لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

تبلیغات پیامکی ، مزایا، روش‌ها و هرآنچه باید از آن بدانید

تبلیغات پیامکی از طریق سامانه های خدمات دهی ارسال پیامک انبوه

یکی از کاربردهای اصلی ارسال پیامک انبوه  ارسال پیامک تبلیغاتی برای محصول، خدمات و کالای شرکت‌ها است. با توجه به افزایش ارسال اس ام اس از سمت شرکت‌های مختلف ممکن است گیرندگان با مطالعه اولین خط از پیام، متن را حذف و یا مابقی پیام را مشاهده نکنند. حتی بعضی از افراد به دلیل تعداد زیاد تبلیغات پیامکی، این پیام‌ها را مسدود کنند. تمام این موارد که گفته شد می‌تواند با ارسال یک متن اس ام اس هدفمند و تاثیر گذار برطرف شود.

اما به نظر شما اس ام اس تبلیغاتی یا همان تبلیغات پیامکی، تبلیغی منفی به حساب می‌آید یا مثبت؟ در پاسخ به این سئوال باید در رابطه با سامانه پیامکی، مزایای و معایب آن و همچنین بهترین روش های تبلیغات پیامکی را توضیحاتی دهیم. شما با صرف چند دقیقه زمان می‌توانید به پاسخ سئوال خود درباره‌ی اس ام اس تبلیغاتی برسید:

چگونه تبلیغات پیامکی موثری داشته باشیم؟

۱- ارسال متون جالب پیامکی:

ارسال متن ساده و یکسان برای مخاطب جذاب نخواهد بود و به احتمال زیاد از سمت گیرنده پیامک حذف می‌شود. اما ارسال پیامک‌هایی مانند فروش ویژه، آخرین فرصت خرید، محصولات جدید، تخفیف و… برای مخاطبین جذاب خواهد بود. برای مثال یکی از پرکاربرترین این پیامک‌ها ارسال پیامک تورهای لحظه آخری است که معمولا پرواز های چارتر با ارسال اینگونه پیامک‌ها پروازهای خود را پر می‌کنند.

برای فروش بهتر هر چند وقت یک بار فروش ویژه می‌تواند تاثیر بالایی در جذب مخاطب داشته باشد.

۲- پیامک‌های دنباله دار تبلیغاتی:

یکی از روش‌های ارسال پیامک ارسال اس ام اس دنباله دار و سوال بر انگیز است. به عنوان مثال شما قصد دارید رستوران جدید را افتتاح کنید، می‌توانید روز اول تبلیغات اس ام اسی به صورت زیر پیامک ارسال کنید:

دوست عزیز

تا دو روز دیگر خبری خوش دریافت خواهید کرد …

این متن حس کنجکاوی مخاطب را بر می‌انگیزد که چه اتفاقی رخ می‌دهد و چون اطلاعاتی نداده‌اید منتظر اطلاعات بیشتر است! روز دوم می توانید این متن پیامکی را ارسال کنید:

همسایه گرامی

در نزدیکی شما تا یک روز دیگر …

و اس ام اس نهایی را در روز افتتاحیه با ذکر مشخصات ارسال کنید. این پیامک‌های دنباله‌دار برای مخاطبین جذاب خواهد بود و احتمال زیاد خوانده خواهد شد.

۳- ارسال پیامک به مشتریان:

ارسال پیامک به شخصی که قبلا از شما خرید کرده است بسیار تاثیر خواهد داشت. برای این کار دو ماژول در سیستم نوشته شده است که مشتریان با ارسال پیامک می‌توانند شماره خود را در دفترچه تلفن سیستم شما ثبت کنند و شما به آن‌ها ارسال پیامک داشته باشید. ارسال پیامک به مشتری باعث می‌شود ارتباط دوباره با آن‌ها برقرار کنید. 

۴- ارسال با نام مشتری:

در صورتی که بتوانید نام و نام خانوادگی مشتریان و مخاطبین را داشته باشید ارسال پیامک شما چندین برابر تاثیر خواهد داشت. می توان از ماژول ارسال با نام از دفترچه تلفن استفاده نمود. با استفاده از ماژول ارسال هوشمند نیز پیامک‌های خود را به مخاطبین ارسال می‌کنید. اگر اول پیامک نام و نام خانوادگی گیرندگان باشد قطعا پیامک شما خوانده خواهد شد. فقط توجه داشته باشید به صورت محدود پیامک را ارسال کنید و ارسال تعداد زیاد پیامک موجب نارضایتی گیرندگان می‌شود.

