نحوه استفاده ناگت سامانه پیامک انبوه برای آن دسته از برنامه نویسانی که قصد استفاده از نمونه کدهای C# موجود در سامانه را دارند می تواند مفید باشد.

با توجه به اینکه در سامانه پیامکی ایده پردازان قابلیت اتصال api وجود دارد نمونه کدهایی به صورت نمونه برای استفاده برنامه نویسان در سامانه قرار داده می شود. یکی از زبان های محبوب و پر استفاده در برنامه نویسی زبان c# و یا ASP می باشد.

در منوی برنامه نویسان سامانه پیامکی نمونه این کدها قرار داده شده است اما با توجه به اینکه وب سرویس مورد استفاده RESTFUL می باشد، بهتر است در مورد نحوه استفاده ازین نمونه کدها اطلاعاتی خدمت شما ارائه شود.

نحوه استفاده ناگت سامانه پیامک انبوه :

در مرورگر خود فقط تایپ نمایید Nuget  . در صفحه باز شده در قسمت جستجو نام smsir را تایپ نموده و جستجو نمایید.

پس از اعمال جستجو smsir تمام بسته های nugget که مربوط به sms.ir می باشد نمایش داده می شود. می توانید از بین چهار بسته نمایش داده شده بسته مناسب را انتخاب نموده و با کلیک بر روی آن صفحه مربوطه باز خواهد شد.

در صفحه مربوط به آن بسته، لینک نصب قرار دارد .

برنامه visual studio خود را باز نمایید. برای نصب بسته ناگت و ورود دستور نصب، به محیط  package manager consoul نیاز دارید.این قسمت را می شود از برنامه visual خود به صورت زیر باز نمایید :

View – other windows – Package Manager Consoul

در آخرین قسمت و بعد از  PM> دستور install نمایش داده شده در صفحه ناگت را وارد نمایید تا بسته نصب شود.  پس از نصب صحیح به شما عبارت install successful نمایش داده می شود.

پس از آن کتابخانه های مربوط به وب سرویس در پروژه شما اضافه شده است.

حال برای استفاده با کمک دستور زیر محیط پروژه برای خود ایجاد نمایید :

File – new – project  – Console Application

در بخش program برای شما پروژه خامی باز می شود که می توانید از آن برای تست نمونه کدهای قرار داده شده در سامانه ارسال پیامک خود استفاده نمایید.

در سامانه پیامکی خود و در منوی برنامه نویسان – وب سرویس های RESFUL متدهای متفاوت قرار داده شده اند. برای مثال ارسال و گزارش ارسال حاوی متدی برای ارسال و سه متد برای دریافت گزارش ارسال می باشد.

با انتخاب ارسال و کلیک بر قسمت نمونه کد ؛ در pop up باز شده تب C# را باز کنید تا نمونه کدهای C# به شما نمایش داده شود.

همانطور که در ابتدای نمونه کدها اعلام شده است و ما نیز در ابتدا به آن عمل کردیم، بسته ناگت را نصب کردیم.

سپس کد قرار داده شده را در همان پروژه Console Application با copy – past  در قسمت static void Main(string[] args)  منتقل می نماییم .

با جایگزاری کد شما آماده استفاده می باشد.

اطلاعات کد امنیتی و کلید وب سرویس در منوی برنامه نویسان – کلید وب سرویس قرار دارد.

متن ارسالی و شماره موبایل گیرندگان را به صورت آرایه ای می توانید تعریف نمایید.

خط ارسال کننده شما در منوی تنظیمات – تمدید خطوط قابل کپی شدن می باشد.

اگر بخواهید ارسال را همان زمان بفرستید مقدار date time را null بگذارید اما اگر تمایل به ارسال زماندار داشتید زمان و تاریخ مورد نظرتان برای ارسال را وارد نمایید تا ارسال شما به صورت زماندار در سامانه پیامکی ذخیره شود.