نکاتی برای افزایش فروش اینترنتی در این مقاله برای شما عزیزان شرح داده می شود. با توجه به اینکه این روزها کسب و کار های اینترنتی از سایر روش های سنتی پیشی گرفته و کمتر کسی پیدا می شود که با دنیای اینترنت و خرید اینترنتی بیگانه باشد بنابراین ضروی است که کسب و کارها روش های جدید بازاریابی آنلاین و جذب مشتری را برای افزایش فروش خود به کار بگیرند تا بتوانند در عرصه این رقابت تنگاتنگ پیروز میدان شوند.

1-وب سایت مناسبی طراحی کنید

برای کسب و کار خود یک سایت راه اندازی کنید و محتوای مربوط به کسب و کار خود و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در سایت خود بنویسید. امروزه اکثر افراد برای خریداری محصول یا دریافت خدمات خاصی در گوگل جستجو کرده و سایت های معتبر را بررسی می کنند، بنابراین بسیار مهم است که روی سئو سایت خود وقت بگذارید تا در صفحات اولیه نتایج جستجو نشان داده شود، این کار فروش شما را تا درصد بسیار بالایی افزایش می دهد. برای این مورد سعی کنید محتوای به روز و منحصر به فردی را در زمان های خاصی تولید کنید.

2-در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید

امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در افزایش فروش و جذب مخاطب دارد، نیازی نیست در همه شبکه های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید، این کار هم باعث اتلاف وقت و هزینه شما می شود و هم نمی توانید پاسخگوی همه آنها باشید و به تبع بازخورد کمتری خواهید داشت. حداقل در 1 یا 2 مورد از آنها فعالیت داشته باشید مثلا اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام بازخورد بالاتری نسبت به سایر شبکه ها دارند. به یاد داشته باشید که در این اکانت ها نیز باید محتوای به روز و مفید ایجاد نموده و فعالیت مستمر داشته باشید، اگر دانش خود را در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش دهید، مطمئن باشید در کمترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظر خود خواهید رسید و بازخورد بسیار خوبی دریافت خواهید کرد.

3- با مشتریان قدیمی خود در ارتباط باشید

برای مشتریانی که قبلا از محصولات و خدمات شما دریافت کرده اند، پیامک و یا ایمیل ارسال نمایید. در نظر داشته باشید مشتریان شما مهم ترین بخش کسب و کار شما می باشند، پس جلب رضایت آنها و ایجاد حس خوب در آنها می تواند موجب رونق کسب و کار شما شود. برای هر مشتری ، با توجه به خریدهای هریک از آنها برایشان پیامک و یا ایمیل منحصر به فرد با نام خودشان ارسال نمایید، و آنها را به خرید محصولات مشابه با خرید های قبلی شان سوق دهید، به این صورت به آنها حس ارزشمندی القا خواهید کرد. اما در نظر داشته باشید در این مورد افراط نداشته باشید و تنها هر ازچندگاهی با ارسال یک یادآوری آنها را به خرید محصولات و استفاده از خدمات جدید خود تشویق کنید.

4-به صورت آنلاین با مشتریان در ارتباط باشید

بهتر است با مشتریان خود در تعامل باشید و همیشه یک راه ارتباطی سریع در اختیار آنها بگذارید. از انواع راه های ارتباطی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • در سایت خود چت آنلاین داشته باشید و پیوسته پاسخگوی مشتریان باشید، در این روش پاسخدهی سریع بسیار حائز اهمیت است.
  • در شبکه های اجتماعی نیز یک راه ارتباطی برای آنها قرار دهید، مثلا یک شماره واتساپ یا تلگرام اعلام نمایید و یا دایرکت اینستاگرام خود را مرتب چک کنید. برای پاسخدهی هرچه سریعتر، چند نفر را مسئول مدیریت شبکه های اجتماعی قرار دهید.
  • اگر برای آنها پیامک یا ایمیل ارسال می کنید، حتما در متن خود سریعترین راه ارتباطی با آنها را اعلام نمایید.
  • در روش ارسال پیامک می توانید شماره محل کار یا شرکت خود را به عنوان شماره ارسال کننده پیامک خریداری نمایید و ارسال های خود را با آن شماره انجام دهید، به این صورت مشتریان به راحتی می توانند روی شماره ارسال کننده پیامک شما کلیک کرده و با شما تماس بگیرند.