لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

تفاوت پنل اس ام اس جدید با قدیم شرکت ایده پردازان در چیست (قسمت سوم) :

تفاوت  پنل اس ام اس جدید با قدیم شرکت ایده پردازان در چیست (قسمت سوم) :

در ادامه مطلب قبل سعی می کنیم سایر  امکانات و ماژول هایی مهم و اصلی که نسبت به سیستم جدید اضافه شده  و یا تغییر کرده اند را خدمت شما توضیح دهم .

۱۱-وب سرویس : شاید بتوان گفت بیشترین رشد درخواست ماژول  در سامانه پیامک وب سرویس می باشد با توجه به افزایش سایت ها و نرم افزار های تحت وب که اکثر این افراد درخواست امکاناتی با قابلیت ارسال و دریافت اس ام اس را در سایت و یا سیستم خود دارند همین امر باعث شده است که  داشتن وب سرویس قوی از ملزومات پنل اس ام اس شود . وب سرویس سامانه پیامک قدیم  تنها دارای محدودی از متد ها مانند متد ارسال و دریافت و دریافت میزان اعتبار بود اما در سیستم جدید اکثر ماژول های سامانه پیامک را هم می توانید از طریق وب سرویس استفاده نمایید .از جمله این امکانات می توان به ارسال اس ام اس زماندار ، ارسال هوشمند ، خواند و حذف پیام ها ارسالی و دریافتی و اضافه کردن و یا خواندن مخاطبین از دفترچه تلفن اشاره کرد که این امکانات قابلیت های زیادی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد . همچنین اگر در سیستم جدید شما درخواست وب سرویس دیگری را داشته باشید امکان به صورت انحصاری برای شما نوشته خواهد شد .

۱۲- افزونه های پیامکی : با توجه به افزایش روز افزون سایت و اینکه اکثر سایت های ایران با هسته ی جوملا و یا ورد پرس نوشته می شود در سیستم جدید افزونه های پیامکی ووردپرس ، ووکامرس و جوملا را اضافه کرده ایم تا افراد و طراحان بتوانند به راحتی ماژول را در مدیریت محتوا نصب  و از امکان ارسال پیامک استفاه کنند . افزونه ی دیگری که در سیستم اضافه شده است افزونه ی whmcs است برای افرادی که مدیریت هاست و دامنه را دارند بسیار پرکاربر می تواند باشد .

۱۳- تغییر روش تمدید سامانه پیام کوتاه : در سامانه پیامک سابق شرکت زمانی که کاربر منقضی می شد به هیچ عنوان نمی توانست وارد سیستم شود و اعلام کند که سیستم ایشان منقضی شده است به همین دلیل کاربر حتما باید با شرکت تماس می گرفتند و در خواست می دادند تا سیستم آنها تمدید شود  و چنانچه در روز تعطیل سیستم کاربر منقضی می شد کاربر هیچ راه ارتباطی جهت تمدید سیستم نداشت ! در سیستم جدید این مشکل را برطرف کرده ایم  و زمانی که کاربر منقضی می شود می تواند وارد سیستم شود و در خواست تمدید دهد و در صورت تایید توسط اپراتور سیستم به صورت اتوماتیک تمدید می شود .

۱۴- سرعت و حجم شماره های ارسال متناظر و هوشمند : مشکلی که کاربران با سیستم قدیم داشتند این بود که به بیش از ۱۰۰۰ عدد شماره نمی توانستد از طریق فایل اکسل ارسال اس ام اس انجام دهند و اگر کاربری مثلا ۱۰۰هزار عدد ارسال پیامک متناظر داشت به ناچار باید ۱۰۰عدد فایل ۱۰۰۰ شماره ایی تولید می کرد تا می توانست ارسال متناظر انجام دهد  در سیستم جدید به تعداد ۶۰۰۰۰ عدد شماره از طریق فایل اکسل و ماژول ارسال هوشمند و یا متناظر می توان ارسال پیامک انجام داد که این تغییر کار را برای افرادی که تعداد بالایی ارسال هوشمند انجام می دهند راحت کرده است .

۱۵-دریافت گزارش دلیوری : یکی از  مواردی که برای کاربران پر اهمیت است دریافت دلیوری ارسال است که مطمئن شوند آیا اس ام اسی که ارسال کرده اند آیا به دست مخاطب رسیده یا خیر ؟  متاسفانه در سیستم قدیم امکان مشاهده هیچ دلیوری وجود نداشت اما در سامانه پیامک جدید این مشکل را رفع کرده ایم و تمام اپراتور هایی که گزارش دلیوری صحیح ارائه می دهند می توانید وضعیت پیام را در پنل مشاهده نمایید .

۱۶- ماژول اضافه به لیست دفترچه تلفن : دیگر ماژولی که در سیستم قدیم وجود نداشت و در این سیستم اضافه کردیم ماژول اضافه به لیست دفترچه تلفن است که کاربر می تواند با ایجاد یک کد در سامانه پیامک و ارسال کد ایجاد شده توسط مخاطبین به شماره اختصاصی سامانه پیامک  افراد را در دفترچه تلفن عضو کنند . این ماژول بسیار پرکاربر بار هیئت های مذهبی و همچنین فروشگاه ها است که به راحتی می توانند شماره های مخاطبین و مشتریان خود را جمع آوری کنند . امکانی که به تازگی در این ماژول اضافه شده است امکان ارسال مشخصات کامل است یعنی اگر افراد با فرمت تعریف شده پیامک را به سامانه ارسال کنند در دفترچه تلفن نام ، نام خانوادگی ، ایمیل و سایر مشخصات ذخیره می شود .

خدمت شما باید عرض کنم که سایر امکانات سیستم که هم در سیستم قدیم و هم در جدید وجود داشتند بسیار بهینه شدند و مشکلات سامانه قبلی را ندارند و یا امکانات جدیدی به آنها اضافه شده است .

در سه مطلب در مورد تغییرات و مقایسه سامانه پیام کوتاه جدید و قدیم  در بخش کاربری بیشتر سعی شد تغییرات  اصلی که کاربران با آن مواجه می شوند را خدمت شما توضیح دهیم اما همانطور که در مطلب اول خدمت شما ذکر شد تغییرات بسیار بیشتر از سه مطلب نوشته شده می باشد .

اما با توجه به مطالب ذکر شده دلیل عدم تمایل بعضی از کاربران به انتقال سیستم جدید چیست؟

عمده دلیل عدم انتقال پنل به سیستم جدید عادت به نرم افزار قدیم و ترس از انتقال می باشد که کاربران درخواست انتقال به سیستم جدید را نمی دهند .

دلیل دیگر می توانید استفاده از وب سرویس نرم افزار قدیم باشد که  بنا به هردلیلی کاربر نمی توانید متد را مجددا براساس نرم افزار جدید بنویسد.

و آخرین دلیل  داشتن اطلاعات مهم در سیستم قدیم است که استفاده کنند تمایل ندارند اطلاعات را به سیستم جدید منتقل کنند .

در مطالب قبلی در مورد تغییرات بخش کاربری پنل اس ام اس خدمت شما توضیح دادیم در مطلب بعدی اشارات کوچکی به تغییرات مدیریت و بخش نمایندگی سامانه پیام کوتاه  جدید خواهیم کرد .

امتیاز به این مطلب
[کل: ۰ میانگین: ۰]
مقالات مرتبط
نظرات کاربران
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x