لوگوی sms.ir

داستان موفقیت یک فروشنده در زمان رکود بازار





داستان موفقیت یک فروشنده در زمان رکود بازار

سلام …

من محمد هستم که داخل یکی از پاساژهای شهر تهران فروشگاه لوازم خانگی دارم. من ماهیانه بخش زیادی از درآمدم رو بابت تبلیغات
فروشگاه هزینه می کردم که تو برخی از بازه های زمانی تبلیغات بازدهی خوبی برام داشت ولی همین که تبلیغات رو متوقف می کردم
مجدد فروشم کاهش پیدا می کرد. من در ابتدا خیلی از تبلیغات رازی بودم ولی بعد از چند وقت زمانی که حساب کتاب کردم دیدم که
در مقابل هزینه زیادی که برای تبلیغات کردم بازدهی که توقعش رو داشتم برای من نداشته.

بازار روز به روز بدتر می شد و من برای این که بتونم از پس هزینه های آخر ماه فروشگاه بربیام تبلیغاتم رو بیشتر کردم تا مشتری بیشتری
بگیرم ولی باز هم نتیجه ای که می خواستم رو نداشت. یک روز که بی حوصله تو مغازه بودم و داشتم با گوشی کار می کردم تا وقت بگذره حامد
که یکی از دوستان دوران دانشگاهم بود هم برای سر زدن به من و هم برای خرید یخچال به مغازه ام آمد. همین طور که حامد از مدل های
جدید دیدن می کرد طبق معمول همیشه سر صحبت کار و کاسبی باز شد.

حامد یک فروشگاه لباس داره. حامد گفت بازار کساد شده ولی رو فروش مغازش تاثیر زیادی نذاشته و هنوز مثل قدیم داره خوب کار می کنه.
برعکس من از وضعیت بازار خیلی ناراضی بودم و هی گله و شکایت می کردم ولی حامد به حرف های من هی لبخند میزد و میخندید.

چرا موفق بود
؟

من که کلافه شده بودم دلیل خنده های حامد رو ازش پرسیدم.

گفتم چرا داری میخندی؟

بازار خراب خنده داره؟ خدا شفات بده حامد !! 🙁

آنها همیشه ارتباط خود را با مشتریانشان پس از خرید حفظ می کردند و با یک نرم افزار ارتباطی در دسترس و راحت مدام با آنها درحامد جدی شد و سوالی از من پرسید که من رو برای چند ثانیه تو فکر فرو برد. حامد از من پرسید که شده تا حالا به جای این که دنبال روش
جدید تبلیغات باشم به فکر نگه داشتن مشتری هایی که دارن ازم خرید میکنن باشم و ازشون بخوام فروشگاه من رو به دیگران معرفی کنن؟
بعد از چند ثانیه که من سکوت کردم و تو فکر رفته بودم حامد ادامه داد که طبق تحقیقاتی که کرده دیده هزینه تبلیغات و گرفتن مشتری جدید
۵ الی ۱۰ برابر نگه داشتن مشتری های فعلی هست که دارن ازش خرید می کنن. بعد از اون تصمیم میگیره وقتی که یک نفر ازش خرید میکنه
اون مشتری رو واسه همیشه واسه خودش نگه داره.

پیامک سفید ؟؟!

من متوجه شدم که حامد از یک نرم افزار به اسم پیامک سفید استفاده میکنه که ازش خواستم برام ارسال کنه. من با پیامک سفید تونستم که به مشتریام پیام ارسال کنم
و از اون به بعد نام فروشگاه خودم رو در ذهن مشتری نگه دارم تا برای خرید بعدی مجدد برگرده به مغازم ، با پیامک سفید از اجناس جدید به مشتریام خبر میدم و اگه
تخفیف مناسبتی یا کلی داشته باشم اطلاع رسانی می کنم که تاثیر زیادی رو فروشم داشته. حتی گاهی اوقات فقط تبریک اعیاد رو میفرستم که مشتری ها فروشگاه من رو
فراموش نکنن. جالبی پیامک سفید واسم اینه که به همه ارسال میکنه ، حتی اون دسته از افراد که پیام های تبلیغاتیشون رو بستن که خود این یک امتیاز حساب میشه.
من که از استفاده پیامک سفید راضی بودم.

اگه
افزایش فروش براتون مهمه

می تونین پیامک سفید رو دانلود کنین و سه روز اول
به صورت رایگان ازش استفاده کنین و بعدش که کار
با نرم افزار رو یاد گرفتین بخرینش و لذت فروش بالاتر
در کسادی بازار رو تجربه کنین.


مشاوره رایگان 0212853