۵- ارسال پیامک به صورت منطقه‌ایی:

برخی از مشاغل از جمله فروشگاه‌ها، املاک، رستوران‌ها و… احتیاج دارند به محدوده‌ایی که مشغول به فعالیت هستند پیامک‌هایشان را ارسال کنند. ارسال‌های منطقه ای برای همین افراد تنظیم شده‌اند. حتما در متنی که ارسال می‌کنید نام محدوده را ذکر کنید تا برای مخاطب جذاب‌تر باشد .

۶- استفاده از قابلیت دریافت پیامک:

قابلیت اکثر محصولات را در یک پیامک نمی‌توان توضیح داد. برای رفع این مشکل می‌توانید از دریافت پیامک استفاده کنید. به عنوان مثال اعلام کنید برای توضیحات بیشتر عدد ۱ را به شما پیامک کنند. با این کار هم شما می‌توانید مشتریان بالقوه را شناسایی کنید و با آن‌ها تماس داشته باشید و هم از قابلیت‌های پیامک استفاده کنید.

۷- تبلیغات واضح و هدفمند:

در بسیاری از پیامک های تبلیغاتی متنی که به مخاطب ارسال می‌شود، به طور واضح بیان‌گر هدف فرستندده نیست. مثلا فروش دستگاه دوخت ترک با امکان دوخت، تلفن : ۵۵۵۵۵۵۵۵۵. در این پیامک مشخصات اینکه این دستگاه، چه دستگاهی است، دستگاه دوخت نایلکس، گونی، بسته بندی یا پارچه و … است یا خیر به شکل واضح مشخص نیست. بنابراین برای گمراه نکردن مخاطب باید متن پیامک تبلیغاتی هدفمند داشته باشید.

بهترین روش ها برای تبلیغات پیامکی

 

امکانات مورد نیاز برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی یکی از کاربردهای ساده و در دسترس سامانه‌های پیامک است. هر یک از سامانه‌های پیامکی برای پیاده سازی ارسال تبلیغاتی ممکن است ماژول‌ها و محتوای مختلف را در دسترس کاربران خود قرار داده باشد.

به صورت کلی سامانه پیامک با داشتن دسترسی های فوق‌العاده کاربردی در جهت ارسال تبلیغات می‌تواند گزینه مناسبی را برای جذب مخاطب افزایش سرمایه شما در اختیارتان قرار دهد.

برای ارسال پیامک به صورت تبلیغاتی کافی‌ست در ابتدا یک سامانه تبلیغاتی تهیه کنیم تا در هر ساعت بتوانیم از امکانات آن برای جذب مخاطب استفاده کنیم. دانستن این نکته که ارسال پیامک تبلیغاتی در ساعت مشخص می‌تواند بازخوردهای تبلیغات شما را بالا ببرد، باعث می‌شود تا شما با داشتن سامانه ارسال پیامک با توجه به گروه گیرنده خود ساعت خاصی را جهت تبلیغات انتخاب کنیم.

  • زمان فعال سازی سامانه

بهترین سامانه‌ها در همان ابتدای زمان ثبت نام شما با دریافت مدارک کامل‌تان سامانه را جهت استفاده فعال می‌کند. لازم است برای دریافت سامانه چندین روز یا چند ساعت منتظر بمانید. اگر اطلاعات جامع و کامل باشد سامانه شما نهایتا نیم ساعت پس از تکمیل اطلاعات‌تان می‌بایست فعال شود و برای استفاده در دسترس‌تان قرار گیرد.

  • بانک شماره موبایل

اگر شما در مرحله تبلیغات و جذب مشتری باشید ممکن است در همان ابتدا دسترسی به شماره گیرندگان و یا بازار هدف خود را نداشته باشید. وجود بانک شماره موبایل های مختلف به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در دسترس‌ها و دسته بندی‌های مختلف پیام خود را به گروه مورد نظرتان ارسال کنید.

