لوگوی sms.ir
ایجاد حساب ورود به پنل

اصول اولیه برای بهینه سازی هزینه های تبلیغات Google

 

با بیش از ۳.۵ میلیارد کوئری سرچ روزانه (کلماتی که کاربران در قسمت سرچ گوگل، جست و جو می کنند ) جست و جوی های خریداری شده( برای تبلیغ محتوای کلمات کلیدی مرتبط خود در SERP به Google هزینه پرداخت می کنند ) یکی از محبوب ترین و موثرترین انواع تبلیغات آنلاین است.

با این حال ، تقاضای زیادی جهت رتبه بندی در جایگاه بالای تبلیغات برای کلمات کلیدی بسیاری وجود دارد ، و رقبای شما برای دستیابی به برترین کلمات کلیدی در صنعت با شما مبارزه می کنند . حال سوال این است که آیا می خواهید وارد رقابت شوید؟

Google Ads (یا همان Google AdWords سابق)

توضیحات داده شده در این بخش برای کسانی ست که به یک دوره اولیه در رابطه با این موضوع نیاز دارند ، و همچنین برای افرادی ست که می خواهند دانش خود را در مورد Google Ads به روز کنند. به این بخش به عنوان یک مرجع سریع نگاه کنید.

در مرحله اول ، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که همه این ها  چقدر برای شما هزینه در پی دارد ؟ بیایید در مورد آن همین حالا صحبت کنیم.

هزینه تبلیغات Google

متوسط CPC برای شبکه نمایشی گوگل برای کسب و کار B2B ، ۳.۳۳ دلار ، تجارت الکترونیک ۱.۱۶ دلار و فناوری ۳.۸۰ دلار است. CPC برای شبکه جستجوی Google در کسب و کار B2B 0.79دلار ، در تجارت الکترونیک ۴۵/۰ دلار و از نظر فناوری ۵۱/۰دلار است. در حالی که میانگین PPC ماهانه بین ۱۵ تا ۸۰۰ دلار است ، شما می توانید انتخاب کنید که برای هر کمپین چقدر هزینه کنید .

منظور از این کلمات اختصاری چیست؟ بیایید آن را تجزیه کنیم:

CPC – (هزینه برای هر کلیک): CPC ، قیمتی است که برای هر کلیک در یک کمپین بازاریابی PPC پرداخت می کنید. به عنوان  مثال، اگر شخصی از صفحه نتایج Google روی تبلیغ شما کلیک کند ، برای آن کلیک قیمت تعیین شده ای را پرداخت می کنید. اگر ۱۰۰ دلار برای تبلیغ خود پرداخت می کنید و ۱۰۰ بار روی آن کلیک شده است ، پس CPC شما ۱ دلار است.

 PPC – (پرداخت به ازای هر کلیک): PPC ، روشی است که در آن بازاریابان هزینه تبلیغات خود را برای نمایش در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی یا عباراتی خاص پرداخت می کنند.

به طور خلاصه ، PPC و CPC متفاوت هستند زیرا PPC یک استراتژی بازاریابی است ، در حالی که CPC معیاری است که می توانید برای سنجش اثربخشی استراتژی کلی PPC خود استفاده کنید. به عنوان یک استعاره ، PPC ثبت می کند که  کدام CPC مشاهده شده است .

به طور میانگین ​​، متوسط ​​CPC برای شبکه نمایشی Google 1 دلار یا کمتر است. این بدان معنی است که برای کمتر از یک دلار ، تبلیغ شما می تواند در یکی از ۲ میلیون وب سایت که Google در شبکه خود دارد ، نمایش داده شود. (نگران نباشید ، Google به یافتن مخاطبان مناسب شما کمک می کند).

CPC برای شبکه جستجوی Google حداکثر ۲ دلار در ماه است. قیمت بالاتر است زیرا شبکه جستجوی Google به تبلیغاتی که در بالای SERP ها نمایش داده می شود اشاره دارد و رقابت بیشتری برای آن نقاط وجود دارد.

هزینه رقابتی شما برای تبلیغات چیست؟ خب ، هزینه تبلیغات گوگل در حوزه SMB (کسب و کارهای کوچک و متوسط) بین ۹۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دلار در ماه است. همانطور که گفته شد ، می توانید بودجه خود را برای کمپین ها در گوگل تعیین کنید ، اما به خاطر داشته باشید که این حد وسط است.

اکنون که هزینه را می دانید ، بیایید قبل از بهینه سازی هزینه تبلیغات ، به برخی اصطلاحات و عبارت کلیدی بپردازیم.

کلید واژه ها

در رایج ترین سطح با پیشنهاد قیمت برای کلمات کلیدی ، برنده تبلیغات در Google می شوید. به عبارت دیگر ، از Google می خواهید که وقتی یک جستجوی خاص را در موتور جستجوی خود وارد می کند ، تبلیغ شما را به کاربر نشان دهد. این سرچ کوئری ها کلمات کلیدی هستند.

