اس ام اس مارکتینگ امروزه کارآمدتر شده است، چرا؟ و چطور بازدهی بیشتری خواهد داشت؟
در مقالههای قبلی در مورد اس ام اس مارکتینگ و نحوه اثرگذاری آن به تفصیل توضیح داده شد. مقاله پیش رو نیز به بررسی جنبههای دیگری از اس ام اس مارکتینگ خواهد پرداخت. بنابراین مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.
چرا امروزه اس ام اس مارکتینگ کارآمدتر شده است؟ و چطور بازدهی بیشتری خواهد داشت؟
آیا میدانید که ما به طور متوسط روزانه 85 بار در روز موبایل خود را چک می کنیم؟ بنابراین نرخ باز شدن پیامکهای شما چقدر خواهد بود؟ عدد بسیار تاثیرگذار 82.1% !
تقریبا 80% افراد میگویند به محض بیدارشدن از خواب اولین چیزی که چک میکنند، موبایل آنها میباشد. نکته این است که افراد موبایل خود را در دسترسترین موقعیت قرار میدهند و هر زمان آماده استفاده از آنها برای پیدا کردن اطلاعات و یا بررسی آخرین اخبار از رسانههای اجتماعی هستند. به علاوه ، نرخ باز شدن پیامک بسیار بیشتر از ایمیل است(چیزی حدود 24%).
پر واضح است که ما به گوشیهای هوشمند خود وابسته شدهایم، اما این مزیتی است برای کسب و کارهای جدید که به مخاطبین و مشتریان جدیدی دست یابند.
تبلیغات موبایلی و اس ام اس مارکتینگ به خوبی کار خواهد کرد، به شرطی که پیام شما به اینباکس مخاطبتان برسد و پیام شما برای این نوع تبلیغات موبایلی بهینه شده باشد و طبق اصول پیامکهای تبلیغاتی نوشته شده باشد.
بسیاری از بازاریابان آنلاین به ایدهی اس ام اس مارکتینگ میخندند، چرا که فکر میکنند نسبت به روشهای دیگر مانند ایمیل مارکتینگ، آنطور که باید تاثیرگذار نیست و کارآمد نخواهد بود. ولی باید به شما بگوییم که این تفکر کاملا غلط است و باید تجدید نظر کنید.
در ادامه چندین مزیت اس ام اس مارکتینگ را برای شما عنوان خواهیم کرد:
فکر میکنید نرخ تعامل اینستاگرام بالاست؟ اما صبر کنید در مورد پیامک برای شما بگوییم.
مزیت شماره 1. ارسال پیامک تا به این لحظه بالاترین نرخ تعامل نسبت به هر روش بازاریابی دیگری را دارا میباشد.
ایمیل ها ممکن است تا چندین روز نخوانده باقی بمانند، تماس های تلفنی ممکن است پاسخ داده نشوند، اما پیامک ها معمولا به محض دریافت خوانده میشوند.
پیشتر در مورد نرخ باز شدن پایین ایمیل صحبت کردیم. اما متوسط CRT (نرخ کلیک) برای تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) از این هم بدتر و حدود 2% میباشد.
موضوع این است که اس ام اس مارکتینگ معمولا دست کم گرفته میشود و کسب و کارها زیاد روی آن حساب باز نمیکنند، در صورتی که اعداد و ارقام و آمار کلی، چیز دیگری را به ما نشان میدهد. احتمال رسیدن پیام شما به مخاطب هدف از طریق اساماس بسیار بیشتر از ایمیل و PPC و رسانه های اجتماعی است. اما هیچ چیز خوبی بدون رعایت قاعده و اصول یک بازاریابی، عاید شما نخواهد شد. در این خصوص نیز ارسال پیامهای ناخواسته به افراد نه تنها قانونی نیست، بلکه کاری غیراخلاقی محسوب میشود و نتیجه عکس خواهید گرفت. بنابراین بهتر است گزینه قبول دریافت اساماس را برای کاربرانتان در نظر بگیرید.
خوشبختانه مخاطبین راه آسانی برای عضویت یا لغو عضویت در پیامکها دارند. به راحتی و سرعت میتوانند از طریق موبایل خود نظر خود را اعلام کنند.
مزیت شماره 2. پلتفرم قابل ردیابی : شما به راحتی می توانید پیامک های خود را ردیابی کنید.
چه کسانی پیام شما را باز کردهاند، بر روی چه لینکی کلیک کردهاند و چه کسی پیام شما را نادیده گرفته است. راه های مختلف زیادی برای ردیابی ارسالهای شما وجود دارد.مثلا با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید نرخ کلیک هر پیامک خود را مشاهده کنید. در پنل پیامکی sms.ir نیز به شما گزارشات ارسال و دریافت به تفکیک هر شماره نشان داده خواهد شد و به راحتی میتوانید وضعیت ارسالیها و دریافتیهای خود را مشاهده نمایید.
مزیت شماره 3. محتوای تعاملی : پیام رسانی موبایل به شما امکان دریافت سریع بازخورد را از طرف مخاطبینتان می دهد.
این بازخورد میتواند یا از طریق دکمه reply و یا از طریق لینکی که در متن پیامک خود قرار میدهید،باشد.
میتوانید پیام های سریع و سادهای را ارسال کنید که مشترکین را به سایت خود هدایت نمایید. بسیار سریعتر از آنچه که فکر میکنید سایت شما کلیک خواهد خورد، بنابراین باید سایت خود را برای موبایل نیز بهینه کنید، در این راه میبایست برای جذب بیشتر مخاطب خلاقیت بیشتری به خرج دهید.
مزیت شماره 4. تحویل فوری : به طور کلی، بازاریابی موبایل بسیار سریع است.
به محض فشردن دکمه “ارسال” ، پیام شما فورا ارسال خواهد شد.
شما میتوانید از طریق پیامک کمپینی تشکیل دهید و خواهید دید که در عرض چند دقیقهی کوتاه ، صدها کلیک دریافت خواهید کرد.
مزیت شماره 5. لمس شخصی : ارسال پیام متنی از طریق گوشی هوشمندتان به شما فرصتی برای شخصی سازی پیامتان می دهد.
برای مثال اسنپ فود با نام هر مشتری پیامک منحصر به فردی برای او ارسال میکند که این مورد علاوه بر ایجاد حس خوب در مخاطب، توجه او را بیشتر به پیام جلب خواهد کرد.
حتی استفاده از کلماتی مانند “شما” ، “من” ، “ما” و به طور کلی متنی که با رعایت ادب، حس صمیمت را به مخاطب القا کند، در پیامک میتواند نرخ تعامل با مخاطب را بسیار بالا ببرد.
حالا میتوانید ببینید که فرصتهای اس ام اس مارکتینگ برای شما بیشمار خواهند بود، میتوانید پیامک خود را شخصی سازی کنید، کاربران را به سمت بازیهای سرگرم کننده هدایت کنید که میتوانند با برنده شدن در آن، کپن یا بن تخفیف دریافت کنند و … در این بین شما میتوانید هر مرحله از روند تبدیل را ردیابی کنید.
نظرات کاربران