ممکن است هر سامانه‌ای برای خود بانک شماره‌های مختلفی را در اختیار باشد اما بهتر است بانک‌های شماره موبایل موجود در سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی دسته بندی‌های مختلفی را از جمله مناطق، شهرها، شغل‌ها و …  را نیز به امکانات ارسال خود اضافه کرده باشند.

  • امکان ارسال لینک

در پیامهای تبلیغاتی شما لازم است که لینک کانال تلگرامی و یا آدرس صفحه اینستاگرامی و یا حتی آدرس سایت خود را ارسال نمایید تا بتوانید مشتریان را به مرجع دقیق‌تری از خدمات خود راهنمایی کنید.  یک سامانه پیامکی معتبر برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، می‌بایست اجازه ارسال لینک‌ها را به شما در داخل متن بدهد.

چرا تبلیغات با پیام کوتاه مناسبتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است؟

نگاه به ارقام و آماری که در طی مدت زمان به دست آمده است، می تواند کمک شایانی به شناخت پیدا کردن مناسب نسبت به یک موضوع نماید. بر همین اساس تارنمای پیامکی ایران آمارهایی را در رابطه با ارسال پیامک و استفاده از آن به اطلاع شما می رساند:

  •  بر اساس آمارها بیش از ۹۱درصد از کاربران بزرگسال همواره تلفن همراه خود را در اختیار دارند. پس با قاطعیت می‌توان گفت هر پیامکی که ارسال کنید بلافاصله توسط کاربران مشاهده می‌شود.
  • در سراسر دنیا تعداد تلفن‌های همراه ۵ برابر تمامی رایانه‌های شخصی است. طبیعتا کسانی که تبلیغات شما را از طریق پیامک مشاهده می‌کنند نیز ۵ برابر کسانی هستند که از طریق رایانه و محیط اینترنت تبلیغات شما را می‌بینند.
  • برندهای بزرگ تجاری برای حفظ برقراری ارتباط با مشتریان خود از ارسال پیامک استفاده می‌کنند. تقریبا راه ارتباطی بیش از ۹۵ درصد از این شرکتها با مشتریان خود، چه آن‌هایی که دارای گوشی‌های هوشند هستند و چه آن‌هایی که از این امکان بی‌بهره اند از طریق ارسال پیامک انجام می‌پذیرد. پس مطمئنا و با توجه به انتخاب شرکت‌های بزرگ و استفاده آن‌ها از این روش برای برقراری ارتباط، آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین، در عین حال پربازده‌ترین روش ارتباطی با مشتریان خواهد بود.
  • با توجه به برآوردهای انجام شده، بیش از ۹۰ درصد از پیامک‌هایی که دریافت می‌شوند ظرف مدت ۴ دقیقه ابتدایی خوانده می‌شوند. پس می‌توان از این روش برای اطلاع‌رسانی‌های سریع استفاده نمود.
  • از هر ۱۰نفری که پیامی را دریافت می‌کنند ۹ نفر در رابطه با آن پیامک واکنش نشان خواهند داد و بیش از نیمی از آن‌ها درصدد خرید برخواهند آمد.
  • همجنین ۷۰ درصد افرادی که پیام را دریافت می‌کنند، ظرف مدت حداکثر یک ساعت از دریافت پیام اقدام به خرید خواهند کرد.
  • تخفیفاتی که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود ۱۰ برابر بیشتر از تخفیفات کاغذی و پرینت شده ترتیب اثر داده می‌شوند.

دورنمای تبلیغات پیامکی

پیامک به نوعی در زندگی همه افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند وجود دارد. در طول شبانه روز یا از دوستان و آشنایانتان sms دریافت می‌کنید و یا پیامک‌هایی با مضامین تبلیغاتی. با افزایش تعداد دارندگان تلفن‌های همراه، مسلما پیامک‌های ارسالی و دریافتی نیز به صورت طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد که سهم عظیمی از این میزان افزایش را پیامک تبلیغاتی تامین خواهد کرد.

درست است که برخی از دریافت پیامکهای تبلیغاتی انصراف داده‌اند اما نسبت آن‌ها در برابر افرادی که هنوز نسبت به دریافت این نوع پیامک‌ها علاقه مند هستند کم است و تاثیر چندانی در عملکرد و تاثیرگذاری تبلیغات از طریق ارسال اس ام اس نخواهد داشت.

