در حالی که بسیاری از افراد نسبت به ابتلا به کرونا اقدامات احتیاطی انجام می دهند ، مهم است که به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد قبلاً به این ویروس مبتلا شده اند یا کسی را که گرفتار آن بوده است می شناسند. به عنوان یک برند ، حفظ سطح حساسیت پیام رسانی شما مهم است. اما اجازه ندهید این شما را بترساند! نشان دادن همدلی در واقع می تواند باعث شود مشتری بیشتر از برند شما طرفداری کند و به آن احترام بگذارد و وجه دیگری از شما را نسبت به رقبا نشان دهد. بگذارید چند نکته دیگر را با هم مرور کنیم:

استفاده از هشتگ های مرتبط:

استفاده از هشتگ های مرتبط

همانطور که گفتیم افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی در این دوران اتفاق می افتد. یکی از راه های به حداکثر رساندن reach استفاده از هشتگ های مرتبط است. این امر در عین حال که برند شما را در یک جایگاه معتبر به عنوان برندی درست و به روز برای مصرف کننده های مدرن به تصویر می کشد، سبب گسترش آن نیز می گردد. یعنی یک تیر و دو نشان!

برخی از هشتک های خوب که می توانید از آن ها استفاده کنید #کرونا_را_شکست_می دهیم که یک شعار همگانی ست و سازمان ها و افراد مختلفی از این شعار استفاده می کنند و #درخانه_بمانیم که پویشی برای همه، جهت جلوگیری از شیوع کرونا و تشویق، برای قطع زنجیره ابتلاست. حتی اینستاگرام برای تشویق هرچه بیشتر مردم، استیکر خانه بمانید را طراحی کرده است تا استوری هایی که با این استیکر منتشر شده است را در اولین استوری همه کاربرانش تخت عنوان استوری های در خانه بمانید منتشر کند. اما چگونه کسب و کارمان متناسب با محتوای خود از این هشتگ ها استفاده کند؟ نگران نباشید ، در ادامه در این مورد صحبت می کنیم.

توجه کنید که چگونه برند شما در تصویر بزرگ قرار می گیرد.

به این فکر کنید که شما می توانید چه کاری مرتبط با کسب و کار خودتان را برای مردم و کاهش ابتلا به کرونا پیشنهاد دهید. آیا می توانید کاری متفاوت انجام دهید؟ به عنوان مثال ، بسیاری از رستوران ها (که درآمدزایی آن ها به حضور مردم بستگی دارد) سالن های ناهار خوری خود را  می بندند و در عوض گزینه های مختلف ارسال را ارائه می دهند. اینکار برند شما را در نور مسئولیت پذیری قرار میدهد همچنان که راهی برای درآمدزایی ست که نه تنها به مشتریان آسیبی نمی رساند بلکه برای آنها مفید و کمک کننده نیز هست. حتی اگر تنها کاری که میتوانید انجام دهید این باشد که تیم های کاری خود را به خانه بفرستید تا از طریق دورکاری به فعالیت خود رسیدگی کنند، این پیام را به مشتریان بالقوه ابلاغ کنید! به آنها اطلاع دهید که شما برای پایان دادن به کرونا وظیفه خود را انجام می دهید و هنوز هم برای کمک به آنها، حضور دارید. مصرف کنندگان از ارتباط و  اطلاع رسانی شما در دنیای خارج از تجارت و کسب و کار قدردان خواهند بود .

مزایای تلاشهای بازاریابی مداوم در دوران کرونا

از تلاشهای بازاریابی خود در این دوره زمانی چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ بیایید یک نگاهی بیندازیم.

1- از رقبا جلو بروید

هر کاری که اکنون رقبای شما انجام ندهند ، شما را پیش می برد. مانند یک مسابقه به آن فکر کنید. حتی اگر کند باشید ، هنوز هم از همه کسانی که روی نیمکت نشسته اندجلوتر هستید!

2-درباره مخاطب هدف خود بیشتر بدانید

درباره مخاطب هدف خود بیشتر بدانید

همیشه مفید است که اطلاعات بیشتری در مورد مشتری خود بیاموزید. نقاط درد آنها چیست؟ رفتارهای خرید آنها؟ چه چیزی به آنها برای خرید انگیزه می دهد؟ هرچه بیشتر اطلاعات جمعیت شناختی  آنها را بفهمید ، می توانید در ایجاد محتوا که آنها را به مشتری تبدیل       می کند ، استراتژیک تر باشید. تحقیقات شما می تواند شما را به توانایی ایجاد محتوا که پاسخگوی نیازهای خاص آنها باشد ، مجهز کند. شما می توانید محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات خاص مخاطبان خود قرار دهید. استفاده از این زمان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری ،این امکان را به شما می دهد تا در زبان و تصویری که برای ارائه مطالب خود و حرکت رو به جلو بهره می برید استراتژیک باشید.

3- ایجاد روابط با مصرف کنندگان بالقوه

خواه شما یک شرکت B2B باشید که نیاز به پرورش لید دارد یا یک شرکت B2C که باید مشتریان بالقوه را “گرم” نگه دارد ، هر کسب و کاری می تواند از راهنمایی مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش بهره مند شود. چرا این بار اجازه هدر رفتن را می دهیم؟ از این زمان عاقلانه استفاده کنید تا روابط واقعی با مشتریان بالقوه خود برقرار کنید و آنها را به مشتری که هزینه پرداخت می کنند تبدیل کنید.

4-بر روی مشتریانی که اکنون آماده خرید هستند ، سرمایه گذاری کنید

بسیاری از مشاغل به طور موقت برای کرونا بسته می شوند ، و گزینه های عمومی را برای محل های مراجعه ، محدود و کالاها و خدمات  را کاهش می دهند. اگر برای تجارت باز هستید ، به مردم اطلاع دهید! ادامه بازاریابی تجارت خود از طریق کرونا می تواند به آسانی امکان پذیر باشد تا مشتریان نیازمند بدانند که شما اینجا هستید ، باز هستید و می توانید محصول یا خدمات خود را طبق معمول ارائه دهید.

5-خود را در جایگاه موفق خود حتی با وجود کرونا در نظر بگیرید.

این احتمالاً مهمترین فایده و توصیه  برای همه است. زمانی فرا خواهد رسید که از این وضعیت کرونایی عبور خواهیم کرد. وقتی آن زمان  رسید ، آیا می خواهید دوباره از ابتدا بازاریابی خود را شروع کنید؟ یا می خواهید با توجه به تلاشهایی که برای چند ماه گذشته انجام داده اید ، جلوتر از این رقابت باشید؟. ما می دانیم که به هر حال بیشتر صاحبان مشاغل دارای فکر بلند مدت هستند ، بنابراین اجازه ندهید کرونا شما را از این طرز فکر آینده باز دارد.

اکنون زمان آن نرسیده است که تلاش های بازاریابی متوقف شود ، اکنون زمان آن است که در اجرای آنها استراتژیک تر باشید! ما توصیه های خودمان را انجام می دهیم و مشتری های ما نیز چنین هستند ، و تاکنون تنها چیزی که می بینیم نتیجهبهتر است . بعضی از مشتریهای ما حتی به طور معمول شاهد دو برابر شدن نتایج هستند! اگر می خواهید در بازاریابی سرمایه گذاری کنید اما فکرتان برای اینکه نمی دانید از کجا شروع کنید مشغول شده است با ما در تماس باشید.