لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

هزینه ارسال پیامک از طریق اینترنت چه قدر است؟

Price Of SMS

بسیاری از استفاده کنندگان از سامانه های پیام کوتاه برای انجام ارسال اس ام اس هنوز هم از شیوه های سنتی ارسال از طریق تلفن همراه خود استفاده می کنند. این کار علاوه بر اینکه زمان زیادی را از شخص ارسال کننده پیام می گیرد، از دیدگاه دریافت کننده نیز جلوه مناسبی ندارد.

در طی ده سال گذشته تصور صحیحی از ارسال پیامکهای تبلیغاتی وجود نداشت، دلیل اصلی این اتفاق نیز عدم معرفی صحیح و کاربردی آن بوده است. اما امروز سطح آگاهی عموم در این زمینه افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته است، تا جایی که پنلهای پیامکی یا همان سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه به یکی از اصلی ترین ابزارهای برقراری ارتباط شرکتها، اصناف و افراد مختلف تبدیل شده است. اما مطلبی که همواره مصرف کننده را دچار سردرگمی نموده است، هزینه های مختلفی است که توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه به عنوان هزینه ارسال پیامک اعلام می گردد. با توجه به توضیحات فوق اشاره ای کوتاه به این موضوع می کنیم.

به صورت کلی برای ارسال پیام کوتاه از طریق وب و اینترنت دو نوع هزینه وجود دارد: اول، هزینه های مربوط به پنل پیامکی ، دوم، هزینه های مربوط به ارسال پیامک.

در هر دو نوع هزینه، تفاوتهایی در تعرفه های شرکتهای ارائه دهنده وجود دارد. در هزینه های نوع اول، با توجه به اینکه اختیارات به صورت کامل در اختیار شرکت ارائه دهنده است و توسط نرم افزار طراحی شده خود یا خریداری شده ای، بخشی را به عنوان حساب کاربری برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد، تعیین قیمت و نحوه استفاده از آن کاملا منوط به تصمیمات داخلی آن شرکت می باشد. به دلیل تفاوت در ماهیتهای نرم افزارها و امکانات مختلفی که این پنلهای ارسال و دریافت پیام کوتاه در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و همچنین سیاستهای بازاریابی آنها ، می تواند تعیین قیمت از رایگان تا چندین میلیون تومان انجام شود، اما صرف ارزان و یا گران بودن پنل های ارائه شده دلیل بر داشتن مزیت و یا عیبی در نرم افزار نمی باشد و می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در برخی سامانه ها امکانات به صورت دسته بندی با عنوان بسته و یا پنل ارائه می شود که فعالسازی هر یک از این بسته ها علاوه بر اینکه چندین دسترسی را برای شما فعال می نماید، نیازمند پرداخت هزینه جداگانه ای می باشد.

در شیوه ای که به تازگی ارائه شده است بسته به صورت کامل حذف شده است و کاربر با توجه به نیازهای خود ، امکان دلخواه خود را تنها با پرداخت هزینه همان ماژول فعال می نماید. در این روش دیگر هزینه سرویسهایی که ممکن است در بسته وجود داشته باشد و کاربر از آنها استفاده نکند ، دریافت نمی شود.

در هزینه های نوع دوم داستان کاملا متفاوت است. تعیین قیمت و هزینه ارسال پیامک به صورت تابعی از قیمت خریداری شده آن از اپراتور می باشد. شاید این تصور برای شما به وجود بیاید که در این صورت هر شرکت یا سایتی که نسبت به سایر شرکتها تعرفه پایینتری را به کاربر ارائه می دهد، تعرفه خرید آن از اپراتور کمتر است و دیگر سایتها هزینه پیامک بیشتری برای خرید به اپراتور پرداخت می کنند. این تصور در اکثر موارد صادق نیست و همواره نمی توان این پارامتر را ملاک قرار داد. در بیشتر این موارد و با بررسی های شرکت یا سایتهای ارائه دهنده این تعرفه ها متوجه می شویم که این مجموعه های ارائه دهنده ، توسط یک یا دو نفر اداره می شوند. لذا با توجه به کم بودن هزینه های جاری توانایی این را دارند که هزینه های ارسال پیام کوتاه را بسیار پایین و تقریبا نزدیک به قیمت خرید خود ارائه دهند. این در صورتی است که شرکتهای اصلی با توجه به هزینه های جاری برای افزایش کیفیت و امکانات و همچنین داشتن نگاهی کلانتر به آینده فعالیت های ارسال و دریافت اس ام اس، حدود قیمت مشخصی را تعیین و مصرف کننده را ملزم به استفاده از آن تعرفه ها می نمایند.

البته مصرف کننده باید به این نکته توجه داشته باشد که اشخاصی که هزینه کمتری نسبت به شرکتهایی که به صورت تخصصی بر روی سامانه های ارسال و دریافت پیام کوتاه، اخذ می کنند، به تناسب خدمات و پشتیبانی کمتری نیز ارائه خواهند داد.

در برخی سایتها هزینه ارسال اس ام اس به صورت باورنکردنی پایین است، حتی در بسیاری از این موارد و با بررسی هایی انجام شده ، قیمت ارائه شده کمتر از قیمتی است که اپراتور اصلی ارائه میدهد. اما متاسفانه کاربران فریب اینگونه تبلیغات را خورده و هزینه های هنگفتی را برای این اعتماد پرداخت می نمایند.

با توجه به اینکه اپراتورها محدود و قیمتهای ارائه شده توسط هر یک نیز به صورت کاملا مشخص می باشد، حدود ارسال پیامک از ۱۲۰ تا ۸۰ ریال متفاوت است. دلیل این تفاوت نیز مربوط به میزان پیامکهایی است که قصد ارسال آن را دارید، یعنی هرچه قدر ارسال پیامک های شما افزایش داشته باشد به تناسب هزینه هر پیامک نیز کاهش پیدا می کند؛ البته این هزینه به صورت تمام شده است و هیچ مبلغ دیگری (اعم از ارزش افزوده) از مصرف کننده دریافت نمی شود. 

مهم نیست که خدمات خود را از چه شرکتی دریافت می نمایید ، مهم این است که به میزان هزینه ای که پرداخت می نمایید خدمات درخور و شایسته شخصیت والای خود دریافت نمایید.

Price Of SMS

امتیاز به این مطلب
[کل: ۰ میانگین: ۰]
مقالات مرتبط
نظرات کاربران
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x