این مقاله را به اشتراک بگذارید
سامانههای پیامکی یکی از پرکاربردیترین راههای تبلیغاتی و البته جزو به صرفهترین روشهای ارسال تبلیغات به حساب میآیند. البته از سامانههای پیامکی برای ارسال پیامهای اطلاع رسانی و یا خدماتی و یا در ارتباط بودن با مشتریان و حتی پرسنل نیز استفاده میشود. اما نکتهی مهم این است که زمانی که از هرگونه خدمات این سامانه استفاده میکنید، باید افزایش رضایت از سامانه پیامکی خود توجه داشته باشید.
ممکن است شما نیز حداقل یک بار تجربه استفاده از پنلهای ارسال پیام کوتاه را برای تبلیغات و ارتباط با همکاران و مشتریان خود داشته باشید. برخی از افراد تجربه خوبی را از استفاده از سامانههای پیامکی داشتند. حتی استفاده آن را به دیگران نیز توصیه میکنند اما چه اتفاقی پیش میآید که برخی از سامانههای پیامکی راضی نیستند؟
حقیقت این است سامانههای پیامکی در بسیاری از موارد خدمات مشابهی را ارائه میدهند و به جز برخی از خدمات محدود، ارائه امکانات آنها به صورت یکسان است اما چیزی که آنها را با هم متفاوت میکند نحوه ارائه خدمات دهی است.
تکنیکهای سادهای برای انتخاب یک سامانه پیامکی مناسب وجود دارد و دانستن آن ها باعث میشود تا شما نیز جزو افرادی باشید که از استفاده این سامانهها کاملاً راضی بوده و حتی آن را به دیگر افراد توصیه کنید.
تکنیکهایی کاربردی برای افزایش رضایت از سامانه پیامکی:
۱- پشتیبانی قوی سامانه پیامکی
سامانه پیامکی را انتخاب کنید که تیم پشتیبانی و فروش قوی باشند و تمام کارها را تنها یک فرد انجام ندهد. زمانی که شما از شرکت خدمات ارسال پیامک را دریافت کنید، آنها دارای تیمی برای پشتیبانی و یا فروش هستند و اصولاً کارها بین آنها تقسیم شده و روال انجام درخواست ها بسیار سریعتر از حالتی است که تنها یک فرد قرار است کلیه خدمات را به شما ارائه دهد.
همچنین زمان پاسخگویی به شما و نحوه پاسخگویی نیز مقایسهای تر خواهد بود.
۲- انتخاب سامانهی پیامکی باتجربه و سابقهدار
قدم دوم انتخاب سامانهای است که تجربیات کافی را برای ارائه خدمات ارسال و دریافت اس ام اس داشته باشد. سامانهای که تجربه داشته باشد براحتی میداند که در زمان وقوع بحران و یا مشکلاتی که به صورت مشخص و یا نامشخص ممکن است پیش آید، چه دستورالعملی را باید پیاده سازی کند.
این دسته از سامانهها آزمون و خطا نخواهند داشت و از تجربیات قبلی خود برای بهبود شرایط و ارائه خدمات پایدار به کاربرانشان استفاده میکنند. حتما قبل از انتخاب سامانه موردنظرتان از میزان تجربه و مدت زمانی که آن سامانه در این عرصه فعال بوده است اطمینان حاصل کنید.
۳- سامانه پیامکی معتبر و قابل اعتماد
سومین گزینهای که شما را کمک میکند تا سامانهای مناسب را انتخاب کنید صداقت آن سامانه و سیستم میباشد. متاسفانه برای جذب مشتریان ممکن است بسیاری از حقایق گفته نشود و یا حتی نقطه ضعفهایی که وجود دارد به عنوان یکی از خدمات و یا دسترسیها اعلام شود و افرادی که دانشی در این زمینه ندارند آن را به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد تلقی کنند.
برای مثال ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکینی که خودشان تمایل به دریافت تبلیغات را اعلام کردهاند، غیر قانونی میباشد و هیچ راهی برای ارسال پیامک به این شمارهها وجود ندارد. اما برخی از سامانهها برای اینکه افت فروش نداشته باشند از راههای غیرقانونی اقدام به ارسال تبلیغات به افرادی میکنند که اصلا تمایلی به دریافت تبلیغات ندارند.
خودتان را جای فردی بگذارید که تمایل ندارد و برایش ارسال پیامک انجام شود. علاوه بر غیرقانونی بودن این روند حتی در مورد محصول و یا برند خودتان اقدام به تبلیغات معکوس و اشتباه کردهاید و حتی برایش هزینه هم پرداختهاید!!!!
در همان ابتدای امر سامانهای را انتخاب کنید که از همان ابتدا صادقانه به شما تمام موارد را توضیح دهد.
۴- امکان دسترسی و تماس با شرکت سامانه پیامکی
از دیگر روشهای افزایش رضایت از سامانه پیامکی این است که برای یک انتخاب درست وجود راههای ارتباطی صحیح و البته در دسترس برای تماس با یک شرکت بسیار مهم است. شماره تماس مناسب، سیستمی که بتوانید درخواست تماس خود را ثبت کنید و یا اینکه حتی در خواست راهنمایی و یا سوال خود را به صورت مکتوب بنویسید و پاسخ مناسب را در زمان مناسب دریافت کنید. اصولاً تمام موارد را در دسته پشتیبانی نیز میتوان جا داد اما قابلیت تماس و تلفنهای ثابت البته روشهای متفاوت متنوع برای ارتباط، فراتر از نحوه پشتیبانی کاربران میباشد.
۵- امکانات مناسب برای ارسال هرگونه پیامک
یکی دیگر از راههای مناسب برای انتخاب یک سامانه وجود دسترسیها و قابلیتهای مختلف برای انتخاب میباشد. متناسب با نیازتان و یا کاری که میخواهید برایش از قابلیت ارسال و دریافت پیامک استفاده کنید چندین گزینه و امکان انتخاب داشته باشید. و صرفاً مجبور به انتخاب یک نوع خدمات با قیمت از پیش تعیین شده نباشید.
۶- دسترسیهای بهروز و کاربردی سامانه
راه حل نهایی برای انتخاب سامانهای که شما را از انتخابش راضی و خوشنود نگه دارد، وجود دسترسیهای مختلف، متناسب با نیازهای روز و البته به روز رسانی شده است. اصولاً هر سامانه پیامکی و یا حتی قابلیتهایی که در آن سامانه قرار دارد به صورت دورهای میبایست به روز رسانی شده، برخی امکانات حذف شده و برخی دیگر خدمات بیشتری را ارائه دهد.
به صورت کلی سامانهای که در اختیارتان قرار گرفته است میبایست دسترسی داشته باشد که بتواند همراه با امکانات به روز اپراتور، خدمات ارسال و همینطور دریافت پیامک را در اختیارتان قرار دهد.
همین ۶ اصل ساده باعث میشود تا شما از انتخاب سامانه پیامک خود کاملاً راضی باشید و یا سراغ سامانه دیگری بروید. بررسی این ۶ اصل ساده زمانبر نخواهد بود اما تاثیری که در روند کاری شما خواهد داشت باعث می شود تا شما زمانی را هرچند اندک برای اطمینان از این ۶ نکته در انتخاب خود در نظر بگیرید.