معرفی استراتژی های ارزش آفرینی برای مشتریان
فقط تولید یک محصول تمام وکمال و تعیین قیمت مناسب برای آن کافی نیست. مشتریان گزینه های بسیار زیادی دارند و به همین دلیل هنگام انتخاب خود به دنبال مقداری ارزش افزوده می گردند. آنها می خواهند ضمن برقراری ارتباط با یک برند احساس قدردانی کنند ، آنها به دنبال تجربه ای ارزشمند هستند و می خواهند به متخصصان واقعی اعتماد کنند ، کسانی که آنها را درک می کنند و به آنها گوش می دهند.
ارزش آفرینی برای مشتریان علاوه بر داشتن یک محصول عالی به جزئیات کوچک نیز توجه دارد. در این مقاله، ما چگونگی ایجاد ارزش برای مشتریان را با فعالیتهای بازاریابی و مطالب مرتبط فاش می کنیم.
چرا ایجاد ارزش برای مشتریان مهم است؟
برای به دست آوردن اعتماد و علاقه مشتریان ، باید بین برند و مخاطبان هدف خود پیوندهای محکمی برقرار کنید. ممکن است محصول پیشین شما نه تنها خدمات با کیفیت و کالاهای کاربردی ارائه می دهد بلکه بتواند چیزی بیشتر: اخلاق ، احساس اعتماد به نفس و قابلیت اطمینان و البته احساسات مثبت را فراهم کند که ارتباط با برند شما را لذت بخش و ارزشمند می کند. بنابراین ، یک تجارت می تواند از چه روشهایی برای ایجاد ارزشی برای مشتریان از طریق پیامک یا ایمیل استفاده کند؟
استراتژی شماره 1
برای مشتریان برنامه های انگیزشی تهیه کنید
در اینجا محبوب ترین انواع برنامه های انگیزشی آورده شده است که می توانید از طریق ارسال پیامک یا ایمیل از آن ها استفاده کنید:
تخفیف : شما می توانید تخفیف ویژه ای را به مشتریان پر خرج خود ارائه دهید. گزاره شما همچنین ممکن است شامل خرید چند محصول با قیمت عالی ، ارسال محصولات و خدمات مرتباً خریداری شده یا مکمل را شامل شود(به عنوان مثال مشتری شما به دنبال لوازم کوهنوردی است پس آخرین محصولات تخفیف خورده کوهنوردی و کمپینگ را برای او ارسال کنید ) . علاوه بر این ، شما می توانید تخفیف در ایام تعطیل یا خارج از فصل را برای کمک به مشتریان و رونق فروش خود پیشنهاد دهید.
پیشنهادهای ویژه: از قدردانی و هدایای همکاری همیشه استقبال می شود. به این ترتیب می گویید: “ما از شما به عنوان مشتری قدردانی می کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری دوباره هستیم.” شما می توانید برخی از کالاها را به صورت رایگان (اشانتیون)به عنوان پاداش سفارشات مشتری یا سطح ویژه ای از خدمات ارائه دهید. به عنوان مثال حمل و نقل رایگان یا تسریع شده ، ارائه خدمات نامحدود از نظر زمانی ، کاهش حداقل مقدار سفارش یا اختصاص یک مسئول شخصی که از آن پس مشتری سریعا با آن فرد در ارتباط باشد.
تست رایگان :درمورد تست های رایگان ، یک سوم بازاریابان می گویند 11-30٪ افرادی که از یک تست رایگان استفاده می کنند ، بعداً با یک حساب پرداخت شده توسط مشتری مواجه می شوند. چه SaaS یا نرم افزار سنتی ارائه دهید ، مشتریان می خواهند قبل از خرید یک برنامه ، بررسی کنند که بر روی چه چیزی سرمایه گذاری می کنند. این یک فرصت خوب است تا به کاربران اجازه دهید بدون هزینه کردن منابع ، متوجه ارزش محصول شما شوند. و با خیال آسوده به شما اطمینان کنند.
