اتصال webzi به پنل پیامک

نحوه اتصال سایت ساز وبزی به سامانه پیامک برای افرادی که جهت ایجاد سایت خود خدمات وب سایتی استفاده نموده اند می تواند مفید باشد.

وب سایت یک سایت ساز برای css وردپرس می باشد که راحتی و سادگی آن در ایجاد قالب سایت باعث می شود تا افراد زیادی بخواهند سایت خود را با این سایت ساز پیاده‌سازی کنند. امکان ارسال پیامک به مشتریان در زمان ثبت نام و یا پیاده سازی ثبت نام از طریق کدهای احراز هویت باعث شده است تا علاوه بر ایجاد سایت ساده و آسان، ارتباط با کاربران و مشتریان نیز در سایت در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه  بهترین راه ارتباط با مشتریان و کاربران از طریق ارسال پیامک می باشد هر سایت در داخل امکانات خود و یا با استفاده از پلاگین های خاص امکان ارسال پیامک را در دسترس ادمین سایت قرار می دهد سایت ساز وبزی پیاده سازی قابلیت ارسال پیامک توانسته است تا راه تعاملی ارسال پیامک بین مدیر سایت و مشتریان را پیاده سازی کنند

برخی از شماره های مشتریان بابت ارسال پیام های تبلیغاتی نامناسب بدون استفاده مسدود شده است و همین باعث می شود تا پیام های مهم و ضروری سایت و البته پیام هایی که خود مشتریان منتظر دریافت شان هستند به دست‌شان نرسد.

وجود سامانه هایی که بتواند این نیاز را برای مشتریان تامین کند راه تعاملی مفیدی را در اختیار وبمستران سایت‌ها قرار خواهد داد. بخش ارسال پیامک شرکت ایده پردازان با رونمایی از ماژول ارسال سریع خود توانسته است تا ارسال پیام های احراز هویت و یا فراموشی رمز عبور و یا اطلاع رسانی نام کاربری و رمز ورود را برای مشتریان همراه با ارسال پیامک به تمام شماره ها فراهم کند .

قابلیت اتصال سایت ساز وبزی به سامانه پیامک sms.ir باعث شده است تا علاوه بر اینکه طراحی سایت بسیار ساده و آسان خواهد بود، تمامی پیام های مربوط به احراز هویت و یا فراموشی رمز نیز به تمامی مشترکین ارسال شود. دانشنامه پیش رو شما را یاری می کند تا بتوانید تنظیمات سامانه پیامک را در سایت ساز وبزی خود پیاده سازی کنید.

 نحوه اتصال سایت ساز وبزی به سامانه پیامک :

در ابتدا سامانه پیامک خود را ایجاد نموده و آن را فعال نمایید. برای اینکه امکان ارسال پیامک را به تمام شماره ها داشته باشید می بایست ماژولی به نام وب سرویس ارسال سریع پیامک را خریداری و فعال سازی نمایید. فعال سازی این ماژول از طریق منوی امکانات اولیه مورد نیاز- فعال سازی امکانات پنل خواهد بود.

پس از خرید و فعال سازی ماژول ارسال سریع شما می بایست وارد منوی برنامه‌نویسان شده و قسمت کلید وب سرویس را انتخاب نمایید در این صفحه به دو کلید وب سرویس و کد امنیتی نیاز دارید کد امنیتی توسط شما ایجاد  می شود و با انتخاب دکمه ایجاد کلید از طرف سامانه کلید وب سرویس ایجاد می شود. این دو کلید ثابت می باشند و نیاز به تغییر در هر بار استفاده را نخواهند داشت.

سپس برای تنظیم متن مورد نظر خود برای احراز هویت و یا فراموشی رمز عبور می بایست در قالب متنی خود را ایجاد کنید .از همان منوی برنامه نویسان، بخش قالب های موجود ارسال سریع را انتخاب نمایید و در انتهای صفحه متن مورد نظر خود را ایجاد کنید. دقت کنید که مقدار متغیر شما در هر قالب باید code باشد.

به طور مثال برای ارسال کد احراز هویت در زمان ثبت نام کاربر خود می توانید متن زیر را انتخاب کنید:

با تشکر از ثبت نام شما کد ورود :[code]

دقت کنید حتما باید نام متغیر شماcode باشد و مقدار آن مابین دو براکت [ ] قرار داده شود.

همچنین برای فراموشی متن رمزعبور نیز می توانید از نمونه زیر کمک بگیرید:

رمز عبور جدید شما [code]  می باشد.

هر قالبی که شما ایجاد نمایید شناسه منحصر به خود را خواهد داشت شما به این شناسه برای تنظیمات در سایت وبزی نیاز دارید.

پس از آن که قالب های خود را ایجاد نموده اید وارد سایت وبزی شده و در محیط داخل‏ی بر روی ویرایش سایت کلیک کنید.

نحوه اتصال سایتساز وبزی به سامانه پیامک

در صفحه باز شده از بین منو های ارائه شده منوی تنظیمات و انتخاب نموده و وارد صفحه تنظیمات شوید.

در صفحه تنظیمات بخش های متفاوتی وجود دارد بر روی بخش پنل اس ام اس کلیک کنید .

تنظیمات این بخش را به صورت زیر انجام دهید :

درگاه را sms.ir انتخاب نمایید.

در قسمت نام کاربری یا کلید وب سرویس، اطلاعات کلید وب سرویس که در منوی برنامه نویسان ایجاد شد را وارد کنید.

در قسمت رمز عبور یا کد امنیتی مقدار کد امنیتی که خودتان در سامانه و در منوی کلید وب‌سرویس ایجاد نموده اید را وارد کنید.

خط ارسال کننده را 300077 قرار دهید.

سپس در بخش کاربران حالت فعال شدن کاربر بعد از تایید مدیریت را فعال نموده و برای مقدار موبایل برای ثبت نام حالت عضویت بعد از اعتبارسنجی موبایل را انتخاب کنید.

قسمت” اس‌ام‌اس تایید کاربر” تنها شناسه مربوط به قالب احراز هویت ای که قبلاً ایجاد نموده اید را وارد کنید.

همچنین برای” اس‌ام‌اس بازیابی کلمه عبور” نیز تنها شناسه قالب رمز جدید را وارد کنید.

با استفاده از این تنظیمات به راحتی در زمان ثبت نام برای کاربر کد تایید ارسال شده و اگر فراموشی رمز داشته باشد رمز جدید از طریق سرویس سریع برای کاربر مشتری ارسال خواهد شد

همچنین می توانید برای دسترسی های مختلف سفارشات و یا تغییر وضعیت های خرید های مشتری نیز در قالب ایجاد نموده و شناسه قالب آنها را وارد کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جمیل نیک پیمان 1399/11/21 پاسخ

    ممنون از توضیحات کامل و کاربردیتون

    • 1399/11/21 پاسخ

      با سلام و احترام
      خوشحالیم که برای شما مفید واقع شده است.
      با تشکر

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان