلاع رسانی :

بخش اطلاع رسانی مربوط به حالت های اتمام موجودی انبار، درخواست ارسال پیامک تخفیف برای یک محصول خاص ، کسر موجودی انبار و …. است.

افزونه پیامک ووکامرس

فعال بودن این قسمت شما را در ارائه خدمات بهتر و اطلاع داشتن از اطلاعات و موجودی محصول آگاه می کند. با فعال شدن پیام های مختص به بخش اطلاع رسانی می توانید به خریداران درمورد موجود شدن محصول، فعال شدن تخفیف برای محصول و …. پیامک را ارسال نمایید.

افزونه پیامک ووکامرس

ارسال پیامک :

اگر تمایل داشته باشید برای تمام شماره هایی که در لیست مشتریان خود دارید و یا ارسال پیامک به چند شماره محدود، از داخل پلاگین ارسال پیامک داشته باشید ، می توانید از همین قسمت متن دلخواهتان و گروه گیرندگان را انتخاب نموده و در همان زمان پیامک را بفرستید.

افزونه پیامک ووکامرس

گزارشات ارسال این پیام ها در سامانه پیامک شما در منوی گزارشات ارسال و دریافت – پیامک های ارسالی وب سرویس قابل مشاهده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Arman 1401/04/14 پاسخ

    اصلا این سامانه افزونه نداره برای خودش این اموزش هم نتیجه ای نداشت :)

  • رضا 1400/08/29 پاسخ

    بنده بخش تنظیمات پیامک نمی بینم توی ووکامرس و اصلا هیچکدوم از این تنظیماتی که نوشتید نمایش داده نمیشه توی وردپرس من. فقط کانفیگ دره.

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان