کاربرد سامانه پیامکی در سایت های فروشگاهی دانشنامه ای جامع در مورد اس ام اس مارکتینگ و امکانات سامانه های پیامکی در سایت های فروشگاهی  می باشد.

اس ام اس مارکتینگ یکی از راه های بازاریابی دیجیتال  و البته اقتصادی ترین  و پربازدیدترین برای جذب مشتری و ارائه خدمات در سایت های فروشگاهی می باشد.

سامانه های پیامکی با قابلیت ارائه بانک شماره های مختلف، امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه، ذخیره نام مخاطبین، بهره‌گیری از ماژول های متفاوت و کاربردی در جهت مدیریت مشتریان و …  یکی از قوی ترین راه های ارتباطی و ارائه خدمات دوطرفه بین سایت های فروشگاهی و مشتریان آنها می باشند.

مقاله پیش رو کاربرد سامانه پیامکی در سایت های فروشگاهی  را از ۲ جنبه تبلیغاتی و خدمات به مشتریان بررسی خواهد کرد:

 کاربرد سامانه پیامکی در سایت های فروشگاهی :

اگر شما سایت فروشگاهی خود را به تازگی احداث نموده باشید برای دیده شدن و معرفی خدمات خود احتیاج به راهی برای تبلیغات و ارائه خدمات هستید. از بین راه های موجود برای تبلیغات و بازاریابی ارسال پیامک یکی از به صرفه ترین و پربازده ترین راههای تبلیغاتی می باشد.

البته اصول ارسال پیامک، زمان بندی مناسب برای فرستادن اس‌ام‌اس، انتخاب گروه هدف به عنوان مشتریان خدمات و یا محصولات سایتتان و….  همگی در بازدهی پیام ارسال شده سامانه شما تاثیر بزرگی خواهند داشت.

به صورت کلی  اگر بخواهید بازدهی بالایی در تبلیغات خود داشته باشید  باید متنی ارزشمند را در زمانی مناسب برای گیرنده مناسب ارسال نمایید.

در دانشنامه های متفاوتی نحوه نگارش و اصول نوشتار متن پیامک تبلیغاتی را آموزش داده ایم.

در مورد زمان فرستادن پیامک خود باید هوشمندانه عمل کنید.

برای مثال اگر در سایت فروشگاهی خود محصولات مرتبط با آشپزی و و یا منوی رستورانی ارائه می دهید بهترین زمان ارسال برای تبلیغات سایت خود در حوالی ظهر می باشد.

یا اگر سایت شما در مورد خدمات اسپا و ماساژ می باشد بهترین زمان ارسال برای شما پس از پایان تایم کاری می باشد.

در مورد گیرندگان و بازار هدف خود می بایست به درستی بدانید که خدمات و محصولات شما مناسب چه افرادی می باشد.

فوشگاه‌های مواد غذایی و یا فروشگاه هایی که لباس های زنانه مردانه و بچه گانه مخاطبان خود را از عموم مردم انتخاب می کنند. اما فروشگاه های مجازی آموزشی بیشتر مخاطبان متخصص در حوزه آموزش را به عنوان مشتریان خود انتخاب می کند.

وجود بانک شماره های مختلف در دسته بندی اصناف، شهرها، منطقه ها، سن و جنسیت و …  گزینه‌های زیادی را برای انتخاب گروه گیرنده پیامک در اختیار شما قرار می دهند.

ممکن است در ابتدای کار با سامانه ارسال و دریافت پیامک با استفاده از قابلیت های سامانه خود آشنا نباشید به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در ابتدا ارسال های متفاوت مورد نظرتان را به گروه هایی که دسته بندی شده‌اند ارسال کنید. به طور مثال  شما می‌خواهید  متن خود را به هفت هزار نفر در ابتدا ارسال کنید. بهتر است است روند ارسال خود را در دو بخش و یا سه بخش تقسیم کنید.

با این روش متوجه خواهید شد ارسال شما برای هر کدام از متن های انتخابی تان و همچنین گروه مورد نظرتان،  چه بازخوردی داشته است و می توانید بقیه روند ارسال بر اساس تجربه به دست آمده پیش ببرید.

در مقابل تبلیغات و جذب مشتری، می بایست با مشتریانی که از سایت شما دیدن می کنند و یا اقدام به خرید یا دریافت خدمات کرده‌اند در ارتباط باشید.

با توجه به اینکه زمان دریافت خدمات مشتریان در سایت ها به صورت ۲۴ ساعته است  و همچنین نمی توان به تمام مشتریان زنگ زد و روند خرید و پیگیری خدمات را به آنان اطلاع داد، سامانه های پیامکی می تواند بهترین گزینه برای ارتباط با مشتریان باشند.

از طریق ارسال پیامک می توانید روند ثبت نام، خرید محصول، صدور فاکتور، تغییر وضعیت سفارش ها، اعلام تخفیفات و … را به مشتری تان را اعلام نمایید.

برای اتصال سامانه پیامک به سایت های فروشگاهی تنها می بایست دو گزینه بررسی شود.

اگر سایت شما از طریق برنامه نویسی با یکی است از زبانهای رایج برنامه نویسی ایجاد شده است، برای اتصال و ارسال نیاز به وب سرویس دارید.

تمام سامانه های پیامکی قابلیت اتصال وب سرویس و API را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تنها کافیست داکیومنت ها و متد های مورد استفاده خود را با توجه به زبان برنامه نویسی انتخاب نموده و در اختیار طراح سایت خود قرار دهید.

ممکن است سایت شما از طریق مدیریت محتواهای متفاوتی مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و ….  ایجاد شده باشد. در این حال تنها کافیست از پلاگین های ارسال پیامک متناسب با نوع مدیریت محتوای خود استفاده نمایید.

برخی از پلاگین های پرکاربرد توسط همان سامانه های پیامکی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شود اما ممکن است ممکن است برخی از پلاگین ها توسط سایت هایی که به صورت تخصصی در مورد مدیریت محتواها فعالیت دارند ارائه شود.

در چنین مواقعی کافیست بررسی کنید درگاه ارسال پیامک سامانه شما در آن پلاگین تعریف شده باشد و خدمات ارائه شده مطابق با آخرین تغییرات همان سامانه پیامکی باشد.

همچنین وجود ماژول‌های در خود سامانه پیامک می تواند بهترین ارتباط شما و مشتریان را فراهم کند. برای مثال تبریک تولد یکی از پرکاربردترین ماژول ها در سایت های فروشگاهی می تواند باشد. شما می توانید با دریافت تاریخ تولد مشتری خود پیام تخفیفی فقط برای مشتری خود ارسال کنید و علاوه بر ترغیب وی برای خرید محصول با تخفیف، یاد آوری می کنید تاریخ تولد او را ثبت کرده اید و برای تان به عنوان مشتری ارزش بسیار دارد.

همچنین در دفترچه تلفن خود نام و نام خانوادگی  مشتری خود را ذخیره کرده و  تمام پیامها را با نام به آنها ارسال کنید. محتوای پیامکی که دارای نام فرد گیرنده باشد مسلماً بیشتر مورد توجه خواهد بود.

شاید ویژگی نظرسنجی و یا حتی ایجاد مسابقه در سایت هم بتواند برای مشتریان شما جذابیت خدمات را بیشتر کند. ماژول مناسب نظرسنجی و مسابقه نیز در سامانه های پیامکی قرار دارند.

با این تعریف کلی می توانید از سامانه های پیامکی هم برای دیده شدن و هم برای مدیریت مشتریان خود استفاده کنید.