مشکل عدم پرداخت آنلاین در سامانه پیامک ممکن است در زمان واریز مبالغ از طریق درگاه آنلاین داخل پنل برای شما هم ایجاد شده باشد.

تمام سامانه های ارسال پیامک برای ارسال پیام کوتاه و یا برخی از امکانات موجود در پنل نیاز به شارژ و هزینه دارند.

ممکن است برخی سامانه های پیامکی برای کاربران خود تنها شماره کارت و یا شماره حساب اعلام نموده باشند، در این صورت مشکلی که این مقاله به آن می پردازد شامل این دسته از کاربران نمی باشد.

مشکل عدم پرداخت آنلاین در سامانه پیامک بیشتر مربوط به کاربران بخش پیامدهی شرکت ایده پردازان می باشد که از طریق درگاه بانکی آنلاین موجود در پنل، اقدام به واریز مبلغ می نمایند.

با توجه به اینکه ممکن است حداقل یکبار این خطا را مشاهده نموده باشید، علت و راه حل برطرف نمودن این مشکل در ادامه مقاله خدمت شما توضیح داده خواهد شد:

مشکل عدم پرداخت آنلاین در سامانه پیامک :

ممکن است شما قصد واریز وجه برای خرید ماژول و یا خط اختصاصی داشته باشید. حتی ممکن است برای دریافت شارژ پیامک نیز به درگاه آنلاین سامانه خود مراجعه نمایید.

ممکن است دو مشکل کلی به شما نمایش داده شود :

  • هیچ بانکی مشخص نشده است.

زمانی که خطای بالا به شما نمایش داده می شود، شما در بخش درگاه آنلاین هیچ بانکی را انتخاب نکرده اید. می بایست برای واریز وجه از بین درگاه های بانکی که در پنل اس ام اس نمایش داده می شود، یکی را انتخاب نمایید ( البته اگر منحصرا یک درگاه بانکی تعریف شده است، مسدود نبودن درگاه بانکی را از بخش پشتیبانی سامانه خود بررسی نمایید. )

  • خطای VPN

خطای نمایش داده شده مربوط به زمانی است که به نحوی IP سیستم شما، غیر از IP های ایرانی باشد. بنابر قوانین جدید، برای پرداخت در درگاه های آنلاین سایت های ایرانی، می بایست حتما پرداخت کننده با IP ایرانی به درگاه پرداخت بانکی وارد شود. اگر خطای VPN  به شما نمایش داده می شود ابتدا بررسی نمایید که VPN و یا فیلتر شکن روشن در سامانه نداشته باشید.

اگر مطمئن شدید که هیچ کدام بر روی سامانه شما روشن و یا فعال نمی باشد، در اینترنت خود IP خود را جستجو نمایید.

سپس IP مورد استفاده را در IP Locator وارد نموده و IP را lookup نمایید.

سه بخش جستجو IP  به شما بازگردانده می شود.

مشکل عدم پرداخت آنلاین در سامانه پیامک

در قسمت اول IP شما ، قسمت دوم مربوط به شرکت اراده دهنده اینترنت به شما می باشد.

اگر شرکتی که از آن اینترنت دریافت نموده اید از IP غیر ایرانی استفاده نماید شما نمی توانید وارد درگاه بانک شوید.

می توانید با استفاده از اینترنت دیگری وصل شوید و یا از گوشی موبایل خود اینترنت را به صورت hotspot دریافت نمایید.

اگر هیچ کدام از راهکارهای ارائه شده مناسب نبود می توانید به یکی از شماره حساب ها واریز را انجام دهید و فیش خود را در تیکت درج نمایید تا توسط کارشناسان اعتبار شما اضافه شود.