لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

چگونه یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق برگزار کنیم؟

برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی، یک روش خوب و تاثیرگذار برای تعامل با مشتریان و مخاطبانی است که به کالا و یا خدمات شما علاقه مندند. با استفاده از بازاریابی پیامکی و در صورت استفاده صحیح از آن، شما هم می‌توانید به فروش بالایی برسید و هم مشتریانی که به هردلیل از دست داده‎ اید را بار دیگر به برند خود برگردانید.

با گسترش دسترسی مردم به تلفن همراه و متدهای گسترده‎ی تبلیغات در اینترنت، اکثر کسب و کارها همواره سعی خود را بر این گذاشته اند تا از تمامی کانال‎های موجود برای تبلیغات و بیشتر شناخته شدن برند خود، استفاده کنند.

یکی از بهترین و سریع‎ترین روش ها که هنوز بازخورد بالایی از مردم می‎گیرد، استفاده از پیامک و برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی است.

جهت داشتن کمپنی موفق، شما نیاز به رعایت نکاتی اصولی و مهم دارید تا بتوانید به هدف مورد نظر خود برسید. در ادامه به معرفی اصول اجزای یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق می پردازیم.

کمپین تبلیغات پیامکی

کمپین تبلیغات پیامکی

  • مخاطب خود را بشناسید

پیش از شروع کمپین و در هنگام هدف گذاری، باید بدانید که این پیامک برای چه مخاطبی باید ارسال شود؟ آیا مشتریان شما نیاز به چنین محتوا و پیشنهادی دارند؟ یا صرفا برای شناخت کسب و کار خود و یا تبلیغ این کمپین را راه اندازی کردید؟ هر زمان که شما خود را بجای مخاطب بگذارید و چرایی کاری که می خواهید انجام دهید را بدانید، به نتیجه ی درست و کارسازی می رسید. بسیاری از پیامک هایی که روزانه ارسال می شوند برای مردم خسته کننده و گاه آزار دهنده هستند. تلاش کنید با محتوایی خلاقانه و گفته نشده، این حس را در مشتریان خود ایجاد نکنید.

برای هدف گذاری مخاطب به پیشینه‌ی آن ها از خرید، نوع کمپین تبلیغات پیامکی ای که در نظر دارید، علایقی که دارند و تخفیف و یا پیشنهادی که برای فروش خود دارید توجه کنید. مزایای این اقدام برای شما جذب لید و مشتری و شناخت موثر از مشتریان‌تان است. پس از این بررسی، به آماری قابل توجه می رسید که در آینده برای دیگر کمپین های خود می توانید استفاده کنید.

  • اهمیت زمان بندی را فراموش نکنید

زمان بندی مناسب مهم ترین نکته برای هر فعالیتی است. در برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی، باید بدانید برای ارسال پیامک خود زمان تعیین کنید. برای اینکه مخاطب گمان نکند این پیام تاریخ انقضا ندارد، همیشگی است و هر زمان بخواهد به آن می تواند واکنش نشان بدهد، باید برای کمیپن تبلیغات پیامکی خود مهلت پایانی در نظر بگیرید. برای مثال اگر تخفیفی در نظر دارید، یک بازه زمانی معین را اعلام کنید تا در آن زمان از شما خرید کنند.

مورد دوم و بسیار مهم زمان ارسال پیامک است. برای تاثیرگذاری بیشتر و اینکه به هدف خود برسید باید برای هر برند و کسب و کاری یک زمان متفاوت ارسال در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای فروشگاه‎ها صبح پنج‎شنبه بهترین زمان برای ارسال پیامک است زیرا اکثر خانواده ها آخر هفته را برای خرید خود انتخاب می کنند و این زمان بهترین موقع تخفیف و فروش بیشتر است. یا فروشگاه های آنلاین اگر برای آخر هفته تخفیف یا فروش ویژه در نظر دارید، از چهارشنبه اطلاع رسانی کنید. کمپین تبلیغاتی پیامکی در روزهای پایانی هفته نتایج خیره کننده ای دارند.

 

  • محتوای پیامک در جذب مخاطب بسیار مهم است

اگر جامعه هدف داشته باشید و مناسب با مخاطب محتوای پیامک را تولید کنید، قطعا به آن میزان فروش یا بازخوردی که انتظار دارید می رسید. در متن پیامک لزومی نیست از جملات عجیب و غریب و یا مبهم برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. با اضافه کردن تنها یک کلمه یا اموجی و یا شعاری که تا به حال عنوان نکرده اید، می توانید مشتری را به خدماتی که دارید جذب کنید. بسیاری از کمپین های موفق تنها با ۴-۶ کلمه در متن پیامک به هدف خود رسیده اند. پس اگر اجباری در کار نیست تا از هر ۱۶۰ کارکتر استفاده کنید. به عنوان مثال: (نام مشتری) عزیز، ۳۰% تخفیف پوشاک تا جمعه، از همین جا (لینک) خرید کن. همین چند کلمه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و مشتری را به خرید ترغیب کند.

کمپین تبلیغاتی پیامکی

کمپین تبلیغاتی پیامکی

  • قبل از ارسال انبوه، تست کنید

نکته مهم پیش از ارسال پیامک این است که باید برای تعدادی محدود مشتری به صورت تست پیامک را ارسال کنید تا اگر مشکلی در حین ارسال یا دریافت آن وجود دارد، پیش از ارسال انبوه برطرف شود. پس از آنکه همه ی موارد بررسی شد، زمان آن می رسد تا به صورت اختصاصی پیامک ها را به مخاطبان ارسال کنید.

 

  • کوتاه سازی لینک را فراموش نکنید

اگر در متن پیامکی خود از لینک استفاده می کنید، توجه داشته باشید که قبل از هرکاری باید آن را کوتاه کنید تا مخاطب در نگاه اول با دیدن لینکی طولانی از خرید یا کلیک بر روی آن منصرف نشود. علاوه بر این کوتاه سازی لینک در کم کردن کاراکتر به شما کمک می کند تا فضای بیشتری در متن و محتوای آن داشته باشید.

 

این مقاله و توصیه های که داریم تنها برای این است که شما به عنوان یک کسب و کار، کمپین تبلیغاتی پیامکی موفقی را داشته باشید. اگر تمامی موارد بر روی اصول پیش برود، قطعا پاسخ مورد انتظار خود را می گیرید. در این زمینه اگر نیاز به مشاوره یا ثبت نام پنل پیامکی دارید می توانید از طریق شماره تماس زیر اقدام کنید.

خط ویژه شرکت ایده پردازان : ۰۲۱۲۸۵۳ (داخلی ۷۰۱)

۰ ۰ vote
امتیاز به مقاله

مقالات مرتبط

تاریخ انتشار مقاله: ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

در هفته های گذشته در رابطه با خبرنامه پیامکی و...

تاریخ انتشار مقاله: ۱۳۹۹/۰۱/۱۶

فکر می کنید بازاریابی پیامکی مدت زیادی است که از...

تاریخ انتشار مقاله: ۱۳۹۸/۰۵/۰۹

کاراکتر چیست و چه تفاوتی با کلمه دارد، چرا باید...

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x