روند خدماتی سازی خط پیامکی پرسش بسیاری از کاربران پنل های پیامکی می‌باشد. با توجه به اینکه طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال پیامک برای شماره‌های لیست سیاه انجام نمی‌شود و روز به روز تعداد شماره‌هایی که وارد لیست سیاه می‌شوند در حال افزایش است، خدماتی کردن خط برای ارسال به این افراد، دغدغه بسیاری از سازمان‌ها است.

در ادامه روند خدماتی سازی خط پیامکی مرحله به مرحله شرح داده خواهد شد.

نکته : در حال حاضر فقط کاربران حقوقی امکان دریافت خط خدماتی دارند.

راهنمای خدماتی ساز خط پیامکی

مرحله اول : خریداری خط پیامکی

بسیاری از افراد بدون اینکه خط ارسال کننده‌ای داشته باشند، مدارک خدماتی سازی ارسال می‌کنند! در صورتی که شما ابتدا باید یک خط پیامکی داشته باشید و بعد بابت آن خط مدارک خدماتی خود را ارائه نمایید.

در پنل sms.ir شما می توانید خطوط 1000، 3000 و 021 را خدماتی نمایید.

نحوه خریداری هرکدام از این خطوط در ادامه برای شما شرح داده می‌شود.

خریداری خط 1000

برای خریداری خط ۱۰۰۰ می‌توانید مطابق با تصاویر زیر عمل کنید. به منوی امکانات اولیه مورد نیاز رفته، فعالسازی شماره پیامکی را کلیک نمایید. روی استعلام شماره بزنید.

خطوط ۱۰۰۰ به صورت سفارشی یا غیرسفارشی قابل خریداری هستند.

شماره پیامکی

  1. شماره 1000 را انتخاب کنید.
  2. تعداد ارقام خود را انتخاب نمایید.
  3. اگر می‌خواهید شماره سفارشی باشد، پیش شماره ۱۰۰۰ را انتخاب نمایید، شماره دلخواه خود را وارد نمایید و دکمه افزودن به سبد را بزنید، اگر آن شماره آزاد باشد به صفحه خرید منتقل می‌شوید، اگرنه باید یک شماره دیگر را وارد کنید.
  4. اگر می‌خواهید شماره غیر سفارشی باشد(به صورت رندم از سمت اپراتور خط پیامکی انتخاب شود )، پیش شماره ۱۰۰۰ را انتخاب نمایید و افزودن به سبد را بزنید. بعد از پرداخت مبلغ، اپراتور یک خط تصادفی به شما می‌دهد.

خریداری خط 3000

در همان منوی فعالسازی شماره پیامکی، برای خریداری خط ۳۰۰۰ می‌توانید مطابق با تصاویر زیر عمل کنید. بعد از انتخاب ۳۰۰۰ و انتخاب تعداد ارقام، می‌توانید یکی از پیش شماره‌های ما را انتخاب نموده و شماره دلخواه خود را نیز وارد کنید و افزودن به سبد را بزنید اگر خط آزاد باشد به صفحه پرداخت منتقل می‌شوید.

شماره پیامکی

بعد از استعلام خط و آزاد بودن آن به صفحه زیر منتقل می‌شوید:

شماره پیامکی

  1. اگر می‌خواهید به صورت آنلاین هزینه خط را پرداخت کنید گزینه “خرید” را انتخاب کنید.
  2. اگر می‌خواهید هزینه شماره پیامکی از اعتبار پنل شما کسر گردد گزینه “ثبت درخواست کسر از شارژ” را انتخاب کنید.

۱ ساعت پس از خریداری (در ساعات اداری) خطوط به پنل شما اضافه می گردند.

خریداری خط 021

برای خریداری خط 021 می‌بایست *همه* مدارک حقوقی زیر ارسال شود :

  1. تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس شركت
  2. تصویر روزنامه رسمی آخرین تغییرات
  3. تصویر معرفی نامه نماینده در سربرگ شركت
  4. تصویر كارت ملی جدید نماینده
  5. تصویر قبض تلفن (در صورت امكان)
  6. فرم تکمیل شده خرید خط 021

    مدارک را به آدرس ایمیل f.nasirbeygi@sms.ir ارسال نمایید. هزینه خطوط 021 ، 5500 تومان می‌باشد که باید این مبلغ را در پنل کاربری خود شارژ نمایید. خط درخواست داده شده، در صورت کامل بودن مدارک، در عرض یک هفته به پنل شما اضافه خواهد شد.

