لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

در سامانه پیامک کیفیت خدمات مهمتر است یا قیمت؟

Quality Or Price

در بازار رقابتی امروز، نحوه عملکرد شرکتها و تولیدکنندگان باید به گونه ای باشد که مزیت کالا و یا خدمات ارائه شده، برجسته تر از سایر رقبا و همکاران فعال در حوزه مذکور، نمایان باشد.

در حوزه پیامک و ارسال پیامک تبلیغاتی نیز همین مورد صدق می کند. اما باید بدانیم که آیا تمام موارد اعلام شده توسط ارائه دهندگان دارای اهمیت می باشند و یا صرفا یک ترفند تبلیغاتی است؟ باید بدانیم که کدام موارد در سامانه های ارسال پیام کوتاه تحت وب دارای اهمیت بالاتری هستند؟ وجود کدام یک ضروری و کدام یک غیرضروری است؟

برای هر مشتری که به دنبال خرید یک محصول خاص می گردد، برخی ملاکها مهمتر از برخی دیگر است، تا جایی که شاید محصولی مزایای بسیاری داشته باشد اما به صرف نداشتن تنها یک فاکتور، مشتری از خرید آن صرف نظر نماید.

متاسفانه در کشور ، مدتهاست که ملاک اصلی خرید، قیمت و هزینه کالا است. اگر محصولی دارای قیمت بالایی باشد اما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، درصد قابل توجهی از مشتریان باز هم تمایل به خرید آن محصول خواهند داشت. اما آیا داشتن این نگاه برای خرید محصول صحیح است؟ در نگاه اول خرید یک محصول با قیمت پایین تر شاید منطقی به نظر برسد، اما پس از گذشت مدتی نداشتن کیفیت لازم باعث از بین رفتن محصول و ایجاد پشیمانی خواهد شد. یک ضرب المثل معروف انگلیسی در همین زمینه وجود دارد: من آن قدر ثروتمند نیستم که کالای ارزان خریدای کنم.

اما اگر کیفیت محصول و یا خدمات ملاک اصلی شما برای انجام یک خرید باشد، بدون شک پس از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی، تاثیر مثبت انتخاب خود را در روند فعالیت های خود خواهید دید. فرض کنید برای خرید پنل اس ام اسی دو گزینه در پیش رو دارید، محصول اول، یک پنل با هزینه پیامک بسیار پایین، و دیگری با هزینه پیامک بالاتر از پنل اول.

به دلیل عدم اطلاع افراد از پس زمینه و تفاوتهای موجود در ساختار پنلهای پیامکی، مصرف کنندگان نهایی به اشتباه تنها به مقایسه یک معیار که ملموس تر از سایر معیارهاست می پردازند: قیمت و هزینه. و بر اساس نتیجه همین مقایسه نیز اقدام به خرید سامانه پیامک می نمایند. معمولا شرکتها و سایتهایی اقدام به کاهش هزینه پیام کوتاه می نمایند که از داشتن کیفیت خدمات و مزیت رقابتی دیگر بی بهره اند.

Quality Or Price

به طور کلی برخی از فاکتورهای مهم کیفیت در خدمات سامانه های ارسال و دریافت اس ام اس، به شرح زیر خلاصه می گردد:

– پشتیبانی مناسب، مداوم و درخور شان کاربران،

– پاسخگویی در صورت ایجاد اختلال،

– قبول مسئولیت در قبال اختلالهایی که ممکن است به سبب سهل انگاری و یا اختلال شرکت به وجود آمده باشد،

– مهیا کردن روشهای مختلف ارتباطی برای کاربران سیستمهای ارسال پیامک تحت وب،

– احترام گذاشتن به مشتری در هر شرایطی،

– اهمیت قائل شدن به کار مشتری و پیگیری مشکل اعلام شده تا رفع ۱۰۰ درصد آن،

– انجام راهنمایی های لازم با صبر و حوصله چه از طریق تلفن و چه از طریق تیکت،

– در دسترس بودن سامانه و سایت شرکت ارائه دهنده خدمات در ۲۴ ساعت شبانه روز،

– انجام اطلاعرسانی های لازم و آگاه سازی مشتری از تغییرات و اختلالات،

– بالا بودن سرعت ارسال و ارائه گزارشات دقیق پس از ارسال و … .

شاید مهمترین معیار برای انتخاب یک شرکت برای دریافت خدمات مناسب، اعتبار و پیشینه شرکت مذکور می باشد. داشتن این مورد به تنهایی می تواند سایر معیارهای مذکور را نیز پوشش دهد.

درست است که هزینه و قیمت نیز به نوبه خود دارای اهمیت است، اما تاثیر آن در درازمدت کاهش پیدا کرده و جای خود را به کیفیت خواهد داد.

در نهایت شما باید یکی از شرکتهای ارائه دهنده را انتخاب نمایید، اما حتما قبل از آن به موارد ذکر شده در رابطه با آن شرکت توجه نمایید.

امتیاز به این مطلب
[کل: ۰ میانگین: ۰]
مقالات مرتبط
نظرات کاربران
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x