لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

بازاریابی موبایل چیست؟( قسمت اول)

بازاریابی موبایل

بازاریابی موبایل یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چند کانال است که با هدف دستیابی به مخاطب هدف در تلفن های هوشمند، تبلت ها و یا سایر دستگاه های تلفن همراه از طریق وب سایت ها ، ایمیل ، پیام کوتاه و رسانه های اجتماعی و برنامه ها انجام می شود.

تلفن همراه در حال دگرگونی نحوه تعامل مردم با برندهاست . همه کارهایی که می توان در رایانه شخصی انجام داد اکنون در یک دستگاه تلفن همراه موجود است. از باز کردن ایمیل ها تا بازدید از وب سایت خود گرفته تا خواندن مطالب خود ، همه این موارد از طریق یک صفحه نمایش تلفن همراه کوچک قابل دسترسی است به این موارد توجه کنید که:

  • ۸۰٪ از کاربران اینترنت دارای تلفن هوشمند هستند.

  • پلت فرم های تلفن همراه ، مانند تلفن های هوشمند و تبلت ، تا ۶۰٪ از زمان رسانه های دیجیتال را برای کاربران در ایالات متحده میزبانی می کنند .

  • Google پیش بینی می کند نمایش نتایج جستجو در دستگاه های تلفن همراه از جستجوهای دسک تاپ پیشی گرفته است.

  • تبلیغات موثر به معنای درک مخاطبان تلفن همراه شما ، طراحی محتوا با پلت فرم های تلفن همراه و استفاده استراتژیک از بازاریابی پیامکی و برنامه های تلفن همراه است.

 

مرحله ۱ – ایجاد پرسونای خریدارنی که کاربران موبایل هستند

شناخت مخاطبان شما اولین قدم برای هر استراتژی بازاریابی است و پرسونای خریدار، ابزاری ارزشمند برای کمک به آن درک است. شخصیت های خریدار صرفاً بازنمایی های مختلفی از انواع مختلف مشتریان شما هستند. پروفایلی بسازید که شرح سوابق، توضیحات شغلی ، منابع اصلی اطلاعات ، اهداف ، چالش ها ، نوع محتوای پیشنهادی برای او ، مواردی که دوست ندارد نقش و / یا  در فرآیند خرید را نشان دهد. وقتی تصویری واضح از مخاطب هدف خود دارید ، تعیین کانال و نوع لحن برای پیامهای بازاریابی ساده تر است.

برای جزئیات بیشتر درباره عادات تلفن همراه مخاطبان مورد نظر خود ، نکته دیگری را بیان کنید. برای آن ها میزان استفاده از وب در دستگاه های تلفن همراه چقدر اتفاق می افتد؟ آیا آنها برای انجام یک خرید هوشمند در یک تلفن هوشمند راحت هستند؟ یک راه ساده برای شروع تحقیق ، گزارش های داده های بزرگ از تلفن همراه است. برخی از مشاهدات جالب توجه عبارتند از:

  • ۶۵٪ از کل ایمیل ها برای اولین بار در یک دستگاه تلفن همراه باز می شود.

  • ۴۸٪ از کاربران زمان استفاده اینترنت در موتور جستجو را از موبایل شروع می کنند.

  • ۵۶٪ از خریداران B2B معمولاً از تلفنهای هوشمند برای دسترسی به محتوای فروشندگان استفاده می کنند.

  • ۹۵٪ از بزرگسالان در درجه اول از تلفن های هوشمند خود برای دسترسی به محتوا / اطلاعات استفاده می کنند.

برای درک بهتر بازار هدف خاص خود ، Google Analytics را برای شماره ترافیک تلفن همراه سایت خود نظارت کنید. همچنین می توانید از مشتریان و چشم اندازهای مربوط به استفاده از وب تلفن همراه خود بپرسید یا از آنها نظرسنجی کنید.

آزمایش A / B

 که دو نسخه از همان کمپین را در یک کانال خاص مقایسه می کند – همچنین می تواند برای توسعه هر جنبه ای از پرسونای خریدار آموزنده باشد. وقتی همه عوامل دیگر یکسان هستند ، آیا صفحات فرود کمپین ایمیل شما ،هنگام ارسال یک ایمیل مرتبط در آخر هفته یا روزهای هفته ، بیشتر بازدید می شود؟ صبح ها یا عصرها؟ کدام عنوان یا موضوع ایمیل بیشتر کلیک می خورد؟

داده های عمومی و خاص هر دو به توسعه پرسونای مخاطبانی که شامل کاربران موبایل است کمک می کند.

مرحله ۲ – اهداف را تنظیم کنید

نکته اصلی برای تعیین هر استراتژی مؤثر این است که ابتدا تصمیم بگیرید که موفقیت برای چگونه به نظر می رسد. ذینفعان اصلی را با هم جمع کنید تا استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود را ترسیم کنند. با پرسیدن برخی از این سؤالات از اعضای تیم خود اهداف را مشخص کنید:

ما در حال حاضر برای موبایل چه کاری انجام می دهیم؟ این نقطه شروع شما را مشخص می کند و مطمئن شوید که همه افراد در همان نقطه شروع شما قرار دارند.

اگر قبلاً بازاریابی موبایل انجام داده اید ، این ابتکارات چگونه انجام می شود؟ این مکالمه مشخص خواهد کرد چه چیزی در حال حاضر کار می کند ، چه چیزی کار نمی کند و حتی چه چیزی تا بحال  اندازه گیری نشده است.

اهداف اصلی شما برای استفاده از بازاریابی موبایل در استراتژی کلی شما چیست؟ توضیح دهید که چرا اکنون موبایل را در نظر می گیرید ، چه مکالمه هایی را تا این لحظه انجام داده اید و از بازاریابی موبایل چه انتظار دارید.

مخاطبان اصلی شما برای بازاریابی موبایل چه کسانی هستند؟ با توجه به به روزرسانی های استفاده از تلفن همراه ، در مورد افراد مشتری خود صحبت کنید. میزان استفاده موبایل هر شخص چقدر مشابه یا متفاوت است؟

چگونه مخاطبان تلفن همراه خود را به صورت متقابل درگیر می کنید؟ این بحث به چگونگی تجزیه و تحلیل اینکه کدام  کانال هایی که در حال حاضر از آنها استفاده می کنید بایستی در استراتژی بازاریابی تلفن همراه شما در نظر گرقته شود کمک خواهد کرد.

۰ ۰ vote
امتیاز به مقاله

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x