مرحله دوم : ارسال مدارک خدماتی

حال می‌بایست عکس مدارکی که برای خدماتی سازی نیاز است را ارسال نمایید .

دقت کنید با توجه به پیش شماره خطی که قصد خدماتی سازی آن را دارید، مدارکی که باید آماده کنید، متفاوت است. پس از آماده سازی مدارک باید آنها را به ایمیل z.azimi@sms.ir ارسال نمایید. کارشناس مربوطه در کمتر از 48 ساعت پاسخ ایمیل شما را خواهد داد. اگر پاسخی دریافت نکردید حتما با شماره 0212853 تماس گرفته و با کارشناس مربوطه صحبت کنید.

اگر خط پیامکی شما 3000 است باید مدارک زیر را ارسال نمایید:

کاربران حقوقی دارای شناسه ملی، کد اقتصادی و شماره ثبت (درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمی‌شود) که تمایل دارند به تمامی شماره‌های همراه اول پیامک ارسال نمایند می‌بایست تعهد دهند که هیچگونه پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی ارسال نکنند بدین منظور بایستی فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی” که در پیوست موجود می‌باشد را در سربرگ شرکت خود تکمیل نموده، با امضا و مهر شرکت، اصل فرم را ارسال نمایند.  به همراه تعهدنامه می‌بایست لیست شماره مشتریان در فایل اکسل نیز ارسال گردد(چند نمونه). هم چنین علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل اکسل شماره مشتریان ارائه سفته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال الزامی می‌باشد. در تکمیل تعهدنامه لطفا موارد زیر رعایت گردد:

  1. تعهدنامه باید در سربرگ شرکت با امضا و مهر شرکت باشد.
  2. تمامی اطلاعات به صورت کامل نوشته شود.
  3. آدرس سایت باید معتبر بوده و نام کامل شرکت مذبور و زمینه فعالیت مرتبط، در سایت معرفی شده، به راحتی قابل رویت باشد.
  4. آدرس ایمیل حتما باید سازمانی باشد.
  5. تلفن همراه نماینده، باید همراه اول و به نام ایشان باشد.
  6. جامعه هدف، به صورت کامل ذکر شود. در قسمت موضوع محتوای پیامک خدماتی، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف و واضح با جزئیات اعلام گردد.

لطفاً پیش از تکمیل فرم خدمات سازی قوانین را از پایین صفحه مطالعه نمایید.

تعهدنامه ۳۰۰۰

تصویر نمونه سفته تضمین

اگر خط پیامکی شما 1000 است باید مدارک زیر را ارسال نمایید:

کاربران حقوقی دارای شناسه ملی ، کد اقتصادی و شماره ثبت (درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمی شود ) که تمایل دارند به تمامی شماره های همراه اول پیامک ارسال نمایند می بایست تعهد دهند که هیچگونه پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی ارسال  نکنند بدین منظور  بایستی فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی” که در پیوست موجود می باشد را در سربرگ شرکت خود تکمیل نموده، با امضا و مهر شرکت، اصل فرم را ارسال نمایند. به همراه تعهدنامه می بایست لیست شماره مشتریان در فایل اکسل نیز ارسال گردد(چند نمونه). علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل اکسل شماره مشتریان ارائه سفته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال الزامی می باشد ( مطابق با نمونه سفته  فقط قسمت های زرد رنگ مشخص شده در کادر پایین سفته پر گردد + مهر شرکت و امضا صاحبان امضا) برای تعهد عدم ارسال پیامک تبلیغاتی ارسال نمایند. در تکمیل تعهدنامه لطفا موارد زیر رعایت گردد :

  1. تعهدنامه باید در سربرگ شرکت با امضا و مهر شرکت باشد.
  2. در صفحه اول بند سوم تعهدنامه، نام شرکت شما حتما باید ذکر شود.
  3. تمامی اطلاعات به صورت کامل نوشته شود.
  4. آدرس سایت باید معتبر بوده و نام کامل شرکت مذبور و زمینه فعالیت مرتبط، در سایت معرفی شده، به راحتی قابل رویت باشد.
  5. آدرس ایمیل حتما باید سازمانی باشد.
  6. تلفن همراه نماینده، باید همراه اول و به نام ایشان باشد.
  7. بخش امضا و مهر نماینده خالی بماند.
  8. جامعه هدف، به صورت کامل ذکر شود و در قسمت موضوع محتوای پیامک خدماتی، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف و واضح با جزئیات اعلام گردد.

