ارتقاو برروز رسانی وب سرویس در شرکت ایده پردازان با انتقال سرور سیستم پیام دهی به یکی از دیتا سنترهای پرقدرت با آپ تایم بسیار بالا انجام شده است. اینارتقاو برروز رسانی وب سرویس بازخورد بسیار بالایی را از جهت ارتقا سرور و بهبود امنیت شبکه و سرعت خدمات دهی خواهد داشت. تمام سرویس های ارسال و دریافت پیام کوتاه نیز ازطریق ارتباط HTTPS  پیاه سازی شده اند .

در این بین هر انتقال سرور ممکن است برای برخی از کاربران ایجاد اشکال و خطا نماید. این مقاله خطاهای احتمالی را به همراه راه حل آن اعلام می نماید تا اگر برای شما اشکالی ایجاد شود بتوانید بسیار ساده و در کمترین زمان آن را برطرف نمایید.

 

ارتقاو برروز رسانی وب سرویس:

 

  • نمایش خطای Object Move

این خطا در مورد تمام وب سرویس هایی که بر پلتفرم SOAP فعال بوده اند، مشاهده می شود. Web Reference  تمام سرویس های SOAP می بایست به صورت زیر اصلاح شود :

https://ip.sms.ir/ws/sendreceive.asmx

می توانید مجددا رفرنس را در پروژه خود اضافه نمایید و یا آن را به روز رسانی کنید. تمام متدها و پارامترها به همان صورت قبلی خواهد بود.

هم چنین این خطا درافزونه های اولیه نیز نمایش داده می شود. اگراز افزونه ارائه شده توسط sms.ir استفاه می نمایید از طریق لینک زیر، نسخه به روز رسانی شده افزونه را دریافت نمایید:


https://www.sms.ir/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3/

اگر افزونه مورد استفاده شما از دیگر افزونه های موجود باشد و درگاه sms.ir همراه با بقیه درگاه ها قرار داشته باشد، انجام تغییرات از طرف افزونه نویس همان پلاگین یا add-on صورت خواهد گرفت. ( به دلیل اینکه این افزونه ها بیشتر شرکت های پیام رسانی را معرفی نموده اند و نسخه باز افزونه در اختیار شخصی قرار داده نمی شود، متاسفانه ما امکان به روز رسانی رفرنس ها را نخواهیم داشت)

 

  • مشکل SSL در دامنه ورود کاربران نمایندگان

ممکن است کاربران نمایندگان در زمان ورود، با صفحه Not Secure مواجه شوند. کافیست دامنه خود را در تیکت اعلام نمایید تا مشکل آن برای شما برطرف شود.

 

  • ارسال از طریق URL POST

با توجه به انتقال ارسال پیامک ها در HTTPS ، لینک ارسال های POST به صورت خودکار به HTTPS  ریدایرکت می شود اما اگر برای شما به صورت خوکار این انتقال انجام نشود، می توانید به صورت زیر URL را به روز رسانی نمایید :


https://ip.sms.ir/SendMessage.ashx?user=[user]&pass=[pass]&text=[text]&to=[to]&lineNo=[lineNo]

 

  • gateway timeout

ممکن است سرویس RESTFUL شما دارای خطای time out شود. این مشکل با احتمال بسیار کمی ایجاد خواهد شد اما اگر همین خطا را مشاهده نمودید می توانید دامنه وبسرویس را از restfulsms.com به دامنه ws.sms.ir تغییر دهید.