خدمات اشتراک: امروزه ، یک اشتراک همیشه به معنای ارائه یک برنامه نرم افزاری پولی نیست ، بلکه تحویل ماهانه محصولات خرده فروشی ، از تیغ گرفته تا مواد غذایی را می توان درنظر گرفت. یک نظرسنجی می گوید 25٪ از پاسخ دهندگان در حال حاضر در برنامه ارسال خرده فروشی ها ثبت نام کرده اند.، در حالی که 32٪ قصد دارند ظرف شش ماه آینده ثبت نام کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتریان می توانند برای ارسال غذای گربه ، مشترک شوند ، یک فروشگاه حیوانات خانگی تخفیف می دهد. با استفاده از این سرویس، مشتری همیشه وسایل مورد نیاز روزانه خود را به راحتی تهیه میکند.
همکاری با یک برند دیگر: ممکن است با پیشنهادهای مارکی که با آن همکاری می کنید شروع به ایجاد ارزش برای مشتریان کنید. به عنوان شریک ، می توانید شرکتی را انتخاب کنید که برند شما را تکمیل کند. به عنوان مثال ، برخی از مشتریان بانک می توانند در صورت خرید از وب سایت خرده فروشی همکار با بانک، امکان بازپرداخت با مدت زمان بالاتری دریافت کنند. اگر کالاها و خدمات مرتبط را با این همکاری پیشنهاد دهید ، مشتریان احساس می کنند که شما نیازهای آنها را می دانید و به ارائه خدمات عالی توجه می کنید.
در اینجا مثالی آورده شده از چگونگی دسترسی Scribd ، یک کتابخانه آنلاین ، با دسترسی 30 روزه رایگان به کتاب ها و مجلات خود ، که مشتریان جدید را به خود جلب می کند:
استراتژی شماره 2
از برنامه های وفاداری استفاده کنید
براساس گزارش وفاداری Hubspot ، 73 درصد مشتریان تأیید می کنند که تمایل بیشتری به توصیه شرکت هایی با برنامه های وفاداری به دیگران دارند ، 79 درصد احتمال خرید مجدد از این شرکت ها را دارند و 66 درصد نیز آماده صرف هزینه های بیشتر برای به دست آوردن مزایای این برنامه هستند.
هدف از برنامه های وفاداری ، تشکر از مشتریان به دلیل همکاری و وفاداری آنها به برند شما و نشان دادن اینکه چقدرآنها برای شما ارزشمند هستند. چندین نوع برنامه متداول وفاداری وجود دارد:
مبتنی بر امتیاز: مشتریان برای خرید ، اشتراک ایمیل ، اضافه کردن اطلاعات شخصی یا بازخورد امتیاز کسب می کنند. سپس آنها می توانند پاداش خود را صرف خریدهای بعدی کنند. ساده ترین رویکرد اغلب توسط کافه ها استفاده می شود. آنها پس از اولین خرید ، کارت نشانی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند که در آن برای هر فنجان قهوه خریداری شده نشانیدر نظر میگیرند. به محض اینکه مشتری کارت را تکمیل کرد، یک فنجان قهوه رایگان دریافت می کند.
مبتنی برجایگاه: مشتریان با توجه به سطح عضویت خود از مزایا برخوردار می شوند. با صرف هزینه بیشتر یا خرید بیشتر ، مشتریان به سطح بالاتر می روند. با پیشرفت خود ، تخفیف ها و امتیاز بیشتری کسب می کنند ، پیشنهادات پیشرفته و خدمات و همچنین دعوت نامه های رویدادهای خصوصی را دریافت می کنید. سیستم های شناخته شده مبتی بر جایگاه معمولاً شامل چیزی مانند سطح پلاتین، طلا و نقره که به ترتیب با افزایش پاداش طبقه بندی می شوند.
مبتنی بر مزایای جانبی : برخی از شرکت ها مزایای اندکی برای همه مشتریان خود ارائه می دهند. به عنوان مثال ، فروشگاه های خرده فروشی آنلاین می توانند نمونه محصولات یا محتوای مرتبط را به بسته مشتری اضافه کنند ، غافلگیری ها همیشه عالی هستند.
به عنوان مثال دیگر : یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت نروژی ، یک برنامه مکرر برای پرواز را ایجاد کرده است. مشتریان بعد از ششمین پرواز خود یک بار پاداش دریافت می کنند که برای مدت 12 ماه معتبر است. چهار نوع پاداش وجود دارد: + 2٪ امتیازات نقدی ، سفر سریع و بدون رفتن در لیست انتظار، رزرو صندلی رایگان و چمدان رایگان.
در ادامه با ما همراه باشید که به دو استراتژی دیگر برنامه وفاداری مشتری خواهیم پرداخت.
نظرات کاربران