به عنوان مثال ، اگر CRM رایگان تبلیغ می کنید ، ممکن است بخواهید وقتی کاربران “crm رایگان” را در موتور جستجو تایپ می کنند، آگهی شما در Google نشان داده شود. هر برند دیگری که می خواهد برنده شود ، پیشنهادهای خود را اعلام می کند و بر اساس آن و عوامل مختلف دیگر ، Google ممکن است انتخاب کند که تبلیغ شما را به کاربران خود نشان دهد .

گروه های تبلیغاتی

یک گروه تبلیغاتی کلمات کلیدی را در گروه های مختلف سازماندهی می کند. به عنوان مثال ، اگر یک تبلیغ کننده کمپین “همکاری” داشته باشد ، به احتمال زیاد در یک گروه تبلیغاتی “همکاران  بازاریابی ” و یک گروه تبلیغاتی “همکاران  فروش ” قرارمیگیرد. در بین هر یک از این گروه های تبلیغاتی ، تبلیغ کننده می تواند کلمات کلیدی شامل نام های تجاری همکاران به علاوه هر محصولی که هر دو می فروشند ، را پیشنهاد دهد.

گروههای تبلیغاتی

امتیاز کیفیت

پیشنهاد قیمت بالای کلمات کلیدی برای به دست آوردن پیروزی کافی نیست. شما می توانید برای هر کلیک ۱۰ دلار پیشنهاد دهید در حالی که رقیب شما ۵ دلار برای هر کلیک پیشنهاد می کند و اگر آن ها باز هم از کیفیت بالایی برخوردار باشند می توانید آن مزایده را از دست بدهید.

نمره کیفیت، معیاری است که میزان مثبت و مرتبط بودن تجربه ای که برای جستجوگر ایجاد می کنید را اندازه گیری می کند. تعداد زیادی سیگنال در نظر گرفته شده است که دو مورد از آنها تجربه صفحه فرود و نرخ کلیک هستند.

اولویت گوگل ارائه بهترین تجربه به کاربران خود است ، بنابراین آنان ترجیح می دهند که impression بهتری را به رایگان به دست بیاورند تا ۱۰۰ دلار در آمد داشته باشند اگراین از دست دادن موجب می گردد که به کاربر تجربه بهتری را ارائه کنند.

بنابراین ، سازمانها نمی توانند فقط به این دلیل که بیشترین بودجه تبلیغاتی را دارند رتبه بندی برتر را برای هر کلمه کلیدی مورد نظر خود بدست آورند . بلکه محتوای آنها نیز باید مرتبط باشد.

انواع Match

Google Ads چهار نوع Match را ارائه می دهد:

Broad Match -1

Modified Broad Match -2

Phrase Match -3

Exact Match -4

در این مقاله به طور مختصر به تعریف هریک می پردازیم:  

 Broad Match:

با Broad Match ، کاربر فقط باید یکی از کلمات موجود در کلمه کلیدی شما یا نوع دیگری از آن را تایپ کند ، و تبلیغ شما در صفحه نتایج ظاهر شود. به عنوان مثال ، اگر پیشنهاد “نرم افزار رایگان  “CRM را دارید ، تبلیغ شما فقط می تواند برای “نرم افزار CRM “و “نرم افزار”  Adobe ظاهر شود.

در استفاده از  Broad Matchمراقب باشید. هزینه برای این نوع کلمات کلیدی ساده ترین راه برای سوزاندن یک تن پول بدون تولید نتایج قابل توجه است.

Modified Broad Match (MBM):

به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خاصی را در یک عبارت قفل کنید. به عنوان مثال ، اگر “نرم افزار رایگان+ crm + ” را دارید ، تبلیغ شما را در جستجوی Google برای “نرم افزار بدون هزینه “crm و “نرم افزار آسان  “crm نمایش می دهد ، اما نه در” نرم افزار Adobe “

Phrase Match :

با Phrase Match، وقتی کاربران Google عبارتی را که در آن پیشنهاد می دهید جستجو می کنند ، و همچنین مواردی که عبارت شما قبل ، بعد ، یا بین کلمات کلیدی دیگر در کوئری سرچ است. به عنوان مثال ، اگر بر روی”نرم افزار رایگان “CRM هزینه کرده اید ، تبلیغ شما در Google برای “نرم افزار رایگان CRM برای مشاغل کوچک” نمایش داده می شود ، اما نه برای “نرم افزار رایگان CRM”.

Exact Match :

: Exact Match دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. اگر “نرم افزار رایگان CRM “را دارید ، علاوه بر سایر گزینه های نزدیک ، فقط در صورتی نمایش داده می شود که کاربران دقیقا “نرم افزار رایگان CRM “در Google جست و جو کنند.

اکنون که اصول اولیه GoogleAdWords را می دانیم ، بیایید دوباره به مسیر خود برگردیم.

 

۰ ۰ vote
امتیاز به مقاله

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
مشاوره رایگان 0212853
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x