لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

 چه زمانی از پلنهای سامانه های پیامکی استفاده کنیم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در بررسی امکانات یک سامانه پیامکی با امکانات دسته بندی شده به نام پلن مواجه شده باشید. پلنهای متفاوت امکانات متفاوت و قیمت های متفاوت مربوط به خود را دارند اما اینکه این پلان ها چه زمانی می بایست استفاده شوند، تفاوت آنها با حالت های عادی سامانه در چیست و آیا اصلاً به صرفه است که از پلن های سامانه پیامک استفاده شود یا خیر؛ سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد.

به صورت کلی سامانه های پیامکی امکانات تقریباً مشابهی را برای ارسال پیامک در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. ممکن است در برخی از امکانات خود با دیگر همکارانشان تفاوت خدمات‌دهی داشته باشند اما به صورت کلی منوها و ماژول های مشخصی برای یک سامانه پیامکی تعریف شده است.

مشابه بودن تقریبی خدمات، امکانات سامانه و البته سیاست های فروش، موجب می شود تا قیمت های متفاوتی برای سامانه های پیامکی و امکاناتشان مطرح شود.

معمول ترین بسته هایی که برای نمایش تفاوت امکانات و قیمت گذاری ها به کاربران نمایش داده می شود پلنهای پیامکی هستند.

عموماً پلن های پیامکی را از ابتدایی ترین دسترسی‌ها تا حرفه ای ترین و فول امکان ترین بسته ها تنظیم می کند.

مسلما هزینه های این پلن ها  دربسته های ابتدایی در کمترین قیمت است و بسته های حرفه ای بالاترین قیمت را دارند.

سوال مهم در این است که چه زمانی از پلنهای سامانه های پیامکی استفاده کنیم  آیا فعالسازی آنها می‌تواند به نفع ما باشد یا خیر.

چه زمانی از پلنهای سامانه های پیامکی استفاده کنیم؟

پنل ارسال و دریافت پیامک دارای ماژول های حرفه‌ای برای استفاده از سامانه به صورت ارسال پیامک های حرفه ای می باشد.

عموماً پلن ها با توجه به قیمت و رتبه پیشنهادی شان، ماژول‌های متفاوتی را فعال خواهند کرد. البته در ابتدایی ترین پلن ممکن است ماژول‌های بسیار کمی فعال شود و یا اصلاً ماژولی را در بر نگیرد  و حرفه ای ترین و بالاترین پلن تمام ماژول ها را با خود فعال خواهد کرد.

فرقی ندارد که نام پلن ارائه شده چه باشد. ممکن است پلن رایگان ،شرکتی، سازمانی و یا حرفه ای نام گذاری شده باشد و  یا با نام پلن پایه، برنزی، نقره ای و یا طلایی

نام و یا دسته بندی هر چه که باشد شما می بایست به امتیازاتی که یک پلن در اختیارتان قرار می دهد توجه کنید.

علاوه بر باز شدن ماژول های متفاوت در پلان ها، خدمات دیگری مانند قیمت کمتر پیامک، خطوط هدیه بیشتر، تعداد پیامک های هدیه، مدت زمان استفاده بیشتر از سامانه و ….  نیز ارائه می شود.

قبل از انتخاب نوع پلن خود باید بدانید  برای چه فعال سازی پلن را انتخاب کرده اید.

به صورت ساده می‌توانید به صورت زیر نیازهای خود را ارزیابی کنید:

ابتدا بررسی کنید برای شما چه چیزی در سامانه پیامکی از بقیه خدمات مهمتر است. اگر به دنبال تعرفه کمتر پیامک ارسالی هستید، هزینه پلان مورد نظرتان را با هزینه پرداخت متناسب آن در حالت عادی مقایسه کنید.

برای مثال اگر در حالت عادی سامانه خود با پرداخت یک میلیون تومان بتوانید۱۰.۰۰۰  پیامک ارسال کنید،  با فعال‌سازی پلن برای همان تعداد پیامک چقدر پرداخت خواهید کرد.

 

راه دیگر بررسی به صرفه بودن فعال سازی پلن بررسی میزان اعتبار کلیه خدمات آن پلن با حالت عادی می باشد.

برای مثال اگر تمام ماژول ها با هم هزینه فعال سازی ۵۰۰ هزار تومانی داشته باشند و خرید یک خط ۱۰ رقمی هم ۱۰۰ هزار هزینه داشته باشد، فعال سازی پلنی که این خدمات را با قیمت ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان ارائه می دهد، با فعال نکردن آن تفاوت هزینه زیادی ندارد.

اما اگر همین امکانات و خط تنها با ۲۰۰ هزار تومان فعال شود، حال استفاده از پلن به صرفه تر و اقتصادی تر می باشد.

 

راه دیگری که بتوانید متوجه شوید آیا انتخاب پلن برای شما مناسب است یا خیر، مدت زمان استفاده شما و میزان استفاده شما از سامانه ارسال و دریافت پیامک می باشد. اگر قرار است به مدت طولانی و با حجم متوسط ارسال  و یا در مدت کوتاه حجم زیادی از ارسال را مدیریت کنید، انتخاب پلن می‌تواند برای شما مناسب باشد. البته می بایست پلنی را انتخاب کنید که از نظر هزینه‌ای و البته تعداد پیامک های هدیه و یا هزینه ارسال پیامک برای شما به صرفه تر باشد.

 

البته اشتباه رایجی که در انتخاب پلن وجود دارد این است که اکثر کاربران تمایل به  انتخاب  پلن حرفه‌ای و یا بالاترین پلن ارائه شده را دارند.

دقت کنید در زمان انتخاب پلن حداقل دو و یا سه مورد از امکانات ارائه شده در آن پلن را احتیاج داشته باشید زیرا پلن ها دارای هزینه سالانه هستند و پرداخت هزینه پلن برای تنها یک امکان ، می بایست حتما بررسی شود.

 

اگر بخواهیم تمام شرایط و امکانات را بررسی کنیم به صورت کلی فعالسازی پلن از خریداری همان امکانات پلان مورد نیاز به صورت جداگانه، به صرفه تر و عاقلانه تر است.

 

 

۳ ۲ votes
امتیاز به مقاله

مقالات مرتبط

تاریخ انتشار مقاله: ۱۳۹۹/۰۸/۲۱

هرکدام از ما حداقل یکبار در سال برای دریافت خدمات...

تاریخ انتشار مقاله: ۱۳۹۹/۰۵/۲۹

نمایندگی مستقل دسترسی است که در سامانه های پیامکی امکان...

تاریخ انتشار مقاله: ۱۳۹۸/۰۶/۱۳

ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره های بلک لیست یکی از...

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x