لطفاً پیش از تکمیل فرم خدمات سازی قوانین را از پایین صفحه مطالعه نمایید.

تعهدنامه ۱۰۰۰

تصویر نمونه سفته تضمین

اگر خط پیامکی شما 021 است باید مدارک زیر را ارسال نمایید:

در خدماتی سازی خط پیامکی کاربران حقوقی دارای شناسه ملی، کد اقتصادی و شماره ثبت (درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمی شود) که تمایل دارند به تمامی شماره‌های همراه اول پیامک ارسال نمایند می‌بایست تعهد دهند که هیچگونه پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی ارسال نکنند. بدین منظور بایستی فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی” که در پیوست موجود می‌باشد را در سربرگ شرکت خود تکمیل نموده، با امضا و مهر شرکت، اصل فرم را به همراه با سفته به مبلغ ۵۰ میلیون ریال در وجه شرکت پیام افزار پیک آسا (مطابق با نمونه سفته تکمیل شده) برای تعهد عدم ارسال پیامک تبلیغاتی ارسال نمایند. به همراه تعهدنامه می‌بایست لیست شماره مشتریان در فایل اکسل نیز ارسال گردد.در تکمیل تعهدنامه لطفا موارد زیر رعایت گردد :

  1. تعهدنامه باید در سربرگ شرکت با امضا و مهر شرکت باشد.
  2. در  بند سوم تعهدنامه، نام شرکت شما حتما باید ذکر شود.
  3. مشخصات و هویت مدیرعامل و نماینده به صورت کامل پر شوند (حتی اگر هر دو مورد یکی هستند).
  4. آدرس سایت باید معتبر بوده و نام کامل شرکت مذبور و زمینه فعالیت مرتبط، در سایت معرفی شده، به راحتی قابل رویت باشد.
  5. آدرس ایمیل حتما باید سازمانی باشد.
  6. جامعه هدف، به صورت کامل ذکر شود و در قسمت موضوع محتوای پیامک خدماتی، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف و واضح با جزئیات اعلام گردد.

ارسال هر پیامک تبلیغاتی از خطوط خدماتی به گیرندگانی که مشتریان شما نیستند، جریمه نقدی۱۰ ریالی به ازای هر پیامک و مبلغ ۵۰  میلیون ریال به عنوان جریمه اخذ خواهد شد و شماره متخلف از حالت خدماتی برای همیشه خارج می‌گردد.

لطفاً پیش از تکمیل فرم خدمات سازی قوانین را از پایین صفحه مطالعه نمایید.

تعهدنامه ۰۲۱

تصویر نمونه سفته تضمین 

بعد از بررسی مدارک شما ، اگر همه موارد صحیح باشد ، مدارکتان برای اپراتور مربوطه ارسال می شود. روند بررسی آن از طرف اپراتور ممکن است 1 تا 6 ماه زمانبر باشد. حتی گاهی ممکن است بعد از گذشت این زمان به هر دلیلی مدارک شما عدم تایید شود.

مرحله سوم : ارائه اصل مدارک

پس از اینکه خط شما خدماتی شد، با شما تماس گرفته خواهد شد و می‌بایست اصل مدارکی که برایمان ایمیل کردید را به آدرس شرکت:  ” تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان بهارستان، نبش گلبرگ چهارم، پلاک ۱۶، طبقه ۵، کدپستی : ۱۴۶۸۸۳۳۷۴۷ ”  ارسال نمایید.

اگر در هر یک از مدارک دچار ابهام شدید و یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با شماره 0212853 تماس حاصل نمایید.