با توجه به مکانیزه شدن امور و فراگیری استفاده از کامپیوتر در کشور، پیامک نیز به عنوان یک مکمل و خدمات جانبی در کنار آن‌ها، جای خود را ثابت نموده و این روند افزایشی به سمت استفاده کاربردی پیامک به جای تبلیغاتی در حال افزایش و تغییر است.

تبلیغات پیامکی با ایده پردازان

تبلیغات پیامکی اگر به صورت هدفمند باشند برای کسب‌وکار بسیار مفید خواهد بود. مثلا شما با سامانه پیام کوتاه ایده پردازان به محدوده خاص، منطقه خاص یا شغل خاص یا حتی به سن و جنسیت خاص ارسال پیامک تبلیغاتی انجام دهید. البته این مورد به شغل یا حرفه یا جایی که برای آن پیامک ارسال می‌کنید هم مرتبط است. مثلا اگر شما یک فروشگاه روسری فروشی دارید بهتر هست که به محدوده خاص ارسال پیامک انجام دهید، اما اگر شما یک پخش کننده لوازم ساختمانی هستید، با ارسال به محدوده شرکت خود جواب نخواهید گرفت و باید به صنف خاص ارسال کنید. اگر میخواهید مهدکودک خود را با پیامک تبلیغ کنید باید به سنین پدران یا مادران جوان ارسال پیامک داشته باشید ، مثلا ۳۰ تا ۳۷ سال و …

تبلیغات اس ام اسی بسیار ارزان قیمت و در مقایسه با سایر تبلیغات کاربردی است، به شرطی که شما هدفمند تبلیغات کنید.

نوع دیگری از ارسال اس ام اس تبلیغاتی فوق العاده پر کاربرد، جمع آوری شماره موبایل‌های مشتریانتان است. حتما این موضوع را می‌دانید که جذب یک مشتری جدید ۵ برابر حفظ مشتریان قدیمی هزینه برمی‌دارد، پس از همین الان شماره موبایل مشتریان خود را جمع آوری و در یک فایل اکسل یا ورد زیر هم تایپ کنید و با ایمپورت فایل اکسل یا کپی کردن شماره‌ها داخل سامانه پیام کوتاه ایده پردازان به آن‌ها پیامک ارسال کنید. این پیامک می‌توانید حاوی یک پیام ادبی، یک تشکر از خری ، یک پیشنهاد خرید عالی و یا یادآوری مراسم باشد.

ارسال غیرهدفمند فقط برای تعداد بالا (مثلا ارسال به کل شهر) برای برند سازی مفید واقع خواهد شد. تا به حال فکر کرده‌اید که چرا بعضی اشخاص از تراکت‌ها جواب می‌گیرند و بعضی‌ها می گویند که هیچ بازخوردی نداشتند؟! علت این است که اشخاصی که این نوع تبلیغات را هدفمند انجام داده‌اند، کاغذهای‌شان دور ریخته نشده است و افرادی که فقط قصد پخش کردن این برگه‌های تبلیغاتی را داشته‌اند کاغذهایشان دور ریخته شده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند.

بهترین روش های تبلیغات پیامکی چیست؟

ارسال متن پیامک هدفمند، ارسال به مشتریان قدیمی، اطلاع رسانی از تخفیف‌ها و جشنواره های فروش، پیامک‌های دنباله دار تبلیغاتی

چگونه پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی یکی از کاربردهای ساده و در دسترس سامانه‌های پیامک است. هر یک از سامانه‌های پیامکی برای پیاده سازی ارسال تبلیغاتی ممکن است ماژول‌ها و محتوای مختلف را در دسترس کاربران خود قرار داده باشد.

چرا تبلیغات پیامکی در فروش مهم و تاثیرگذار است؟

از هر ۱۰نفری که پیامی را دریافت می‌کنند ۹ نفر در رابطه با آن پیامک واکنش نشان خواهند داد و بیش از نیمی از آن‌ها درصدد خرید برخواهند آمد.

امتیاز به این مطلب
[کل: ۰ میانگین: ۰]
مقالات مرتبط
نظرات کاربران
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x